2024-06-22, 10:22
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Lidingöbron / strömmen?
Citera
2024-06-22, 11:30
Medlem
KingHisss avatar
Testa Ön (Lidingö) mot Gråviken/Fågelöudde/Elfvik hållet. Finns bra fisk där. Annars då du bor söder om stan kika Saltis, Huddinge, Holmarna däromkring, Värmdö.

Finns några mindre ”floder” som nästan är sötvatten mellan vissa holmar som har harr och öring.

Annars om du vill kika norrut mot Uppsala där finns bra vatten, Sigtuna, Väsby osv
Citera
2024-06-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Testa Ön (Lidingö) mot Gråviken/Fågelöudde/Elfvik hållet. Finns bra fisk där. Annars då du bor söder om stan kika Saltis, Huddinge, Holmarna däromkring, Värmdö.

Finns några mindre ”floder” som nästan är sötvatten mellan vissa holmar som har harr och öring.

Annars om du vill kika norrut mot Uppsala där finns bra vatten, Sigtuna, Väsby osv

Tack för tipsen!

Frugan är från saltis så hon har bra koll på området och vi har testat lite runt Vårgärdssjön och vardera sida av infarten mot Älgö, tyvärr ingen lycka där.

Vart runt saltis tänker samt Huddinge tänker du? Hört att Orlången är rätt utfiskad vid det här laget och har inte testat Trehörningen.
Citera
2024-06-22, 12:33
Medlem
KingHisss avatar
Testa norr om city, bättre vatten och inte så mkt föroreningar. Har du båt? En vän fick upp ngn märklig fisk i havet mellan Finland och Sverige (tror det var en stör)
Citera
2024-06-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Testa norr om city, bättre vatten och inte så mkt föroreningar. Har du båt? En vän fick upp ngn märklig fisk i havet mellan Finland och Sverige (tror det var en stör)

Tyvärr inte båt och bor en bit ut i nacka därav är nacka/söderort att föredra
Citera
2024-06-22, 13:52
Medlem
Abborre tips i söderort(Stockholm)/Nacka någon?

Har tyvärr ej tillgång till båt. Behöver inte vara några super fiskar heller.
Citera
2024-06-23, 10:39
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallskott1891
Tjena!

Letar efter bra fiskeställe i Stockholm/Nacka.

Nyligen flyttat hit från Småland och jag upplever att det knappt finns en fisk i dessa vatten. Har varit ute i 5 dagar och endast fått 3 borrar.

Förstår att ni kanske inte vill bränna era hotspots men ni kanske har några tips? Allt är välkommet!

Tillägg som kan vara bra att veta är att jag inte har tillgång till båt så behöver fiska från land. Jag har tillgång till samtliga vatten som ingår i sportfiskekortet och utmed kusten såklart.

Skitfiske!

Man undrar ju var du försökt någonstans. Bor själv i Nacka kommun på sommaren och har då ofta öststatare jobbandes på fastigheten.

Efter jobbet går de ibland iväg och fiskar. Kommer tillbaka med mycket fisk varje gång. Gädda och aborre förståss men även sånt jag inte ens visste fanns här t.ex. karp (måste väl vara utplanterad). Stora fiskar får de också ofta, tandgäddor och feta karpar.

Funderade lite på hur det kommer sig och lutar på att deras egen förklaring ligger närmast. Citat: "Det är aldrig någon som fiskar här". ´

Lite anekdotiskt känns det rätt. På 60-70-talet såg man folk som fiskade. Efter det minskade det kraftigt. Sedan 90-talet har jag knappt sett någon utom en och annan polack eller estländare.
Citera
2024-06-23, 23:01
Medlem
Låter intressant. Vet du vart dem fiskar?
Citera
2024-06-29, 16:34
Moderator
nobodys avatar
Ämnen sammanfogade,
Mod
Citera
2024-07-20, 17:03
Medlem
Blaajj2.0s avatar
Någon som har tips på bra fiskevatten runt Åre? Ska dit om 1-2 veckor och tänker mest fiska öring.
Citera
2024-07-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Man undrar ju var du försökt någonstans. Bor själv i Nacka kommun på sommaren och har då ofta öststatare jobbandes på fastigheten.

Efter jobbet går de ibland iväg och fiskar. Kommer tillbaka med mycket fisk varje gång. Gädda och aborre förståss men även sånt jag inte ens visste fanns här t.ex. karp (måste väl vara utplanterad). Stora fiskar får de också ofta, tandgäddor och feta karpar.

Funderade lite på hur det kommer sig och lutar på att deras egen förklaring ligger närmast. Citat: "Det är aldrig någon som fiskar här". ´

Lite anekdotiskt känns det rätt. På 60-70-talet såg man folk som fiskade. Efter det minskade det kraftigt. Sedan 90-talet har jag knappt sett någon utom en och annan polack eller estländare.

Mycket intressant.

Är du säker de fiskade i Nacka?
Citera
2024-08-23, 10:36
Medlem
fiskevatten

Hej!

Någon som har något bra tips på någon bra sjö att fiska i? Tänkte runt marks kommun, borås, även runt Halland funkar fint.

=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in