Citat:
Ursprungligen postat av
oelek
Tundra om det är överkurs md telefonavlyssning varför hade då Östling en karta över telefonledningarna i stockholm hur normalt är det på en skala.
Vilka har en karta över stockholms teleförbindelser hemma?
Kanske studera lite hemläxa för att CG Östling skulle ta över den säkerhetstjänst på Televerket som hans polare, vapenaffärskollega och teleavlyssningsexpert Ingvar Grundborg hade vid denna tid? Om jag inte har läst fel?
Jag tänker så här: Det är mycket förvånande, närmast chockerande, att folk med kända nazisympatier fick såna här tjänster. Ja, att de alls som t.ex Östling jobbade som poliser på gatan överhuvudtaget. Fast jag har i och för sig mött jävligt olämpliga "typer" i mitt jobb också, där de absolut inte borde vara, så chefer är inte alltid så kvalitetstänkande lindrigt sagt.
Men jag tänker också så här, att det är så himla ENKELT att skjuta skuld på just såna här "typer" om man nu vill dölja något annat. Ungefär så som man kanske gjorde med Christer Pettersson.
Till sist så tyckte jag MVAgrippa sade något klokt: kanske vill ingen lösa MOP för att man är rädd för att grytlocket skall fara upp från en helt annan gryta. Och då kan det ju mycket väl vara just en NATO- eller en ryssgryta, eftersom WP måste ha börjat känna av sina dödsryckningar 1986.
Zorze - Du frågade mig vilket spår jag egentligen tror på? Jag tror nog det var ryssar som sköt Palme. Inte regeringen Gorbatjov men annat folk. Militärfolk. Folk som inte gillade varken regeringen Gorbatjov och glasnost. Konservativa ryssar som ville bibehålla och skydda det gamla stor-Sovjet till varje pris och som kopplade Palme direkt till NATO och i förlängningen USA. Känner mig så säker på att det var ryssar, att jag härförleden köpte ryska frimärken med Palmes bild på, som kom ut först av alla minnesfrimärken som utgavs i världen efter mordet. Tänkte att man kanske kunde tjäna sig en liten hacka på frimärkena, om det i framtiden skulle visa sig att det var ryssar bakom mordet.
Nej, jag tror förstås inte innerst inne på någon frimärksvinst. Är tämligen övertygad om inte vi någonsin får veta hur det låg till med MOP alltså. För känsligt. För många lögner. Från alla håll och kanter. Tror jag. Men visst, jag förstår ju också att min misstänksamhet mot öst beror på en förvärvad miljöskada, så jag kan verkligen ha hur fel som helst.