2013-08-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Är gud det enda svaret för existens? Om du säger att icke-gud inte kan skapa något, innebär det automatiskt att din etta måste ha gjort det? Finns inga andra svar? Blir inte det en dikotomi?

Det här är inget bevis, bara en mätning mellan min Gud och era. Jag vill bara använda enheten så som man själv kan utläsa den.

Citat:
Din avatar är ett påstående. Den finns inte i verkligheten, alltså kan den inte påverka verkligheten och alltså kan inget komma från den i verkligheten, speciellt inte verkligheten självt. Tills du bevisat det.

Jag ska inte bevisa något, den vill bevisa något, genom att den ställer sig upp mot allt. Kom med något som kan rubba den om du kan, påstå något eget?
Citera
2013-08-01, 17:03
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Det här är inget bevis, bara en mätning mellan min Gud och era. Jag vill bara använda enheten så som man själv kan utläsa den.

Jag ska inte bevisa något, den vill bevisa något, genom att den ställer sig upp mot allt. Kom med något som kan rubba den om du kan, påstå något eget?
NEEEEEJ det går inte att bemäta något som du inte kan få ner på pappret lille vän.

Du beskrev det själv i början av din presentation, varpå jag ifrågasatte underlagen.. som du nu hävdar ÄR GUD, GUD utgör ditt underlag.

Det sa du här i citerade rutan.

Så vad du har att bevisa, är underlaget, matematik har jorden som underlag, matte började med skuggor, rätt? fel? men.... om inte människan förmått urskilja skuggor.. skulle matematik isf finnas/existera, eller menar du fortfarande att matematik existerar utanmänniskans vetskap? T.ex hus fanns inte utan människans vetskap, jag vill ibnte direkt kalla grottor för hus, eller geologiska förskjutningar där man kan bo i en spricka på en meter något år, det är inte definitionen på hus.

Men du menar att matematik minsann existerar av sig självt, om så att det har kört en cyklon över ett land och orsakat kaos, så var det matematik som sköljde? och var det inte matematik så vr det baske mig gud?
Citera
2013-08-01, 18:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Men varför skulle detta vara 'bättre' än konceptet transmofoglyfiering av ambrojade?

Ditt 'argument' är ju per se meningslöst med sin bristande logik.
Citera
2013-08-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Va?

Det var du som sa att det krävdes mänskliga definitioner för att säga att den är 1 för att det fattas en infinitesimal. Jag gick med på att det fattas en infinitesimal och jag tror att det är riktigt så. Tack för det! Därför är också gränsvärdet i enheten sant oändligt. Oändligt nära 1.
Citera
2013-08-01, 22:06
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Vad har du för belägg för det?
http://www.youtube.com/watch?v=wvJAgrUBF4w
Citera
2013-08-01, 23:20
Medlem
kunskap1s avatar
Varför ska man bevisa/motbevisa Gud? Vad är målet med denna diskussion? Tar denna diskussion någonsin slut? Låt oss anta att Gud finns, vad är nästa steg? Och låt oss anta han inte finns, vad är nästa steg?
Citera
2013-08-02, 00:08
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Varför ska man bevisa/motbevisa Gud? Vad är målet med denna diskussion? Tar denna diskussion någonsin slut? Låt oss anta att Gud finns, vad är nästa steg? Och låt oss anta han inte finns, vad är nästa steg?

Många påstår att han existerar. Denna tråden är till för dem som vill lägga fram bevis för sina påståenden. Hittils, efter 984 sidor, har inget hänt.
Citera
2013-08-02, 00:19
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jag tycker också att det är brådmoget att belasta sig så med fjäskandet, när det inte ens behövs, detta då naturvetenskap så skickligt redogjort universums natur eller beskaffenhet, tyvker ändå att om inte astronauter är tvärsäkra, utan bollar med betydligt skarpare spekulationer, varför då sitta och be? Böner ger precis ingenting, det ger ro åt kroppen med hjärnan där inuti, så den kan sortera bättre, men minsann inte vad gäller universum, en gud är som att säga att en människa består av ett hårstrå, då missar man allt mer som en människa rymmer, men vill man hellre gå den korkade vägen och känna sig högre än alla andra, så ä det religion som fixar det, genom att snärja och lura bedra.
Citera
2013-08-02, 05:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Ditt argument mot icke-gud var att icke-gud inte kunde förklara var allt kom ifrån. Hur är det relevant om du inte menar att din etta skulle kunna göra bättre? Dina undanflykter börjar bli patetiska.

Nu ska vi alltså inte jämföra något längre, vi ska rubba din sifferlek? Detta blir mindre och mindre intressant. Tråden är bevisa att Gud existerar. Vad sägs om att vi lämnar din etta och går tillbaks till topic? Din etta är bara en siffra, den är inte relevant i tråden längre, så som du urvattnat den.
Citera
2013-08-02, 07:38
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Det var du som sa att det krävdes mänskliga definitioner för att säga att den är 1 för att det fattas en infinitesimal. Jag gick med på att det fattas en infinitesimal och jag tror att det är riktigt så. Tack för det!
Vad bra då. Klapp på axeln.

Citat:
Därför är också gränsvärdet i enheten sant oändligt. Oändligt nära 1.
Om man ska använda gränsvärden i icke-standard analys så är gränsvärdet för talföljden u_1= 0.9, u_2= 0.99, u_3= 0.999, ... st(u_h) för ett oändligt hyperheltal (H), vilket är 1.
Senast redigerad av baylife 2013-08-02 kl. 07:53.
Citera
2013-08-02, 07:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Varför ska man bevisa/motbevisa Gud?

Eftersom du själv har deltagit i 'bevisföring' om 'gud' borde du själv kunne ge ett svar.

Citat:
Tar denna diskussion någonsin slut?

Den kan bli mer precis, specifik och sofistikerat och förhoppningsvist leda till att extrempositionerna dämpas något.

Citat:
Låt oss anta att Gud finns, vad är nästa steg? Och låt oss anta han inte finns, vad är nästa steg?

Låt "oss" anta att antaganden inte är så värst konstruktiva.
Citera
2013-08-02, 07:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Om man ska använda gränsvärden i icke-standard analys så är gränsvärdet för talföljden u_1= 0.9, u_2= 0.99, u_3= 0.999, ... st(u_h) för ett oändligt hyperheltal(H), vilket är 1.

Vilket uppenbarligen pekar på en personlig så-gott-som 'gud'. Dock med den ... för 'guder' besvärande brist ..... att h*n inte är 'absolut'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in