2013-08-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Min tolkning av ordet igenkänd som finska flickan hör mannen med walkietalkie säga är att han just är igenkänd då kvinnan känner igen mannen och walkietalkie nissen vet det annars skulle han ha uttryckt sig jag har blivit observerad eller nåt sånt.

Eller vad tycker ni andra härinne om ordet igenkänd?

Lite svenska, om jag känner igen någon så är ju personen igenkänd och det förklarar den personen jag känner igen som oxå vet att jag känner igen den personen med att jag är igenkänd inget konstigt alls i normala fall men i Palme fallet så gäller tydligen inte ren svenska heller.
Citera
2013-08-01, 09:28
Bannlyst
Citat:
Min tolkning av ordet igenkänd som finska flickan hör mannen med walkietalkie säga är att han just är igenkänd då kvinnan känner igen mannen och walkietalkie nissen vet det annars skulle han ha uttryckt sig jag har blivit observerad eller nåt sånt.

Eller vad tycker ni andra härinne om ordet igenkänd?

Vad vi tycker om "igenkänd"? Det är väl inget att "tycka" om? Kan du inte istället berätta lite mer om hur du har lärt dig så mycket om hur avlyssning i praktiken går till? För sånt får man ju varken lära sig på en särskola, om man bär glasögonbottnar eller ens om man är lite ordblind liksom. Avlyssning av telefoner på 80-talet var väl sånt som militära och paramilitära u-tjänster samt SÄPO:s kontraspionage sysslade med väl?
Senast redigerad av tundra2000 2013-08-01 kl. 09:32.
Citera
2013-08-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tundra2000
Men stopp och belägg här nu lite, Grandioso. Varför skulle vi svenskar, eller ens hela världens folk, uppleva att Sverige skulle "skaka i sina grundvalar" om det hade visat sig att det var terroristorganisationen PKK som låg bakom mordet? Det hade väl varit ganska förväntat och knappast chockerande isåfall?

Jag håller inte med om att Pkk skulle skaka sverige för v visste redan om att pkk va misstänkta så det skulle inte bli några stora skakningar mennskulle det komma fram Mordet är sanktionerat på högsaboet vilket Ulf Lingärde har gjort gällande så skulle skakningarna pågå fortfarande
Citera
2013-08-01, 09:35
Bannlyst
Citat:
Jag håller inte med om att Pkk skulle skaka sverige för v visste redan om att pkk va misstänkta så det skulle inte bli några stora skakningar mennskulle det komma fram Mordet är sanktionerat på högsaboet vilket Ulf Lingärde har gjort gällande så skulle skakningarna pågå fortfarande

Instämmer. Men om Lingärdes lista med alla namngivna högdjur nu skulle vara sann, så kan vi ju glömma att mordet någonsin blir löst.
Citera
2013-08-01, 09:37
Medlem
Citat:
Vad vi tycker om "igenkänd"? Det är väl inget att "tycka" om? Kan du inte istället berätta lite mer om hur du har lärt dig så mycket om hur avlyssning i praktiken går till? För sånt får man ju varken lära sig på en särskola, om man bär glasögonbottnar eller ens om man är lite ordblind liksom.

Ja du tundra man får sig ett gott skratt när man kollar på gamla program att Olofs telefon skulle vara avlyssnad i det skåpet på gatan i gamla stan haha vilket bullshit.anledningen till att folk sett gubbar i skåpet är inget konstigt alls då det matande väldigt många kunder i gamla stan och denna tid hade vi inte mobil så en eller flera fasta telefoner i hemmet var inget ovanligt och det är ganska vanligt förekommande televerks personal är innte i såna här skåp väldigt ofta pga fel bla men även nya förbindningskopplingar.

På denna tid fanns inte kortläsare heller som registrerade vilka som tog sig ini moderstationer så det var ganska riskfritt även för en obehörig personal lägga på dubbla trådar på Palmes telefon till någon annan adress där man kunde ha avlyssningsutrustning ganska riskfrtt oxå skulle jag vilja säga risken att bli upptäckt är i det minsta väldigt liten.
Allt man behöver är nycklar och en karta över teleledningarna som Östling hade hemma hos sig som han troligtvis fått av sin bästa polare grundborg som är högsta chef på televerket
Citera
2013-08-01, 09:49
Bannlyst
Jag gick in och läste Lingärdes lista igen och då slog det mig plötsligt att det kanske förhåller sig precis tvärtom? De namngivna kan ju ha varit knutna till IB, och varför inte också stay behind, som Ulf Lingärde och hans uppdragsgivare (vilka nu det kan ha varit) av någon anledning ville smutskasta. Hur var det nu, Lingärde fick ju kicken från IB bara efter ett par månader va?

