2013-08-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag är öppen för att Id* kan ha fraktats med mammans bil eller DB:s bil. Men att dumpa med mammas bil har den fördelen att ingen frågar efter var den har setts.

A.J kan ha låtit MCn stå parkerad i Jönköping,det regnade mkt i Jkpg i slutet på Juni,inte så härligt att åka hoj då.
Han kan ha åkt tåg eller buss till Trollhättan,blivit hämtad på stationen?av sin mamma.hälsat på hos mamma och bett att få låna hennes bil när han skulle till Id@ senare den kvällen.
Citera
2013-08-03, 16:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Sant, men jag tror nog AJ var rätt säker på att han skulle bli misstänkt för mord. Vad han kanske inte var lika säker på den natten var att DB och FH skulle bli misstänkta. Om han då trodde att han skulle bli misstänkt som ensam gärningsman och dumpare så tror jag nog han hade förstått att hennes bil skulle bli undersökt relativt tidigt. Eftersom hon bor där hon bor och eftersom han inte har en egen bil.

I vilket fall som helst. Om han kört DB och FH och de har haft spår på sig så borde ju hennes bil vara intressant för en rejäl genomsökning av polisen.

OK Men att bränna DB och FH:s bil med (citat från TTELA) "mycket intressanta saker i". Är inte det ett bra sätt att få alla att bara tänka på S40:n och se mammans bil som ointressant?

Jag tror dessutom att DH och FH kan ha haft ytterst få spår på sig. De kan ha väntat utanför huset med en presenning och alltså inte lämnat något DNA eller så inne. Därefter kan de säkert ha hanterat Id* tämligen spillsäkert. I så fall är det rimligt att det bara är AJ:s kläder vi funnit, om det nu inte är två plagg. Det får ju teknikerna kika på.
Citera
2013-08-03, 16:17
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
A.J kan ha låtit MCn stå parkerad i Jönköping,det regnade mkt i Jkpg i slutet på Juni,inte så härligt att åka hoj då.
Han kan ha åkt tåg eller buss till Trollhättan,blivit hämtad på stationen?av sin mamma.hälsat på hos mamma och bett att få låna hennes bil när han skulle till Id@ senare den kvällen.

Mycket möjligt, men jag tror inte att mamma åker och hämtar honom när hon bor snett emot stationen
Citera
2013-08-03, 16:19
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Okej, då får jag inte ihop det. Han skulle "lånat" bilen för att åka hem till DB, som anledning? Eller tagit bilen utan mammas vetskap och kört hem DB och FH varvid han måste lämna tillbaks den. Sedan tar ha MC,n till DB?
Då måste han väl bytt kläder och tvättat sig hos DB innan han körde tillbaka till mamman. Och kanske bränt kläderna vid återkomsten med MC,n.

Jag tror att Id* kan ha dumpats och kläder mm eldades upp inom 65 minuter från det att bagageluckan stängdes om Id* på Ö Margaretevägen.

Man har inte brytt sig om spåren i entren eftersom man har tänkt att snabbt dumpa Ida och bränna upp alla bevis.
Citera
2013-08-03, 16:21
Medlem
Citat:
Mycket möjligt, men jag tror inte att mamma åker och hämtar honom när hon bor snett emot stationen

Jag bor inte i Trollhättan så har ingen koll på var stationen ligger i förhållande till mammans hem.
stryk den meningen att hon skulle hämtat honom på stationen.
Men funderar fortf.på om A.J öht kört sin Mc till Trollhättan?
Citera
2013-08-03, 16:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Jag bor inte i Trollhättan så har ingen koll på var stationen ligger i förhållande till mammans hem.

Vi vet inte. Jag kan till och med tänka mig att mammans bil stått vid Ö Margaretevägen och att AJ ensam lastat in Id* i den medan DB och FH var på väg.

Men det är bara en hypotes. Det centrala för mig nu är att jag pga kläderna drar ett streck i letandet och har bestämt mig för att hon ligger söder om DB:s hus, som längst ned till kräftdammen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och personen du hört talas om; tillhör hen en ny generation nassar, eller är det en av AJs gamla vapendragare?

AJ kanske inte längre har mycket stöd att hämta bland lokala trosfränder. Golare har inga polare enligt DB, men vissa polare kanske man vill vara utan.

Det spelar ingen roll egentligen så jag lämnar den frågan obesvarad, vill inte hänga ut någon oavsett åsikter. Jag arbetar aktivt mot rasism och ville nog bara få fram att även vi med annan åsikt ska vara försiktiga med att bunta ihop alla rasister till psykopater som är kapabla till att mörda folk och är kvinno- och invandrarmisshandlare. Ska hålla mig till ämnet i fortsättningen, blev bara nöjd över att höra det jag hörde.
Citera
Medlem
Citat:
OK Men att bränna DB och FH:s bil med (citat från TTELA) "mycket intressanta saker i". Är inte det ett bra sätt att få alla att bara tänka på S40:n och se mammans bil som ointressant?

