2013-06-28, 21:00
Medlem
Vill ha tips på platser man kan ta sig till från södra Stockholm(blåsut/björkhagen) kommunalt/cykel (10-20 min kanske). Hellre att det är lättillgängligt än rikt på fisk.
Citera
2013-06-30, 03:00
Medlem
LFCYNWAs avatar
Tjena någon här på fb som brukar fiska abborre och i så fall vad använder ni er av för drag och vart någon stans drar ni flest borrar? mitt på sjön, i vassen eller där det är lite grundare? i år har jag inte fått en enda liten abborre så jag tar mer än gärna emot tips.

Tacksam för svar!
Citera
2013-06-30, 12:27
Medlem
Cuprums avatar
Någon som har tips på bra fiskeställen på lagom cykelavstånd från Tappström i Ekerö?

Hitills har jag typ åkt till Jungfrusund, men de finns inte så mycket bra lägen där och färjan stör en del.

Fiskar med kastspö för övrigt.

Funderar på att ikväll dra ut till antingen Rastaholm, Skytteholm eller Svartsjöviken som ser iaf på kartan ganska bra ut. Någon som vet om dessa har lättilggängliga stränder/kuster eller bryggor, eller om de är bra med fisk, eller andra ställen på liknande avstånd som är bra för fiske och lättillgängliga stränder?
Citera
2013-07-03, 06:47
Medlem
whatevvas avatar
allå!

Tänkte till början av augusti dra iväg på lax/öring flugfiske..frågan är bara vars? var förra året kring Jockfall & Ängesån utan nå vidare bra flugfiske. Tänkte ta mig upp till norr igen troligt kring Borgafjäll då naturen och vandringen är mkt fin där! Har någon av er nå bra tips på fiskevatten däråt? Vet av Saxån däruppe men har dålig koll om de är nå vidare? MVH!
Citera
2013-07-03, 13:55
Medlem
Tjena

Jag o några polare ska iväg o fiska ikväll. Runt nyköping och behöver tips om någon sjö som inte är för långt bort! Har bara fiskat i östersjöntidigare
Citera
2013-07-04, 11:39
Medlem
Bra fiske runt karlstad?

Nämn alla platser, fritt / kostar?
Vad finner man där?

Go for it
Citera
2013-07-08, 21:19
Medlem
von_Ss avatar
Har köpt en liten båt och slängt i Runn i Falun/Borlänge men vart ska jag fiska? Båten står i Torsång men kommer förhoppningsvis flyttas till Falun inom kort om jag får tag i nån båtplats. Är ute efter gammelgäddan. Några särskilda beten som fungerar extra bra i sjön? Kör jerk- och spinnfiske.
Citera
2013-07-09, 10:40
Medlem
judochops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Har köpt en liten båt och slängt i Runn i Falun/Borlänge men vart ska jag fiska? Båten står i Torsång men kommer förhoppningsvis flyttas till Falun inom kort om jag får tag i nån båtplats. Är ute efter gammelgäddan. Några särskilda beten som fungerar extra bra i sjön? Kör jerk- och spinnfiske.

Enligt vad jag har hört så ska Liljan vara ett hett område om man söker storgäddan. Kan dock inte svara på om detta är sant eller inte men det kan vara värt att prova.
Citera
2013-07-16, 12:21
Medlem
acerblazerlols avatar
Jag vill fiska storgädda mellan Luleå-Kalix-Haparanda
Helst från land, jag har båt också men den är jobbig att släpa med sig om man bara vill fara en liten sväng.
någon som vet av nå?
Citera
2013-07-20, 11:20
Medlem
ViTolis avatar
Fiska vid Ringvägen Nynäshamn?

Någon som har koll på fisket vid Ringvägen? Ska fiska från land, några bra platser och stå på?

Något annat man ska tänka på?
Citera
2013-07-20, 11:27
Medlem
tansos avatar
Det går bra nästan varsomhelst, undvik de största badställena bara.
Citera
2013-07-20, 19:19
Medlem
dunias avatar
Man ska tänka på att inte glömma sina solglasögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in