2013-08-01, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Sen tycker jag det här med avlyssning av palmes telefon är lite överkurs. Jag tror faktiskt att det var busenkelt för ett eller flera proffs att övervaka paret från bostaden, via tunnelbanan till biografen och sedan göra sin flyktplanering medan paret satt inne på biografen.

Överkurs tycker jag knappast då han skulle mördas det är väl mer regel än undantag med telefonavlyssning i det läget.

Man kommer inte ifrån att det fanns avlyssningsutrustning i bostaden som hade vattenläcka som nu bortförklarades med vide eller nåt sånt en blinkade video haha
Varför hängde nyckeln till denna bostad på polis stationen?
Jag menar vad för skumt kan man göra i en simpel bostad mer än att ha telefonavlyssning där?
Varför skulle alla med nyckel ha tillgång till denna bostad?
Citera
2013-08-01, 10:59
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mordet på Palme VAR politiskt, ingen tvekan om det. Hans Holmér betonade att attentatsmannen varit ensam vid gärningen och att ingenting tydde på att mordet skulle vara politiskt. Detta sade HH vid sitt första möte med press och övrig media, den 1 mars. Hur kan han inom mindre än ett dygn vara säker på att mordet på Olof Palme inte var politiskt ? Sunt förnuft talar för att Hans Holmér var informerad om mordet i förväg och att mordet VAR politiskt, det finns ingen annan förklaring.

Vilka vittnen har sagt att sällskapet OP-GM-LP såg ut att ha trevligt ?? Vittnen som suttit i bilar på avstånd 30-40 meter från mordplatsen ? Har vittnet Anders Björkman som befann sig bakom sällskapet på 4-5 meters avstånd verkligen sagt något om att personerna framför honom "verkade ha trevligt" ? Jag betvivlar att AB kan ha sagt detta med tanke på att han befann sig bakom sällskapet och omöjligen kan ha sett ansiktsuttryck vilket skulle vittna om stämningen, och då han inte förstod språket som OP och GM förde ordväxlingen på omedelbart innan skotten föll kan han inte haft en aning om huruvida samtalet var trevligt. BS.

Nu var Holmér iofs en pajas som inte borde ha fått komma i närheten av utredningen, men slutsatsen att det inte var något politiskt mord är högst rimlig då sådana är ovanliga idag. Det är inget effektivt sätt att hindra något politiskt för så mycket makt har inte politiker. Politiken sköts till stor del av folk på departementen och ett enstaka mord förändrar inget i den vägen. Snarare så att det skapar sympati för partiet som drabbas.

Nej såna här brott begås i allmänhet av kufar som inte förstår bättre och inbilar sig att mordet kommer att betyda något, eller rena galningar. Förmodligen inte helt olika de foliehattar som sitter och spekulerar om sånt här på diverse forum.
Citera
2013-08-01, 11:02
Medlem
Tundra om det är överkurs md telefonavlyssning varför hade då Östling en karta över telefonledningarna i stockholm hur normalt är det på en skala.
Vilka har en karta över stockholms teleförbindelser hemma?
Citera
2013-08-01, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Tundra om det är överkurs md telefonavlyssning varför hade då Östling en karta över telefonledningarna i stockholm hur normalt är det på en skala.
Vilka har en karta över stockholms teleförbindelser hemma?

Kanske studera lite hemläxa för att CG Östling skulle ta över den säkerhetstjänst på Televerket som hans polare, vapenaffärskollega och teleavlyssningsexpert Ingvar Grundborg hade vid denna tid? Om jag inte har läst fel?

Jag tänker så här: Det är mycket förvånande, närmast chockerande, att folk med kända nazisympatier fick såna här tjänster. Ja, att de alls som t.ex Östling jobbade som poliser på gatan överhuvudtaget. Fast jag har i och för sig mött jävligt olämpliga "typer" i mitt jobb också, där de absolut inte borde vara, så chefer är inte alltid så kvalitetstänkande lindrigt sagt.

Men jag tänker också så här, att det är så himla ENKELT att skjuta skuld på just såna här "typer" om man nu vill dölja något annat. Ungefär så som man kanske gjorde med Christer Pettersson.

