2013-08-03, 21:08
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var exakt låg örngottet? Det kan tänkas att de tre musketörerna bar kroppen från brandplatsen in i skogen och tappade örngottet på vägen. Då är det bara att fortsätta i samma riktning och hitta kroppen.

Här är koordinaterna där örngottet låg
n58.32512 e012.61229
Senast redigerad av Chilton 2013-08-03 kl. 21:16. Anledning: felstavning
Citera
2013-08-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Scenariot är intressant. Är nog inte första gången detta har inträffat.

Man kan inte bli idiotförklarad för sina åsikter i sådana här fall, om inte facit uppdagas.

Min teori är att D.B och F.H kommer och hämtar kroppen med v40.
A.J åker efter med mc:n.

IF dumpas.........men var?

Vad som hände med v40 vet vi.
Givetvis brinner den för och dölja spår.

Kvar finns en mc som säkert är blodig.

........men vad händer med den?

Efter detta försvinner A.J några dagar för att tvätta sig om och om igen så inga spår ska finnas kvar.
Citera
2013-08-03, 21:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Var exakt låg örngottet? Det kan tänkas att de tre musketörerna bar kroppen från brandplatsen in i skogen och tappade örngottet på vägen. Då är det bara att fortsätta i samma riktning och hitta kroppen.

Om du tittar på kartan och brandplats två så ser du strax ovanför en skogsväg som går från grusvägen till hygget i öst. Om du istället går tio meter väst från punkten där skogsvägen börjar så kommer du till örngottet.

Gissningsvis har man parkerat på skogsvägen och gått en båge ned mot brandplatsen och då tappat örngottet. När man fann en bra brandplats och tänt på gick man antagligen rakt österut för att snabbare komma till vägen. Gissningsvis tog man samma väg när man senare städade av brandplatsen. På det viset såg man aldrig det tappade.
Citera
2013-08-03, 21:11
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Fick till det till slut ja inte perfekt men det framgår ju iallafall vad det handlar om hoppas jag
http://imageshack.us/photo/my-images/854/85eq.png/

fedit: fan vad kass jag är får lägga upp den i bättre upplösning.. Sorry

gör ett nytt försök
https://anonfiles.com/file/228cf3fb5c23f6b1e5570866b5c2d9bc
Citera
2013-08-03, 21:12
Medlem
bagarn29s avatar
Har ett stort antal sidor att läsa ikapp så detta är kanske redan diskuterat isf sorry.

Jag tror att samtalet mellan AJ och PT är gnistan till att IF mister livet. AJ spinger hem till morsan och ringer till DB som tar med sig FH och åker till Östra M. AJ står och pratar i telefon säger någon runt 02:30 men jag tror att han bara fejkar för att inte väcka alltför stor uppmärksamhet när han väntar på polarna.

Han sätter polarna i arbete samtidigt som han själv sticker iväg med sin MC. Kompisarna dumpar kroppen snarast möjligt troligen inte alltför långt ifrån THN. Sen bär det iväg hem till först DB för tvätt och ett ombyte kläder samma sak sker hos FN men här hämtas även en Golf. Därifrån upp och bränn bilen och lite annat. De tar på sig det nya ombyte och åker hem till FH med Golfen.

Huruvida brandplats 2 och 3 rör detta fallet har jag ingen uppfattning ännu, jag måste först läsa ifatt nästan hela dagens inläggsskörd.
Citera
2013-08-03, 21:13
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Valde du <direct link> som jag föreslog?
Tydligen inte..
Citera
2013-08-03, 21:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
gör ett nytt försök
https://anonfiles.com/file/228cf3fb5c23f6b1e5570866b5c2d9bc

Men där nämns ju ett släp ju? Och länkarna där, en bild finns ju, går de att återskapa på nåt sätt så man ser det bättre?

Edit: Det fraktades tydligen vrakdelar på ett släp?
Citera
2013-08-03, 21:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Här är koordinaterna där örngottet låg
n58.32485 e012.61229
Mysko, det låg närmare vägen än brasan. Men inte mot någon plats där man kan parkera bilen. Bilen stod bättre 50 meter söderut. Vad skulle de på örngottets plats att göra? http://goo.gl/maps/5nJuM
Citera
2013-08-03, 21:21
Bannlyst
Citat:
Mysko, det låg närmare vägen än brasan. Men inte mot någon plats där man kan parkera bilen. Bilen stod bättre 50 meter söderut. Vad skulle de på örngottets plats att göra? http://goo.gl/maps/5nJuM

Du menar norrut ? Vid skogsvägen österut
Citera
2013-08-03, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men där nämns ju ett släp ju? Och länkarna där, en bild finns ju, går de att återskapa på nåt sätt så man ser det bättre?

Edit: Det fraktades tydligen vrakdelar på ett släp?
Det gjordes det inte. Vrakdelarna var fortfarande varma när ReimerDenYngre var på plats.
Citera
2013-08-03, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Du menar norrut ? Vid skogsvägen österut
Nej, söderut, där vägen övergår i fält.
Citera
2013-08-03, 21:23
Bannlyst
Citat:
Nej, söderut, där vägen övergår i fält.

Där vill man inte parkera, tror du blockerar vägen då. Man vill parkera på skogsvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in