2015-01-08, 01:19
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vad tycker du om Guds existens då?
om vad.. sa du?
Citera
2015-01-08, 01:29
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Glöm det! Här har du en som har fightas med GUD. Oj oj oj! Har du hittat ett belägg på frågan ännu? Finns INTE GUD?
Tala ur skägget nu.
Jag har GUD på min sida. Vi väntar på ditt belägg som du tjatat på mig om så länge nu. Nu är det din tur.
Jag kan inte bevisa att GUD existerar men jag TROR på GUD. Kan du bevisa att GUD inte finns?
Ge mig bevisbördan här nu......
Vad som inte bevisat sig vännen, är bevis på vad som inte bevisat sig och hur länge ska ringdans i sådan lek gå tänkte du?

VAD är inte bevisat? gud, är inte bevisad.

Att ni sedan vill stoppa alla värdeparametrar, är vad som är ett kvitto på att ni behövt tid.. och.. nu har sekel efter sekel gått... menar du att gud kommer bevisas om tusen år till?

din gode gud... som du är så trogen mot att du går och t.o.m BER till vad som bevisligen icke existerar... goran...

här är medaljen, som inte längre förärar dig titeln av fighter.

du kan sluta boxas! nu.

sätt dig på stolen och sälla dig till de uppgivnas skara, man fightar inte dem som vet mer.

man frommar sig och slutar försöka överbevisa andra om guds existens, genom att frivilligt erkänna att gud... är tomhet... därför..de ej att bevisa.

tomhet är det enda bäst lämpade ord att sätta på tomhet, ord överflödiga

(men budskapet : gud finns ej mer än som ORD.

eller .. ta nervlugnande om du känner att ditt sällskap kränkts i märgen nu, för figtas och övermissionerar efter alla slaveriturer, du borde veta bättre av att ju snart fylla 18.

men du har plankat in dig i tron att du skulle kunna smyga med underårig "bevisföring", så känsloladdad att det du har som bevis är att du har en kropp

godmorning baby

det finns fler kroppar på jorden, som också börjar inse att det wow wow wow.. har ögon!!! men bingo, du kanske lär dig vad mer än din kropp är, så småningom.. när man inte ens är fyllda 18.. är chanserna ännu goda

kram

ta
Citera
2015-01-08, 01:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Vad som inte bevisat sig vännen, är bevis på vad som inte bevisat sig och hur länge ska ringdans i sådan lek gå tänkte du?

VAD är inte bevisat? gud, är inte bevisad.

Att ni sedan vill stoppa alla värdeparametrar, är vad som är ett kvitto på att ni behövt tid.. och.. nu har sekel efter sekel gått... menar du att gud kommer bevisas om tusen år till?

din gode gud... som du är så trogen mot att du går och t.o.m BER till vad som bevisligen icke existerar... goran...

här är medaljen, som inte längre förärar dig titeln av fighter.

du kan sluta boxas! nu.

sätt dig på stolen och sälla dig till de uppgivnas skara, man fightar inte dem som vet mer.

man frommar sig och slutar försöka överbevisa andra om guds existens, genom att frivilligt erkänna att gud... är tomhet... därför..de ej att bevisa.

tomhet är det enda bäst lämpade ord att sätta på tomhet, ord överflödiga

(men budskapet : gud finns ej mer än som ORD.

eller .. ta nervlugnande om du känner att ditt sällskap kränkts i märgen nu, för figtas och övermissionerar efter alla slaveriturer, du borde veta bättre av att ju snart fylla 18.

men du har plankat in dig i tron att du skulle kunna smyga med underårig "bevisföring", så känsloladdad att det du har som bevis är att du har en kropp

godmorning baby

det finns fler kroppar på jorden, som också börjar inse att det wow wow wow.. har ögon!!! men bingo, du kanske lär dig vad mer än din kropp är, så småningom.. när man inte ens är fyllda 18.. är chanserna ännu goda

kram

ta
Tyvärr jag säger som jag sagt till Bogomil. Du får ingen respons från mig mer om du inte respektarer mig och absolut inget svar förrän du visar respekt.
Jag diskuterar endast i trådarna hädanefter med människor som har förstånd och kan ha åsikter för och emot utan att bete sig illa.
Citera
2015-01-08, 09:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag diskuterar endast i trådarna hädanefter med människor som har förstånd och kan ha åsikter för och emot utan att bete sig illa.