Till sist så tyckte jag MVAgrippa sade något klokt: kanske vill ingen lösa MOP för att man är rädd för att grytlocket skall fara upp från en helt annan gryta. Och då kan det ju mycket väl vara just en NATO- eller en ryssgryta, eftersom WP måste ha börjat känna av sina dödsryckningar 1986.

Zorze - Du frågade mig vilket spår jag egentligen tror på? Jag tror nog det var ryssar som sköt Palme. Inte regeringen Gorbatjov men annat folk. Militärfolk. Folk som inte gillade varken regeringen Gorbatjov och glasnost. Konservativa ryssar som ville bibehålla och skydda det gamla stor-Sovjet till varje pris och som kopplade Palme direkt till NATO och i förlängningen USA. Känner mig så säker på att det var ryssar, att jag härförleden köpte ryska frimärken med Palmes bild på, som kom ut först av alla minnesfrimärken som utgavs i världen efter mordet. Tänkte att man kanske kunde tjäna sig en liten hacka på frimärkena, om det i framtiden skulle visa sig att det var ryssar bakom mordet.

Nej, jag tror förstås inte innerst inne på någon frimärksvinst. Är tämligen övertygad om inte vi någonsin får veta hur det låg till med MOP alltså. För känsligt. För många lögner. Från alla håll och kanter. Tror jag. Men visst, jag förstår ju också att min misstänksamhet mot öst beror på en förvärvad miljöskada, så jag kan verkligen ha hur fel som helst.
Senast redigerad av tundra2000 2013-08-01 kl. 11:53.
Citera
2013-08-01, 11:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Nu var Holmér iofs en pajas som inte borde ha fått komma i närheten av utredningen, men slutsatsen att det inte var något politiskt mord är högst rimlig då sådana är ovanliga idag. Det är inget effektivt sätt att hindra något politiskt för så mycket makt har inte politiker. Politiken sköts till stor del av folk på departementen och ett enstaka mord förändrar inget i den vägen. Snarare så att det skapar sympati för partiet som drabbas.

Nej såna här brott begås i allmänhet av kufar som inte förstår bättre och inbilar sig att mordet kommer att betyda något, eller rena galningar. Förmodligen inte helt olika de foliehattar som sitter och spekulerar om sånt här på diverse forum.

Nej, inte vanligt i Sverige, det har väl inte hänt här i landet sedan Gustav lll. Svensk politik under efterkrigstiden har präglats av samförståndslösningar över blockgränsen, åtminstone mellan SAF/LO = höger/vänster, men det yttersta ansvaret för politiken inriktning hade trots allt en socialdemokratisk statsminister och Olof Palme var egensinnig och orubblig motståndare till EU, därför måste han försvinna. I den meningen förändrades spelplanen radikalt med Olof Palmes död.

Nej, initiativtagarna till mordet på Olof Palme var inga "kufar", dessa representerade Sveriges ekonomiska elit - de verkliga makthavarna - och delar av högerfraktionen inom (S) var dem behjälpliga.
Citera
2013-08-01, 11:43
Medlem
Citat:
Vad tycker du verkar amatörmässigt att inte skjuta Lisbet Palme ? Kan du ge ett enda skäl till varför han skulle skjuta Lisbet också ? Uppgiften om att sällskapet verkade ha trevligt tror jag inte ett ögonblick på. Jag tror inte gärningsmannen ägnade en sekunds uppmärksamhet åt Lisbet Palme eller samtalade med henne - ordutbytet var enbart bilateralt mellan honom och blivande mordoffret, Olof Palme. Gärningsmannen är proffs, ingen tvekan om det.

Vad var det Dekorimamannen skulle göra enligt rösten i W/T-n ? "Gör det du ska" = skjuta Palme ? Nej, det var inte hans uppgift. A.A.= Anti Avsan ?

Vidare: Ja, gärningsmannen är mycket kallsinnig och har utfört uppdrag av det här slaget tidigare, annars hade han inte fått uppdraget. Vi är alla personligheter i en massa avseenden, och den här gärningsmannen hade kanske för vana att lägga armen om offrets axlar och samtala några sekunder innan han sköt, det förefaller inte alls särskilt märkligt. Palme stod på benen efter kula nummer ett, i bröstet, men föll som en sten till marken efter nummer två, i ryggen. Lisbet som före skotten i god tid släppt armkroken med maken och befann sig några steg framför OP träffades inte alls.

