2013-07-30, 15:17
Medlem
Fiske från land runtom i Karlskoga. Tips!?

Hejsan!

Jag brukar fiska väldigt mycket i våra ädelsjöar vi har i Karlsdal och Villingsberg, Men nu söker jag efter något bra ställe att fiska lite större abborre eller andra fisk på!

Så har du något bra ställe att dela med dig av vore det kanonfint!

Ställen jag provat är

Mynningen från Möckeln till Letälven. (fick några mörtar, sägs vara bra gös fiske där men inget jag själv upplevt)
Lunedet (till vänster när du passerat slussen) = väldigt bra gäddfiske
Timsälven, broarna vid Alfred Nobel (sjukt bra med småfisk samt vidriga braxx där)
Svartälven nedanför Ljunggrensmotor (väldigt dött)

Jag kan även tillägga att om du är intresserad av att fiska gös men inte har tillgång till båt.
Då ska du bege dig till Grönfeldtsudden där man lägger i båtar, så kan du knalla 30 meter till vänster och köra levande bete.
endast 15m från land är det ca 5-7 meter djupt och där har du väldigt bra med gös.

OBS VIKTIGT!!!
Fiske i möckeln kräver fiskekort även från land!
Årskort kostar endast 200kr.
Se till att ha ett fiskekort så slipper du böter eller bli av med dina fiskegrejer!

Alla tips uppskattas!!!
Citera
2013-07-30, 15:33
Medlem
TheGamers avatar
Jag själv fiskade mycket under bron vid Villingsberg när jag var liten - det var tider det.

Älgsimmen tror jag det heter, om du kör ut mot KPK och följer där kommer du upp dit efter lite skogsvägar. Många år sedan jag var där men nappar som fan, både gös och gädda. Det är fiskekort där dock.

Jag själv är ingen inbiten Karlskogabo så inte säker vart allt ligger men du är säkert mer hemma än jag eller så kan du alltid fråga någon vän.
Citera
2013-08-01, 00:48
Medlem
Tips på bra fiskeställen i Norrbotten!

Frågan är som rubriken, tips på bra fiskeställen i Norrbotten! Gärna där det finns stugor att hyra. Även tillgång av båt och bastu skulle vara kul.

/Janne
Citera
2013-08-01, 02:03
Medlem
christerys avatar
Vilken typ av fiske?

Men, om vi antar lax så finns en trevlig sida (laxfiske.nu) som tar upp det för
  • Torne älv
  • Kalix älv
  • Råne älv
  • Pite älv
  • Lainio älv
  • Lule älv

Det är inte alltid så fiffigt att ge sig ut i dom vattnen med båt dock.

Annars kan man söka efter inplanterade sjöar med tillhörande stugby tex. http://www.kronogard.com/

Men fjällen (det är dock inte i Norrbotten) och tält är väl inte heller dumt, eller kanot efter nån lugnare bäck (hälsa myggen/knotten från mig).
Citera
2013-08-02, 00:05
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workedout
Hejsan!

Jag brukar fiska väldigt mycket i våra ädelsjöar vi har i Karlsdal och Villingsberg, Men nu söker jag efter något bra ställe att fiska lite större abborre eller andra fisk på!

Så har du något bra ställe att dela med dig av vore det kanonfint!

Om du vågar dig över kommungränsen till Degerfors så finns det ju ett par trevliga sjöar med stor borre, Ölen samt Storbjörken. I Ölen finns ju även Öring och i Storbjörken finns det ett fint bestånd av gös utöver borre.

Skitfiske!
Senast redigerad av JerryCotton 2013-08-02 kl. 00:07.
Citera
2013-08-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Om du vågar dig över kommungränsen till Degerfors så finns det ju ett par trevliga sjöar med stor borre, Ölen samt Storbjörken. I Ölen finns ju även Öring och i Storbjörken finns det ett fint bestånd av gös utöver borre.

Skitfiske!

Skulle du kunna förklara vart jag hittar dem?

Har googlat lite men hitta inget.

mvh
Citera
2013-08-02, 21:10
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

mvh

Även Letälvens östra sidan vid Hultet, ca. 1,5 km från älvmynningen,håller grov borre. Finns stora björkar som hänger ut över vattnet där. Tagit flera över kilot där på mete. Man får meta ganska djupt.

Ölen: http://kartor.eniro.se/m/n7hIr
Storbjörken: http://kartor.eniro.se/m/n7haG

Hoppas dett är till hjälp.
Citera
2013-08-03, 01:08
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

mvh

Klickade du inte på kartlänkarna jag la ut? Storbjörken ligger på höger sida om vägen när du åker mot Svartå och Ölen ligger på vänster sida vid Ölsboda. Det går en mindre å mellan Ölen och Storbjörken.

Ölen hittar du även om du svänger av till vänster strax efter Labbsand när du kommer från Kga på "kosia". Ölen är en avlång, smal sjö. Kolla på eniro.se.
Citera
2013-08-06, 12:02
Medlem
AlternativeGirls avatar
Tips på fiskeplatser i Göteborg?

Riktig nybörjare på fiske här. Nyss införskaffat ett metspö och ett kastspö, men fortfarande inte lyckats fått någon fisk.
Fiskat vid saltholmen, norra långvattnet, 2 ställen i Mölndal (nära Räveskärr, vet inte vad sjöarna heter). Någon som har något bättre ställe eller nått tips? Vore kul att faktiskt fånga en fisk :P
Citera
2013-08-06, 12:08
Medlem
Det absolut viktigaste om du ska kasta är att kasta åt det hållet där det är blött.
Citera
2013-08-06, 16:22
Medlem
Bra fiskeställen runt Stockholm?

Tja! Jag tänkte dra ut och fiska, och kommer väl göra det fler gånger om era förslag duger

Men era bästa fiskeställen runt Stockholm och gärna så nära Älvsjö som möjligt, som man kan fiska från på land? (Har ingen båt)

Med fin miljö och ganska mysigt.
Och helst mete för den delen också!
Hoppas ni säger era bästa ställen!
Senast redigerad av elleek2 2013-08-06 kl. 16:24. Anledning: Glömde skriva en mening
Citera
2013-08-08, 19:55
Medlem
Tips på fiskeplatser längs mölndals ån, nedströms Mölndals Bro

Som funkar att fiska med lätt spinnutrustning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in