Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Haha ja du hör själv .. OP blev träffad av 2 skott, allt annat är bara trams. Tekniska bevis säger att han gjorde det och även i första nyhetssändningen säger dom att OP blev skjuten med 2 skott ,INGET ANNAT!
GM är lite väl säker på att komma undan av någon anledning, Jag menar varför har han inte ihjäl LP också. Det låter lite amstörmässigt och absolut inte proffsigt. Känns som GM är något mittemellan en amatör och ett proffs , varför inte polis (A.A?)
Angående skotten finns det ju även folk som menar på att första skottet är ett bomskott, ändå fortsätter OP att gå som om ingenting har hänt innan nästa skott smäller av och träffar OP:s rygg , låter konstigt. Eftersom det tar 2-3 sekunder mellan skotten kan man isåfall dra slutsatsen att OP hade väldigt nedsatt hörsel!
Citat:
Ursprungligen postat av
oelek
Jaha men så tänkte man inte på 80 talet har du inte förstått hur Polisen jobbade denna tid och det var bråttom fixa Olof då han skulle till Moskva och det var ont om tid nu hade man guldläge när han skulle på bion.
Som rösten i walkietalkie sa när killen enligt finska flickorna sa jag är igenkänd då sa rösten skit i det gör vad du ska så var resonemanget Tt mordet vart som det vart man sket i det för mordet var sanktionerat från högsta ort och ingen går emot polisen. Sen vart det ju bra i slutändan ändå man kunde hitta på det här med ensamma gärningsmannen och nästan få en oskyldig människa fälld kunde ju inte vli bättre
Citat:
Ursprungligen postat av
oelek
Ja tänker kanske så här att mördaren kände Olof eller åtminstone så lär han ju ha hatat Olof eftersom han sköt honom och skulle inte du vilja säga några väl valda ord före om det var du själv.
Går man som mördare fram och lägger handen på sitt offer innan man ska skjuta denna är man jävligt kallsinnig och gör man det talar allt för att mördaren har sagt nånting.
Varför avblåsa med detta som blir sagt i walkie talkie? Ja lite skumt är det nog för han sa ju att han vr igenkänd och med det sagt så bekräftar även personen med walkietalkien att han är bekant med kvinnan som frågar efter klockan för även hon har ju sagt att hon kände igen mannen.
Jag tror helt enkelt han skulle dö denna kväll man hade fått ihop manskap och gått igenom allt det var nog inte så lätt få alla gubbar på dom positionerna dom hade så jag tror helt enkelt man skit i det, ivern att döda var så mycket större och hade funnits så länge att en kvinna inte skulle få stoppa allting och med facit i hand hur har det gått? Jo polisen förnekar allting så det var ju rätt bedömt ändå att fortskrida med mordplanerna
Vad tycker du verkar amatörmässigt att inte skjuta Lisbet Palme ? Kan du ge ett enda skäl till varför han skulle skjuta Lisbet också ? Uppgiften om att sällskapet verkade ha trevligt tror jag inte ett ögonblick på. Jag tror inte gärningsmannen ägnade en sekunds uppmärksamhet åt Lisbet Palme eller samtalade med henne - ordutbytet var enbart bilateralt mellan honom och blivande mordoffret, Olof Palme. Gärningsmannen är proffs, ingen tvekan om det.
Vad var det Dekorimamannen skulle göra enligt rösten i W/T-n ? "Gör det du ska" = skjuta Palme ? Nej, det var inte hans uppgift. A.A.= Anti Avsan ?
Vidare: Ja, gärningsmannen är mycket kallsinnig och har utfört uppdrag av det här slaget tidigare, annars hade han inte fått uppdraget. Vi är alla personligheter i en massa avseenden, och den här gärningsmannen hade kanske för vana att lägga armen om offrets axlar och samtala några sekunder innan han sköt, det förefaller inte alls särskilt märkligt. Palme stod på benen efter kula nummer ett, i bröstet, men föll som en sten till marken efter nummer två, i ryggen. Lisbet som före skotten i god tid släppt armkroken med maken och befann sig några steg framför OP träffades inte alls.