" skit i det gör vad du ska " hörde flickorna . Vad menar du att han (A.A?) ska göra när han står där med ett vapen i vänster hand , första skottet avlossas med vänster hand kan inte bli mer solklart , Dekorimamannen är GM.
Citera
2013-08-01, 11:43
Medlem
MBoudines avatar
[quote=Baudolino|44569211]
Citat:
Mordet på Palme VAR politiskt, ingen tvekan om det. Hans Holmér betonade att attentatsmannen varit ensam vid gärningen och att ingenting tydde på att mordet skulle vara politiskt. Detta sade HH vid sitt första möte med press och övrig media, den 1 mars. Hur kan han inom mindre än ett dygn vara säker på att mordet på Olof Palme inte var politiskt ? Sunt förnuft talar för att Hans Holmér var informerad om mordet i förväg och att mordet VAR politiskt, det finns ingen annan förklaring.

Men landsförrädarspåret är väl i högsta grad politiskt?
Kan det bli mer politiskt än så?

Holmer var inte säker på att det inte var politiskt, han säger bara att ingenting
tyder på det. Det är stor skillnad.

Mest lek med ord nu...

Med ekonomisk/politiskt motiv avses inte den säkerhetspolitiska aspekten, säkerhetspolitik hade ingenting med mordet på Olof Palme att göra, det var inte grundmotivet att mörda honom.
Citera
2013-08-01, 11:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
" skit i det gör vad du ska " hörde flickorna . Vad menar du att han (A.A?) ska göra när han står där med ett vapen i vänster hand , första skottet avlossas med vänster hand kan inte bli mer solklart , Dekorimamannen är GM.

Är Dekorimamannen = Anti Avsan = moderat riksdagsman ??
Citera
2013-08-01, 11:53
Medlem
Citat:
Kanske studera lite hemläxa för att CG Östling skulle ta över den säkerhetstjänst på Televerket som hans polare, vapenaffärskollega och teleavlyssningsexpert Ingvar Grundborg hade vid denna tid? Om jag inte har läst fel?

Jag tänker så här: Det är mycket förvånande, närmast chockerande, att folk med kända nazisympatier fick såna här tjänster. Ja, att de alls som t.ex Östling jobbade som poliser på gatan överhuvudtaget. Fast jag har i och för sig mött jävligt olämpliga "typer" i mitt jobb också, där de absolut inte borde vara, så chefer är inte alltid så kvalitetstänkande lindrigt sagt.

Men jag tänker också så här, att det är så himla ENKELT att skjuta skuld på just såna här "typer" om man nu vill dölja något annat. Ungefär så som man kanske gjorde med Christer Pettersson.

Till sist så tyckte jag MVAgrippa sade något klokt: kanske vill ingen lösa MOP för att man är rädd för att grytlocket skall fara upp från en helt annan gryta. Och då kan det ju mycket väl vara just en NATO- eller en ryssgryta, eftersom WP måste ha börjat känna av sina dödsryckningar 1986.

Zorze - Du frågade mig vilket spår jag egentligen tror på? Jag tror nog det var ryssar som sköt Palme. Inte regeringen Gorbatjov men annat folk. Militärfolk. Folk som inte gillade varken regeringen Gorbatjov och glasnost. Konservativa ryssar som ville bibehålla och skydda det gamla stor-Sovjet till varje pris och som kopplade Palme direkt till NATO och i förlängningen USA. Känner mig så säker på att det var ryssar, att jag härförleden köpte ryska frimärken med Palmes bild på, som kom ut först av alla minnesfrimärken som utgavs i världen efter mordet. Tänkte att man kanske kunde tjäna sig en liten hacka på frimärkena, om det i framtiden skulle visa sig att det var ryssar bakom mordet.

Nej, jag tror förstås inte innerst inne på någon frimärksvinst. Är tämligen övertygad om inte vi någonsin får veta hur det låg till med MOP alltså. För känsligt. För många lögner. Från alla håll och kanter. Tror jag.

Jag tror inte ett dugg på ryssarna som inblandade dessutom varför skulle dom mörda Olof Palme 2 veckor före mötet md Gorbatjov Palme skulle väl dit för att få bättre kontakt med ryssarna vilket ogillades av bla Usa
Som den avhoppade agenten Gene Tatum sa eller vad han hette Usa ogillade Olof Palme för han var starkt kritisk mot Vietnam kriget och även tänkte avslöja saker om Usas vapenhandel i F.N.