http://est.jbn.nu/palme/F-koderna.pdf
Citera
2013-08-01, 09:51
Medlem
Citat:
Vad vi tycker om "igenkänd"? Det är väl inget att "tycka" om? Kan du inte istället berätta lite mer om hur du har lärt dig så mycket om hur avlyssning i praktiken går till? För sånt får man ju varken lära sig på en särskola, om man bär glasögonbottnar eller ens om man är lite ordblind liksom. Avlyssning av telefoner på 80-talet var väl sånt som militära och paramilitära u-tjänster samt SÄPO:s kontraspionage sysslade med väl?

Herregud tundra du kan inte mycket om teknik hör jag avlyssna en vanlig analog telefon kan en barnunge göra allt som behövs är en telefon med 2 krokodilklämmor på som du fäster på den ledningen alltså telefon du ska avlyssna vill du sen inte sitta där hela dagen så kopplar du in en avlyssnijg somi princip är som en telefonsvarare men denna startar att spela in så fort en tonsignal ges alltså när den du avslyssnar lyfter på luren
Citera
2013-08-01, 09:57
Medlem
Citat:
Jag gick in och läste Lingärdes lista igen och då slog det mig plötsligt att det kanske förhåller sig precis tvärtom? De namngivna kan ju ha varit knutna till IB, och varför inte också stay behind, som Ulf Lingärde och hans uppdragsgivare (vilka nu det kan ha varit) av någon anledning ville smutskasta. Hur var det nu, Lingärde fick ju kicken från IB bara efter ett par månader va?

http://est.jbn.nu/palme/F-koderna.pdf

Jag har för mig jag läste nånstans att en del Polismän var med i staybehind och dessa hade militära bakgrunder
Citera
2013-08-01, 09:58
Bannlyst
Citat:
Lite svenska, om jag känner igen någon så är ju personen igenkänd och det förklarar den personen jag känner igen som oxå vet att jag känner igen den personen med att jag är igenkänd inget konstigt alls i normala fall men i Palme fallet så gäller tydligen inte ren svenska heller.

Den här textraden måste du ha snott från Monty Python.
Citera
2013-08-01, 10:03
Medlem
Citat:
Jag håller fullständigt med dig i dina teorier.
Skönt med nån som har samma teorier eller kan se samma saker.

Ingen kan säga Krantz ljuger heller om att Milan Valverius sagt att Obduktionsrapporten säger att Lisbeth ljuger, lägg fram rapporten då så kan vi ju se vem som har rätt Lisbeth eller krantz men det kommer inte hända för Krantz har rätt och därför är den hemligstämplad.

Är man obducent vet man väl vilka preparat man ska ta så ingen kan se att det är självmord.
Men om jag läst allt korrekt så dör väl hustrun nästan samtidigt om det stämmer är det ju jävligt konstigt.

Klart Mordet är Politiskt.

Jag skulle vilja veta mer om Ulf Lingärde och hans 15 namn som han påstår är anstiftare till Mordet, när Sigvard Marjasin började bli för närgången om detta sägs det ju att han vart petad för det här med klippa och klistra men det vr en typ av hållhake man hade på Sigvard sen vart det aldrig ordentligt utrett i den kommissionen som var 1999 tror jag.
Så PalmeGruppen ska banne mig fan inte gå och säga dom utredder allting kring Olof Palmes Mord.
Ingvar Heimers Mord blir inte heller utrett.
Carl Algernons mord kan väl inte heller ha varit några svårigheter det filmades väl på övervakningskamran på tunnelbanestationen.
Sen tror jag bofors vd med hustru blir mördade oxå, mystisk bilolycka det sägs han tänkte avslöja vad han visste om PalmeMordet men rättegången vart aldrig av om jag förstått allt rätt.
Tillfälligt vägarbete just när bofors vd kom med sin bil som var så duktigt städat efteråt att du inte kunde se minsta spår av nån olycka.
Om man kan utreda dessa sk olyckor finner man också sambandet till OP
Citera
2013-08-01, 10:07
Medlem
Citat:
Den här textraden måste du ha snott från Monty Python.

