2013-08-03, 21:41
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag tror att Id* kan ha dumpats och kläder mm eldades upp inom 65 minuter från det att bagageluckan stängdes om Id* på Ö Margaretevägen.

Man har inte brytt sig om spåren i entren eftersom man har tänkt att snabbt dumpa Ida och bränna upp alla bevis.

Jag tror ungefär samma sak som du RDY. Att de har agerat oerhört snabbt när de väl fått in Id@ i transportbilen. Lite beroende på vid vilken tidpunkt det skedde, men mellan 1 till 2½ timma. Sedan har de möjligtvis gjort enstaka försök att röja bort eventuella bevis i efterhand. Men jag tror att de själva ansåg sig vara så listiga att de ej skulle bli misstänkta.
Citera
2013-08-03, 21:44
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jag tolkar det som att den står där när det skrevs.. Men det kan ju vara för att jag känner hen som skrev och att hen skrivit på annan plats att den stod där hela helgen.. Så visst tolkningen är fri

Alltså, du behöver inte svara mig nu men jag kan inte låta bli att fråga. Stämmer den känslan många har av att det är lite "fega locket på" kring det här fallet vad rör villigheten att kliva fram och säga nånting som kan leda detta framåt till en lösning, att det sitter personer som av rädsla håller tyst?

T ex den du nämner som granne här, menar inte nu att du ska "pumpa" personen på info men det känns som att det borde finnas mer observationer som förvisso polisen redan känner till men som nu med brandplatsen och identifieringen av kläderna och fyndet av örngottet och den som på FB spånas kring och som polisen är tacksamma för att det görs då de vill ha allmänhetens hjälp i det här.

(detta långa hade säkert gått att skriva med 3 meningar, jag vet *s*)
Citera
2013-08-03, 21:46
Bannlyst
Gällande DBs bil:
Citat:
Ursprungligen postat av Grymt123
Finns det tid på anmälan?

Har denna frågan fått något svar, någon ?
Citera
2013-08-03, 21:46
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som att den står där när det skrevs.. Men det kan ju vara för att jag känner hen som skrev och att hen skrivit på annan plats att den stod där hela helgen.. Så visst tolkningen är fri

Känns bara konstigt om mc:n står kvar 3-4 dagar efter försvinnandet.
Då borde någon granne ha tipsat om den mc:n.
Citera
2013-08-03, 21:49
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Börja med att inte besätta rollistan med namn, ta bort kartbilder och foton.
Om du skulle vara huvudpersonen i dramat. Hur skulle scenariet se ut då?

Du får ursäkta men scenariot är för mig så fullständigt främmande att jag inte kan sätta mig in i en sits där jag står med en kropp som måste bort på nåt sätt.

Det jag kan tänka i det här fallet, är att han gick bananas efter samtalet med PT, Id* är död och därifrån måste han agera och det som förbryllar mig är att det är så mycket klantighet efter klantighet, försäga sig på facebook men kroppen är precis puts väck.
Citera
2013-08-03, 21:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Gällande DBs bil:

Har denna frågan fått något svar, någon ?
Citera
2013-08-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag har hållt mig på avstånd ett tag.
Vad har framkommit senaste veckan? Vad jag kan se inget oväntat.
Jag har uppfattat att det finns en hel del intelegenta personer med på linjen. Problemet verkar vara att sätta sig in i hur GM tänker.

Om ni utgår från er själva. Hur skulle ni göra om ni befann er i en lägenhet med en halv eller heldöd människa mitt i natten. Ni som bor i Trollhättan och känner trakten vart skulle ni ta vägen. Ni har ingen aning om när någon kan dyka upp i trapphuset. Hur modiga skulle ni vara? Vart skulle ni åka?

Kan ni tänka er in i GM:s situation? Det är det som brukar vara svårigheten när det spånas.

Ni verkar lite för självupptagna med betraktande utifrån. Försök betrakta det inifrån.

Jag skulle vilja säga att det är helt omöjligt att tänka som en psykopat om du inte är en själv. Dessutom att utifrån det ta reda på var I*a finns är också omöjligt tror jag då två olika psykopater tänker helt olika, det finns väl ingen mall för hur en pyskopat tänker, gissar jag. Det ligger väl i psykopaters natur att man aldrig riktigt kan veta hur eller om de tänker. Att AJ behöll kylan tror jag inte är omöjligt, men de två andra verkar inte, utifrån vad jag läst här, av samma kaliber så man får nog hoppas på dem. Det hjälper inte om man bor i området annat än just för att man vet hur här ser ut och lista ut tänkbara flyktvägar, men egentligen är alla områden som tagits upp här just tänkbara.

Om hon inte är dumpad i vatten med sänke (dels för svårigheten att hitta henne och för att undvika liklukt) så är det "bästa" jag kan tänka ut att dumpa henne vid en väg där det inte är promenadstråk. Om jag kommer körande med en bil och ser ett gäng fåglar kalasa på något så tänker jag inte att det är en människa, utan en grävling eller något annat djur. Problemet här är ju att andra bilar också kan komma farandes och se vad du håller på med (menar då en större väg där man aboslut inte promenerar i vägkanten) så risken är större än vid något dolt område intill vatten. Jag vill tro att de hittills bara haft en enorm tur vad gäller gömmandet av I*a, annars blir det nog svårt att hitta henne.
Citera
2013-08-03, 21:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var exakt låg örngottet? Det kan tänkas att de tre musketörerna bar kroppen från brandplatsen in i skogen och tappade örngottet på vägen. Då är det bara att fortsätta i samma riktning och hitta kroppen.

