Citat:
Ursprungligen postat av
knallskott1891
Tjena!
Letar efter bra fiskeställe i Stockholm/Nacka.
Nyligen flyttat hit från Småland och jag upplever att det knappt finns en fisk i dessa vatten. Har varit ute i 5 dagar och endast fått 3 borrar.
Förstår att ni kanske inte vill bränna era hotspots men ni kanske har några tips? Allt är välkommet!
Tillägg som kan vara bra att veta är att jag inte har tillgång till båt så behöver fiska från land. Jag har tillgång till samtliga vatten som ingår i sportfiskekortet och utmed kusten såklart.
Skitfiske!
Man undrar ju var du försökt någonstans. Bor själv i Nacka kommun på sommaren och har då ofta öststatare jobbandes på fastigheten.
Efter jobbet går de ibland iväg och fiskar. Kommer tillbaka med mycket fisk varje gång. Gädda och aborre förståss men även sånt jag inte ens visste fanns här t.ex. karp (måste väl vara utplanterad). Stora fiskar får de också ofta, tandgäddor och feta karpar.
Funderade lite på hur det kommer sig och lutar på att deras egen förklaring ligger närmast. Citat: "Det är aldrig någon som fiskar här". ´
Lite anekdotiskt känns det rätt. På 60-70-talet såg man folk som fiskade. Efter det minskade det kraftigt. Sedan 90-talet har jag knappt sett någon utom en och annan polack eller estländare.