Avlyssning av en analog telefon som det enbart var frågan om på 80 talet är hur enkelt som helst.
Jag tror det finns fler som blivit telefonavlyssnade, har för mig jag läste nånstans nån vart stoppad i tullen som hade olaglig avlyssningsutrustning med sig efter PalmeMordet.
I en Telestation är det miljoner ledningar om det sitter ett par extra trådR på nånstans är ingen som märker sen kan du ostört ha din avlyssningsutrustning i vilken lägenhet som helst som dock har en teleledning indragen.
Allt som behövs är en karta över hur teleledningarna går om du nu inte känner en televerkare han kan ha det i huvet.
Bor du i samma trapp som den du ska avlyssna behövs ingen karta då kan du prova dig fram, enda du bör vea är på vilka plintar din egen telefon ligger men känner du en televerkare lånar du hans tonsändare så får du reda på var din telefon ligger sen lägger dumpåmtrådarna där plus till den du ska avlyssna hur enkelt som helst
Citera
2013-08-01, 10:08
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Haha ja du hör själv .. OP blev träffad av 2 skott, allt annat är bara trams. Tekniska bevis säger att han gjorde det och även i första nyhetssändningen säger dom att OP blev skjuten med 2 skott ,INGET ANNAT!

GM är lite väl säker på att komma undan av någon anledning, Jag menar varför har han inte ihjäl LP också. Det låter lite amstörmässigt och absolut inte proffsigt. Känns som GM är något mittemellan en amatör och ett proffs , varför inte polis (A.A?)

Angående skotten finns det ju även folk som menar på att första skottet är ett bomskott, ändå fortsätter OP att gå som om ingenting har hänt innan nästa skott smäller av och träffar OP:s rygg , låter konstigt. Eftersom det tar 2-3 sekunder mellan skotten kan man isåfall dra slutsatsen att OP hade väldigt nedsatt hörsel!

Citat:
Jaha men så tänkte man inte på 80 talet har du inte förstått hur Polisen jobbade denna tid och det var bråttom fixa Olof då han skulle till Moskva och det var ont om tid nu hade man guldläge när han skulle på bion.

Som rösten i walkietalkie sa när killen enligt finska flickorna sa jag är igenkänd då sa rösten skit i det gör vad du ska så var resonemanget Tt mordet vart som det vart man sket i det för mordet var sanktionerat från högsta ort och ingen går emot polisen. Sen vart det ju bra i slutändan ändå man kunde hitta på det här med ensamma gärningsmannen och nästan få en oskyldig människa fälld kunde ju inte vli bättre

Citat:
Ja tänker kanske så här att mördaren kände Olof eller åtminstone så lär han ju ha hatat Olof eftersom han sköt honom och skulle inte du vilja säga några väl valda ord före om det var du själv.
Går man som mördare fram och lägger handen på sitt offer innan man ska skjuta denna är man jävligt kallsinnig och gör man det talar allt för att mördaren har sagt nånting.

Varför avblåsa med detta som blir sagt i walkie talkie? Ja lite skumt är det nog för han sa ju att han vr igenkänd och med det sagt så bekräftar även personen med walkietalkien att han är bekant med kvinnan som frågar efter klockan för även hon har ju sagt att hon kände igen mannen.
Jag tror helt enkelt han skulle dö denna kväll man hade fått ihop manskap och gått igenom allt det var nog inte så lätt få alla gubbar på dom positionerna dom hade så jag tror helt enkelt man skit i det, ivern att döda var så mycket större och hade funnits så länge att en kvinna inte skulle få stoppa allting och med facit i hand hur har det gått? Jo polisen förnekar allting så det var ju rätt bedömt ändå att fortskrida med mordplanerna

Vad tycker du verkar amatörmässigt att inte skjuta Lisbet Palme ? Kan du ge ett enda skäl till varför han skulle skjuta Lisbet också ? Uppgiften om att sällskapet verkade ha trevligt tror jag inte ett ögonblick på. Jag tror inte gärningsmannen ägnade en sekunds uppmärksamhet åt Lisbet Palme eller samtalade med henne - ordutbytet var enbart bilateralt mellan honom och blivande mordoffret, Olof Palme. Gärningsmannen är proffs, ingen tvekan om det.

Vad var det Dekorimamannen skulle göra enligt rösten i W/T-n ? "Gör det du ska" = skjuta Palme ? Nej, det var inte hans uppgift. A.A.= Anti Avsan ?

Vidare: Ja, gärningsmannen är mycket kallsinnig och har utfört uppdrag av det här slaget tidigare, annars hade han inte fått uppdraget. Vi är alla personligheter i en massa avseenden, och den här gärningsmannen hade kanske för vana att lägga armen om offrets axlar och samtala några sekunder innan han sköt, det förefaller inte alls särskilt märkligt. Palme stod på benen efter kula nummer ett, i bröstet, men föll som en sten till marken efter nummer två, i ryggen. Lisbet som före skotten i god tid släppt armkroken med maken och befann sig några steg framför OP träffades inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in