Polishunden hittade inget nära brandplatsen. Alltså har de tänkt på att hålla avstånd. Enklaste sättet att hålla avstånd är att dumpa och elda på olika ställen och använda bilen till att få avstånd.

För min del är fyndet av tröjan en vändpunkt. Den plus att man visste att det fanns rejäla spår i entrén och att pappan visste att AJ varit där betyder att man haft rejäl tidspress att dumpa kroppen. Att sedan SAR-skrift indikerar en mycket sen tidpunkt för branden på Hunneberg tolkar jag som att man gått in i en helt ny fas så snart tröjan brändes, en lugn fas som kan ha använts för att sprida villospår.

Om inte tröjan hade bränts så hade man inte haft denna ro som SAR-skrifts uppgifter tyder på. Då hade bilen brunnit långt tidigare.

Alltså måste Id* finnas på en snabbt tillgänglig och snabbt påtänkt plats och jag skulle satsa på kräftdammen. Sedan finns det en chans att det velat följa Marina-konceptet och dumpat under ris.

Jag tror därför att örngottet tappats efter dumpningen. Kroppen kan då ligga österut eller söderut från brandplats två. En dumpning på väg från Trollhättan till DB kan inte uteslutas, men varför eldades då kläderna så nära DBs hus... Dumpade man Id* i älven så varför elda så nära huset. Nej, brådskan betyder att det måste ha varit kort tid mellan dumpningen och brännandet av kläder oavsett var dumpningen skedde.

Om jag vore H*raldsson skulle jag köpa alla kräftor av markägaren och tömma hela dammen. Det går utan motorkraft... Sedan fångas alla kräftor i tankar. Om Id* ligger i dammen får kräftorna kasseras annars får det bli urtima kräftpremiär på polishuset. Kan polisen åka fast för att ha fångst kräftor i fel tid?
Citera
2013-08-03, 21:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Polishunden hittade inget nära brandplatsen. Alltså har de tänkt på att hålla avstånd. Enklaste sättet att hålla avstånd är att dumpa och elda på olika ställen och använda bilen till att få avstånd.

För min del är fyndet av tröjan en vändpunkt. Den plus att man visste att det fanns rejäla spår i entrén och att pappan visste att AJ varit där betyder att man haft rejäl tidspress att dumpa kroppen. Att sedan SAR-skrift indikerar en mycket sen tidpunkt för branden på Hunneberg tolkar jag som att man gått in i en helt ny fas så snart tröjan brändes, en lugn fas som kan ha använts för att sprida villospår.

Om inte tröjan hade bränts så hade man inte haft denna ro som SAR-skrifts uppgifter tyder på. Då hade bilen brunnit långt tidigare.

Alltså måste Id* finnas på en snabbt tillgänglig och snabbt påtänkt plats och jag skulle satsa på kräftdammen. Sedan finns det en chans att det velat följa Marina-konceptet och dumpat under ris.

Jag tror därför att örngottet tappats efter dumpningen. Kroppen kan då ligga österut eller söderut från brandplats två. En dumpning på väg från Trollhättan till DB kan inte uteslutas, men varför eldades då kläderna så nära DBs hus... Dumpade man Id* i älven så varför elda så nära huset. Nej, brådskan betyder att det måste ha varit kort tid mellan dumpningen och brännandet av kläder oavsett var dumpningen skedde.

Om jag vore H*raldsson skulle jag köpa alla kräftor av markägaren och tömma hela dammen. Det går utan motorkraft... Sedan fångas alla kräftor i tankar. Om Id* ligger i dammen får kräftorna kasseras annars får det bli urtima kräftpremiär på polishuset. Kan polisen åka fast för att ha fångst kräftor i fel tid?
Innan vi skickar de stackars kräftorna till de sälla jaktmarkerna skulle jag gärna se att Kabelvägen undersöktes i hela dess sträckning, med avtagsvägar. Såvitt jag förstår har inte det skett. Kabelvägen ligger på väg från BP till brandplatserna.
Citera
2013-08-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men glad var han!

http://img838.imageshack.us/img838/9499/nf91.jpg
Citera
2013-08-03, 22:00
Medlem
Lavettens avatar
Är det bekräftat att örngott och brända kläder tillhör fallet eller varför pratas det som om det vore fakta i tråden?

RDY, du gör ett kanonjobb. Jobba gärna vidare på samma sätt men fastna inte i dina egna teorier, då kanske du missar något spår.
Citera
2013-08-03, 22:02
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
gör ett nytt försök
https://anonfiles.com/file/228cf3fb5c23f6b1e5570866b5c2d9bc

Tycker jag hängt med bra men i skärmdumpen du länkar till har någon gjort en skärmdump på AJ´s(?) kompis som "försäger sig" på fejjan...!?

Vad och vem och när???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in