Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Var exakt låg örngottet? Det kan tänkas att de tre musketörerna bar kroppen från brandplatsen in i skogen och tappade örngottet på vägen. Då är det bara att fortsätta i samma riktning och hitta kroppen.
Polishunden hittade inget nära brandplatsen. Alltså har de tänkt på att hålla avstånd. Enklaste sättet att hålla avstånd är att dumpa och elda på olika ställen och använda bilen till att få avstånd.
För min del är fyndet av tröjan en vändpunkt. Den plus att man visste att det fanns rejäla spår i entrén och att pappan visste att AJ varit där betyder att man haft rejäl tidspress att dumpa kroppen. Att sedan SAR-skrift indikerar en mycket sen tidpunkt för branden på Hunneberg tolkar jag som att man gått in i en helt ny fas så snart tröjan brändes, en lugn fas som kan ha använts för att sprida villospår.
Om inte tröjan hade bränts så hade man inte haft denna ro som SAR-skrifts uppgifter tyder på. Då hade bilen brunnit långt tidigare.
Alltså måste Id* finnas på en snabbt tillgänglig och snabbt påtänkt plats och jag skulle satsa på kräftdammen. Sedan finns det en chans att det velat följa Marina-konceptet och dumpat under ris.
Jag tror därför att örngottet tappats efter dumpningen. Kroppen kan då ligga österut eller söderut från brandplats två. En dumpning på väg från Trollhättan till DB kan inte uteslutas, men varför eldades då kläderna så nära DBs hus... Dumpade man Id* i älven så varför elda så nära huset. Nej, brådskan betyder att det måste ha varit kort tid mellan dumpningen och brännandet av kläder oavsett var dumpningen skedde.
Om jag vore H*raldsson skulle jag köpa alla kräftor av markägaren och tömma hela dammen. Det går utan motorkraft... Sedan fångas alla kräftor i tankar. Om Id* ligger i dammen får kräftorna kasseras annars får det bli urtima kräftpremiär på polishuset. Kan polisen åka fast för att ha fångst kräftor i fel tid?