2013-08-08, 22:48
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elleek2
Tja! Jag tänkte dra ut och fiska, och kommer väl göra det fler gånger om era förslag duger

Men era bästa fiskeställen runt Stockholm och gärna så nära Älvsjö som möjligt, som man kan fiska från på land? (Har ingen båt)

Med fin miljö och ganska mysigt.
Och helst mete för den delen också!
Hoppas ni säger era bästa ställen!

Nu är ju inte Slussen så mysigt men bra med borre och gös, på bryggan mot Mälarsidan. Annars så tar du din lilla cykel och trampar till Fagersjö eller Farsta strand och metar fina borrar i Magelungen.
Citera
2013-08-13, 14:35
Medlem
Tips på fiskeplatser längs mölndals ån, nedströms Mölndals Bro

Bor i rävekärr så något bra spinnfiskeställe inom cykelavstånd?
Citera
2013-08-14, 14:33
Medlem
Class1cs avatar
Fiske runt Åkersberga

Tjena!

Någon som har ett bra fiskeställe för feta aborrar/gäddor runt Åkersberga/påväg mot Norrtälje?

Mvh
Citera
2013-08-14, 14:52
Medlem
för varmt i vattnet för att fiska nu
Citera
2013-08-14, 15:00
Medlem
Class1cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gafflad
för varmt i vattnet för att fiska nu

Fortfarande? Tycker vattnet har blivit mycket kallare nu den senaste veckan!
Citera
2013-08-14, 18:58
Medlem
Starobrnos avatar
Tärnan är en mycket fin sjö, smal och hyggligt djup och tacksam för landfiske. Vet ej om det är lagligt att fiska där, det var inte lagligt när jag fiskade men med camo-kläder och diskretion funkade det bra för mig. Fått abborre på kilot och gädda på 6 kg där.
Citera
2013-08-17, 16:18
Medlem
sam_elofs avatar
Söker sjö med mycket fisk i Halland/västra Småland, skall bara meta från land så abborre, gädda och sånt är perfekt. Vill bara att det skall nappa mycket.
Citera
2013-08-17, 17:01
Medlem
Trekanten vid Liljeholmen

Tjena, är det nån som har vart där och fiskat i sommar? i så fall hur är det med fisk i den sjön? finns det mycket tillgång till fisk?
Citera
2013-08-17, 17:07
Medlem
Snyggs avatar
Har för mig den är, eller åtminstone var, rätt förorenad. Dessutom är den pytteliten, tror inte det kryllar av fisk precis, men vad vet jag.

Edit: Efter en googling så tycks det finnas fisk. De har planterat en del tydligen, läs här: http://www.trekantenssportfiske.se/om-klubben/
Citera
2013-08-17, 18:06
Medlem
dankars avatar
Har varit där några gånger och fått både öring och gädda. Vet att det planterades öring där i fjol och kanske fler i år. Helt okej fiske och bra läge, lätt att ta sig dit med alla kommunikationer omkring Liljeholmen.

Glöm inte fiskekortet! Enda stället i Stockholm där jag blivit kontrollerad.
Citera
2013-08-19, 15:13
Medlem
Söker röding/öring vatten runtomkring Gällivare och Kiruna. Helst ska man kunna ta sig dit med bil. Har ni nå trevliga tips så tar jag tacksamt emot de!

Med vänlig hälsning
Citera
2013-08-20, 15:32
Medlem
ehi1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Snooze
Söker röding/öring vatten runtomkring Gällivare och Kiruna. Helst ska man kunna ta sig dit med bil. Har ni nå trevliga tips så tar jag tacksamt emot de!

Med vänlig hälsning

Gick i somras en serie på svt där man får följa Gunnar Westrin när han är runt i precis det området, det finns säkert fortfarande på svt-play. Han fiskar mycket runt Kaitum och Rautas, vet inte hur lätt det är att ta sig med bil men ta med dig ett tält och ett par kängor så är du golden!

Skitfiske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in