Tydligen omfattar ditt "förstånds"-krav inte kompetens till eller kunskap om hur bevisbörda-konceptet appliceras ... på köpet i ett sammanhang där ett specifikt "bevis" efterlysas.

NÅNSTANS måste det finnas en gemensam kommunikationsplatform i form av ett underlag (~t.ex. världsbild) med tillhörande metodologi (~verktyg); alternativet att presentera omfokuserande småsabotage (~trolla) för att undvika djupgranskande analyser som är obekväma är antingen dumhet, fanatism eller propagandistisk.

Så om du vill förneka t.ex. logik-verktygets värde för verklighets-sökande/-beskrivande ... OK. Men för i så fall en konsekvent argumentation för detta (eventuellt på lämplig tråd) istället för att ersätta en specifik diskussion med tydligt implicerade procedurer ("bevis"-definition & logik-verktyget) med irrelevant självbiografisk "kränkthet".
Citera
2015-01-08, 18:15
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Kan du bevisa att GUD inte finns?
Ge mig bevisbördan här nu......

Trodde jag fick förklarat för dig att det inte går att bevisa något som inte existerar, men jag misslyckades nog tyvärr Min jämförelse med flygande grisar gick inte hem
Citera
2015-01-08, 18:16
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Trodde jag fick förklarat för dig att det inte går att bevisa något som inte existerar, men jag misslyckades nog tyvärr Min jämförelse med flygande grisar gick inte hem
Nej den gjorde inte det
Citera
2015-01-08, 18:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej den gjorde inte det

Jag ska ge dig solklara bevis på att någon Gud inte existerar så fort du bevisat för mig att det inte finns flygande grisar
Citera
2015-01-08, 18:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag ska ge dig solklara bevis på att någon Gud inte existerar så fort du bevisat för mig att det inte finns flygande grisar
Nej tack! Jag avböjer.
Citera
2015-01-08, 18:24
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Nej tack! Jag avböjer.

Fegis! Du är så rädd för sanningen.
Citera
2015-01-08, 18:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag har diskuterat denna bevisnoja och bevisfråga med dig hur länge som helst.
Skall du prata med mig kliv ner från dina höga hästar och bemöt mig med respekt som jag gör mot dig. Annars får du inget svar av mig mer. Ok? undvik alltså du är feg... du är en idiot... med mera tack.
Annars får du yla för dig själv i trådarna i fortsättningen. Förstått?
Citera
2015-01-09, 00:25
Medlem
Citat:

Can you prove the non-existence of a thing?

Ateisten cirkelargumenterar sin övertygelse och förknippar Gud inom kategorin "non existance" utan belägg. Bevisbördan gäller åt båda hållen.

Kan du bevisa att ekvationer uppstår utan intelligence? Om så, vad formulera natur lagarna?
Citera
2015-01-09, 00:39
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scout29
Can you prove the non-existence of a thing?

Ateisten cirkelargumenterar sin övertygelse och förknippar Gud inom kategorin "non existance" utan belägg. Bevisbördan gäller åt båda hållen.

Kan du bevisa att ekvationer uppstår utan intelligence? Om så, vad formulera natur lagarna?
Sluta tramsa nu det är en solklar bevisbörda för den som hävdar något.
Samhället skulle rasa ihop i annat fall.

Vad skulle hända om t.ex någon hävdade att kristna dödar en massa människor?
Hur skulle du kunna bevisa att du aldrig gjort det?

Att bevisa att det hänt går med hjälp av Knutby.

Ska du fällas då du inte kan bevisa att du aldrig gjort det?
Tänk efter lite innan du postar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in