Citat:
Ursprungligen postat av
April62
Jag har hållt mig på avstånd ett tag.
Vad har framkommit senaste veckan? Vad jag kan se inget oväntat.
Jag har uppfattat att det finns en hel del intelegenta personer med på linjen. Problemet verkar vara att sätta sig in i hur GM tänker.
Om ni utgår från er själva. Hur skulle ni göra om ni befann er i en lägenhet med en halv eller heldöd människa mitt i natten. Ni som bor i Trollhättan och känner trakten vart skulle ni ta vägen. Ni har ingen aning om när någon kan dyka upp i trapphuset. Hur modiga skulle ni vara? Vart skulle ni åka?
Kan ni tänka er in i GM:s situation? Det är det som brukar vara svårigheten när det spånas.
Ni verkar lite för självupptagna med betraktande utifrån. Försök betrakta det inifrån.
Jag och många fler i tråden är utsocknes med 0 koppling till trakterna och personligen så har jag ibland svårt att översätta kartbilder till begriplig gräsrotsnivå eller grodperspektiv och sen är det inte så lätt heller att sätta sig in i händelserna då jag aldrig umgåtts med människor öht som är i närheten av den här umgängeskretsen som är runt AJ och de häktade och jag måste också hela tiden försöka tänka in det faktum att AJ sägs vara psykopat och det är inte heller så lätt att då översätta all info i tråden ihop med kartbilder, foton, tolka perspektiv och förlopp när många exakta tidpunkter inte heller är kända annat än för polisen.
Du får gärna börja ge ett inifrån-perspektiv som vi andra kan ta fasta på och haka på.