Jag tror dessutom att DH och FH kan ha haft ytterst få spår på sig. De kan ha väntat utanför huset med en presenning och alltså inte lämnat något DNA eller så inne. Därefter kan de säkert ha hanterat Id* tämligen spillsäkert. I så fall är det rimligt att det bara är AJ:s kläder vi funnit, om det nu inte är två plagg. Det får ju teknikerna kika på.

Jo, du ser ju själv nu med facit i hand. Hennes bil har ju inte varit i samma fokus. Åtminstone inte vad vi vet. Så jo, visst är det en bra idé.

När jag försöker tänka mig in hur det var för dem den natten så har jag nog en annan syn på hur man tänker än många andra här i tråden. Jag tror inte man tänker så klart och så smart att man kan förutse allt. Men det beror nog mer på att jag inte är kriminell och aldrig ens tänker tanken på att dumpa ett lik.

Visst, villospår är ju inget avancerat. Men vad jag menar är att jag tror man tänker att kanske inte att de andra kommer att bli inblandade. Kanske är det kanske just därför också deras story inte stämmer överens med varandra för de kanske inte trodde att FH överhuvudtaget skulle bli inblandad? Och sen förstår jag inte varför man tar den risken, om man nu är så kall och beräknande, att man tar hennes bil till kroppen när man ändå bränner upp den andra bilen och därmed alla spår i den. Det finns ju fortfarande en chans att hennes bil blir kollad menar jag.

Eller du menar att DBs brunna bil är en efterkonstruktion. Ett villospår som är lagt timmar efter för att få bort tankarna från sin mors bil? Visst, det köper jag i så fall.

- Första tanken är närmaste bil. Vilken är den. Jo, AJs mors bil.
- Han tar den och dumpar in kroppen.

Och sen kommer de andra in på nåt vis.

Då köper jag det mer faktiskt.
Citera
2013-08-03, 16:31
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:

Jag är helt hundra på att AJ hade mc'n till trollhättan då en granne till I*a som jag känner sa i ett tidigt skede att den stod utanför på helgen (hen sa faktiskt hela helgen)
Citera
2013-08-03, 16:32
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jo, du ser ju själv nu med facit i hand. Hennes bil har ju inte varit i samma fokus. Åtminstone inte vad vi vet. Så jo, visst är det en bra idé.

När jag försöker tänka mig in hur det var för dem den natten så har jag nog en annan syn på hur man tänker än många andra här i tråden. Jag tror inte man tänker så klart och så smart att man kan förutse allt. Men det beror nog mer på att jag inte är kriminell och aldrig ens tänker tanken på att dumpa ett lik.

Visst, villospår är ju inget avancerat. Men vad jag menar är att jag tror man tänker att kanske inte att de andra kommer att bli inblandade. Kanske är det kanske just därför också deras story inte stämmer överens med varandra för de kanske inte trodde att FH överhuvudtaget skulle bli inblandad? Och sen förstår jag inte varför man tar den risken, om man nu är så kall och beräknande, att man tar hennes bil till kroppen när man ändå bränner upp den andra bilen och därmed alla spår i den. Det finns ju fortfarande en chans att hennes bil blir kollad menar jag.

Eller du menar att DBs brunna bil är en efterkonstruktion. Ett villospår som är lagt timmar efter för att få bort tankarna från sin mors bil? Visst, det köper jag i så fall.

- Första tanken är närmaste bil. Vilken är den. Jo, AJs mors bil.
- Han tar den och dumpar in kroppen.

Och sen kommer de andra in på nåt vis.

Då köper jag det mer faktiskt.

Enligt SAR-skrift har ju bilen på Hunneberg brunnit mycket sent.

Oavsett vilken bil man tar så är man nog rejält skakis och vill ha bort kropp och blodspår så fort som möjligt. Har man fiskat kräftor i dammen och skojat om att dumpa lik där så tror jag inte det behövs att vara så klartänkt. Planeringen är liksom klar bara som ett skämt en gång i tiden. Och när alla bevis senare brinner upp när man står nakna eller nästan nakna vid brandplats 2 så tror jag man lugnt går hem, duschar och sedan inser att man inte behöver elda bilen på ett bra tag.

Mammans bil bör hur som helst undersökas.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-08-03 kl. 16:33. Anledning: Förtydligade
Citera
2013-08-03, 16:34
Medlem
Undrar hur A.Js mammas bil ser ut?Det är kanske den bilen man ska hållt ögonen på den natten?
Nu har vi snart kollat upp hela Trollhättans bilar,bussar,grävmaskiner och kanske helt glömt bort att man kan låna sin mammas bil för olika åkturer..
Citera
2013-08-03, 16:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Jag är öppen för att Id* kan ha fraktats med mammans bil eller DB:s bil. Men att dumpa med mammas bil har den fördelen att ingen frågar efter var den har setts.

Vad har hon för bil, vad är det för märke och färg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in