2013-08-03, 21:24
Medlem
Jag har hållt mig på avstånd ett tag.
Vad har framkommit senaste veckan? Vad jag kan se inget oväntat.
Jag har uppfattat att det finns en hel del intelegenta personer med på linjen. Problemet verkar vara att sätta sig in i hur GM tänker.

Om ni utgår från er själva. Hur skulle ni göra om ni befann er i en lägenhet med en halv eller heldöd människa mitt i natten. Ni som bor i Trollhättan och känner trakten vart skulle ni ta vägen. Ni har ingen aning om när någon kan dyka upp i trapphuset. Hur modiga skulle ni vara? Vart skulle ni åka?

Kan ni tänka er in i GM:s situation? Det är det som brukar vara svårigheten när det spånas.

Ni verkar lite för självupptagna med betraktande utifrån. Försök betrakta det inifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Vet du något om TB och hennes nya relation?
Har aldrig träffat henne. Känner henne inte. sry
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det gjordes det inte. Vrakdelarna var fortfarande varma när ReimerDenYngre var på plats.

Jag läste bara vad som stod på skärmdumpen och hjärnan har jag visst glömt kvar vid kaffebryggaren eller nåt
Citera
2013-08-03, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Där vill man inte parkera, tror du blockerar vägen då. Man vill parkera på skogsvägen.
Okej, jag tyckte det såg ut som en parkeringsficka på västra sidan. Men om de parkerade vid skogsvägen så är örngottets placering mer förklarlig.
Citera
2013-08-03, 21:25
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men där nämns ju ett släp ju? Och länkarna där, en bild finns ju, går de att återskapa på nåt sätt så man ser det bättre?

Edit: Det fraktades tydligen vrakdelar på ett släp?

Det är spekulationer hämtade från flashback den 3/7..
Vad jag vill visa på är att Grannen säger att Mc'n har stått här ett tag.... (Den 3/7 alltså på onsdagen) så glöm den som sänke nu..
Citera
2013-08-03, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Okej, jag tyckte det såg ut som en parkeringsficka på västra sidan. Men om de parkerade vid skogsvägen så är örngottets placering mer förklarlig.

Japp, då blir allt inom räckhåll, plus att bilen inte syns flera 100 meter bort.
Citera
2013-08-03, 21:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag har hållt mig på avstånd ett tag.
Vad har framkommit senaste veckan? Vad jag kan se inget oväntat.
Jag har uppfattat att det finns en hel del intelegenta personer med på linjen. Problemet verkar vara att sätta sig in i hur GM tänker.

Om ni utgår från er själva. Hur skulle ni göra om ni befann er i en lägenhet med en halv eller heldöd människa mitt i natten. Ni som bor i Trollhättan och känner trakten vart skulle ni ta vägen. Ni har ingen aning om när någon kan dyka upp i trapphuset. Hur modiga skulle ni vara? Vart skulle ni åka?

Kan ni tänka er in i GM:s situation? Det är det som brukar vara svårigheten när det spånas.

Ni verkar lite för självupptagna med betraktande utifrån. Försök betrakta det inifrån.

Jag och många fler i tråden är utsocknes med 0 koppling till trakterna och personligen så har jag ibland svårt att översätta kartbilder till begriplig gräsrotsnivå eller grodperspektiv och sen är det inte så lätt heller att sätta sig in i händelserna då jag aldrig umgåtts med människor öht som är i närheten av den här umgängeskretsen som är runt AJ och de häktade och jag måste också hela tiden försöka tänka in det faktum att AJ sägs vara psykopat och det är inte heller så lätt att då översätta all info i tråden ihop med kartbilder, foton, tolka perspektiv och förlopp när många exakta tidpunkter inte heller är kända annat än för polisen.

Du får gärna börja ge ett inifrån-perspektiv som vi andra kan ta fasta på och haka på.
Citera
2013-08-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Vad jag vill visa på är att Grannen säger att Mc'n har stått här ett tag.... (Den 3/7 alltså på onsdagen) så glöm den som sänke nu..

Den texten säger väl inget om när den kom dit och när den åkte.
Eller fattar jag fel?
Citera
2013-08-03, 21:33
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag

*piper ynkligt* Jag var för snabb där :/

Näe, nåt sänke tror inte jag att hojen är.
Citera
2013-08-03, 21:35
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Har aldrig träffat henne. Känner henne inte. sry

Ok. Och DB, hade du varit ihop med honom för änge sedan?
Citera
2013-08-03, 21:39
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Den texten säger väl inget om när den kom dit och när den åkte.
Eller fattar jag fel?

Jag tolkar det som att den står där när det skrevs.. Men det kan ju vara för att jag känner hen som skrev och att hen skrivit på annan plats att den stod där hela helgen.. Så visst tolkningen är fri
Citera
2013-08-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag och många fler i tråden är utsocknes med 0 koppling till trakterna och personligen så har jag ibland svårt att översätta kartbilder till begriplig gräsrotsnivå eller grodperspektiv och sen är det inte så lätt heller att sätta sig in i händelserna då jag aldrig umgåtts med människor öht som är i närheten av den här umgängeskretsen som är runt AJ och de häktade och jag måste också hela tiden försöka tänka in det faktum att AJ sägs vara psykopat och det är inte heller så lätt att då översätta all info i tråden ihop med kartbilder, foton, tolka perspektiv och förlopp när många exakta tidpunkter inte heller är kända annat än för polisen.

Du får gärna börja ge ett inifrån-perspektiv som vi andra kan ta fasta på och haka på.

Börja med att inte besätta rollistan med namn, ta bort kartbilder och foton.
Om du skulle vara huvudpersonen i dramat. Hur skulle scenariet se ut då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in