2018-04-28, 23:13
Medlem
Är övertygad om att Z ville till vm. Ingen tackar nej till vm.

Hans gameplan var att ställa dörren på glänt och känna av Jannes respons. Om Janne sagt att Z var en Gud och välkommen när han än ville så hade Z garanterat nappat.

När han märkte att intresset var svalt blev han lite desperat och då hävde han ur sig grodor som att avancemang till vm inte är en bragd etc etc...

Tror även han hade avslutat karriären efter vm om det blivit vm(-spel).

Nu tror jag han kör året ut.

Matchen Galaxy-Atlanta var verkligen usel. Eller iaf kvaliten i avsluten etc. Kunde blivit till 5-2 till Atlanta...
Citera
2018-04-28, 23:41
Medlem
Steff83s avatar
Zlatan gjorde bara för att slippa bli förnedrad av Janne A. Bättre vara först med att nobba då!

Han öppnade dörren på glänt för att känna av. Han blev nog besviken över att konstatera att intresset för honom i Sverige dalat snabbt sista året bara.
Citera
2018-04-29, 06:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Zlatan gjorde bara för att slippa bli förnedrad av Janne A. Bättre vara först med att nobba då!

Han öppnade dörren på glänt för att känna av. Han blev nog besviken över att konstatera att intresset för honom i Sverige dalat snabbt sista året bara.
Så tror jag också. Tittade f.ö. just på LA mot NY 2-3 och jag skäms att ha avgudat hans fotbollskoster i 15 år. Så jävla lat och tar inte en enda löpning när laget jagar kvittering i slutet. All energi la han på att gestikulera med armarna när hans lagkamrater försökte men misslyckades vilket är naturligt när en spelare inte ens springer en tiondel mot vad resten av laget gör. Zlatan är zlut.
Citera
2018-04-29, 12:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så tror jag också. Tittade f.ö. just på LA mot NY 2-3 och jag skäms att ha avgudat hans fotbollskoster i 15 år. Så jävla lat och tar inte en enda löpning när laget jagar kvittering i slutet. All energi la han på att gestikulera med armarna när hans lagkamrater försökte men misslyckades vilket är naturligt när en spelare inte ens springer en tiondel mot vad resten av laget gör. Zlatan är zlut.

Kan han verkligen ha haft så dålig koll på Galaxy att han inte visste att det var ett skitlag? Trodde han att de var bra "för att Beckham spelat där"? Eller ville han bara till glammet och partajen i LA? Skillnaden är så klart enorm mot tidigare lag där han visste att han fick lägena och passningarna tack vare högklassiga medspelare, så om han redan kör med divastilen och gestikulerar och har sig så lär han varken bli särskilt populär eller långvarig i klubben. Tveksamt om jag kommer att offra mer tid på att följa matcher av Superettan-kvalitet bara för att Z spelar.
Citera
2018-04-29, 12:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Är övertygad om att Z ville till vm. Ingen tackar nej till vm.

Hans gameplan var att ställa dörren på glänt och känna av Jannes respons. Om Janne sagt att Z var en Gud och välkommen när han än ville så hade Z garanterat nappat.

När han märkte att intresset var svalt blev han lite desperat och då hävde han ur sig grodor som att avancemang till vm inte är en bragd etc etc...

Tror även han hade avslutat karriären efter vm om det blivit vm(-spel).

Nu tror jag han kör året ut.

Matchen Galaxy-Atlanta var verkligen usel. Eller iaf kvaliten i avsluten etc. Kunde blivit till 5-2 till Atlanta...

Helt korrekt analys. Bra skrivet. Noterade redan efter den där intervjun i italienska Sky att han lät rejält sugen. Han ville definitivt vara med, och hoppades säkerligen på att bli tillfrågad på något sätt. Möjligt också att hans alltmer okontrollerade skryt, som mer och mer verkade på gränsen till trollande, var nån slags psykologisk reaktion på det. Ett försök att dölja besvikelsen över att han blivit för dålig/gammal för att platsa i VM.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Helt korrekt analys, som noterat ovan.
Citera
2018-04-29, 13:45
Medlem
Eller så hade Z aldrig tänkt återvända till landslaget, en snart 37 år som fortsatt spela trots en karriärs avslutande ACl skada känner nog av sina gränser, spekulera går ju.
Citera
2018-04-29, 13:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Så du skäms över vad han gjorde mot england till exempel pga zlatans ålder och vart han spelar nu?

Logiken här alltså.
Citera
2018-04-29, 13:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kan han verkligen ha haft så dålig koll på Galaxy att han inte visste att det var ett skitlag? Trodde han att de var bra "för att Beckham spelat där"? Eller ville han bara till glammet och partajen i LA? Skillnaden är så klart enorm mot tidigare lag där han visste att han fick lägena och passningarna tack vare högklassiga medspelare, så om han redan kör med divastilen och gestikulerar och har sig så lär han varken bli särskilt populär eller långvarig i klubben. Tveksamt om jag kommer att offra mer tid på att följa matcher av Superettan-kvalitet bara för att Z spelar.

Jag tror att han är så övertygad om sin egen storhet att han kan gå till vilket lag i MLS som han vill och att dom vinner hela dreten ändå.
Citera
2018-04-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Det är väldigt lustigt att den överlägset bästa svenska spelaren genom tiderna tillika landslagets största målskytt genom tiderna också är Sveriges mest hatade spelare genom tiderna.
Kanske inte lika lustigt om man tar hänsyn till det politiska klimat som råder i landet samt Zlatans hänsynslösa attityd gentemot överkänsliga jantelagare. Känns som en naturlig konsekvens.

Men som någon skrev tidigare så handlar det nog om mest polariserade.
Citera
2018-04-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så du skäms över vad han gjorde mot england till exempel pga zlatans ålder och vart han spelar nu?

Logiken här alltså.
Det Zlatan gjorde i en träningsmatch menar du? Ingen kunnig person bryr sig om sådana meningslösa prestationer. Lika meningslöst är hans upphaussade mål mot Frankrike i EM 2012, då Sverige redan var utslaget. Hans otaliga CL-mål mot värdelösa motstånd i gruppspelet imponerar inte heller särskilt mycket. Hans mål mot Danmark i playoff till EM 2016 och mål mot Italien 2004 är sådant som imponerar mer.
Citera
2018-04-29, 14:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delvest
Det Zlatan gjorde i en träningsmatch menar du? Ingen kunnig person bryr sig om sådana meningslösa prestationer. Lika meningslöst är hans upphaussade mål mot Frankrike i EM 2012, då Sverige redan var utslaget. Hans otaliga CL-mål mot värdelösa motstånd i gruppspelet imponerar inte heller särskilt mycket. Hans mål mot Danmark i playoff till EM 2016 och mål mot Italien 2004 är sådant som imponerar mer.

Du svarar mig men kan inte svara på den frågan jag ställde till den andra snubben.

Nej ni grinade och tyckte svenska landslaget var det bästa som hänt när han drog en cykel spark från jag vet inte vad mot england.

Snubben är 36 bast och avslutar karriären i Usa och svensken skäms? Herregud
Citera
2018-04-29, 18:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du svarar mig men kan inte svara på den frågan jag ställde till den andra snubben.

Nej ni grinade och tyckte svenska landslaget var det bästa som hänt när han drog en cykel spark från jag vet inte vad mot england.

Snubben är 36 bast och avslutar karriären i Usa och svensken skäms? Herregud
Vad ska jag svara, Zlatan var pinsam. Gestikulerad med armarna och det lataste jag sett på en plan. När ska du inse att fotboll är en lagsport?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in