Ryssarna har visserligen gått påmgrund på svenskt vatten en gång men vissa påstår att det är Nato ubåtar som sedan har kränkt våra vatten eller som Jallai fick fram den fiskarennsom såg en mini ubåt var en italiensk miniubåt men Vår herre Bildt som läckt känslig eller rättare sagt hemlig information till usa under 70 talet hävdar ju det jämt är ryss ubåtar som kränkt våra vatten vår kära usa trogna Bildt.
Citera
2013-08-01, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag tror inte ett dugg på ryssarna som inblandade dessutom varför skulle dom mörda Olof Palme 2 veckor före mötet md Gorbatjov Palme skulle väl dit för att få bättre kontakt med ryssarna vilket ogillades av bla Usa
Som den avhoppade agenten Gene Tatum sa eller vad han hette Usa ogillade Olof Palme för han var starkt kritisk mot Vietnam kriget och även tänkte avslöja saker om Usas vapenhandel i F.N.

Ryssarna har visserligen gått påmgrund på svenskt vatten en gång men vissa påstår att det är Nato ubåtar som sedan har kränkt våra vatten eller som Jallai fick fram den fiskarennsom såg en mini ubåt var en italiensk miniubåt men Vår herre Bildt som läckt känslig eller rättare sagt hemlig information till usa under 70 talet hävdar ju det jämt är ryss ubåtar som kränkt våra vatten vår kära usa trogna Bildt.

Jamen, Palme hade ju kritiserat USA sedan 60-talet och lyckats överleva i alla år, så det argumentet håller nog inte. När det gäller de där ubåtarna tror jag att ryssar nosade i våra vatten av hävd och gammal vana, precis såsom NATO nosade i WP:s medlemsländer,och att NATO kallades in för att hjälpa svenska marinen att avhysa ryssarna från svensk vatten. För u-båtarna var ju inte utrustade med TIR-skyltar till skillnad från Warsawapaktens lastbilar som spanade på land.

Det fanns ju en KGB-ryss vid namn Nikolaj Neijlands som rörde sig i Palmes krets och som har förts fram av landsförrädarspårets anhängare som en grund till misstanke mot Palme. Men herregud tänker jag då, hur naiv tror man då att Palme egentligen var? Palmes mors familj hade körts bort från sina ägor i öststaterna, socialdemokraterna har alltid varit kommunisternas värsta fiende, Palme kände Birger Elmér mycket väl och hade självjobbat för u-tjänsten...Jag är helt säker på att om Palme var något, så var han nära lierad med NATO, USA och CIA i kampen mot kommunismen. Och så verkar väl Palme också ha stått nära Henry Kissinger och familjen Rotschild. Palme kunde säkert hantera KGB-översten Neijlands på det sätt som var mest till gagn...för västsidan men också för världsfreden.
Senast redigerad av tundra2000 2013-08-01 kl. 12:20.
Citera
2013-08-01, 12:20
Medlem
Citat:
Jamen, Palme hade ju kritiserat USA sedan 60-talet och lyckats överleva i alla år, så det argumentet håller nog inte. När det gäller de där ubåtarna tror jag att ryssar nosade i våra vatten av hävd och gammal vana, precis såsom NATO nosade i WP:s medlemsländer,och att NATO kallades in för att hjälpa svenska marinen att avhysa ryssarna från svensk vatten. För u-båtarna var ju inte utrustade med TIR-skyltar till skillnad från Warsawapaktens lastbilar som spanade på land.

Palme nekade även den här avlyssningsutrustningen av ubåtar på svenska vatten som Nato ville installera inte fan skulle väl ryssarna gå mörda Palme dom var i mer behov ha PAlme kvar som dessutom var kritisk till Usa i mycket.
Direkt efter mordet installerades den här utustningen i svenska vatten.

Nä ryssarna är inte inblandade så dumma i huvet är dom inte att dom mördar någon före mötet, ingen vet vad som hade sagts där det kan mycket väl ha varit ett ryssvänligt möte sett ur deras perspektiv så det finns inte på kartan dom skulle mörda Olof före mötet
Citera
2013-08-01, 12:22
Medlem
Citat:
Är Dekorimamannen = Anti Avsan = moderat riksdagsman ??

Högst troligt ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in