Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Jo jag förstår hur du tänker och det låter logiskt men tillvägagångssättet ? Har du funderat på varför GM gör som han gör, låter inte som en ren likvidering enligt mig. Vad fanns det att prata med OP om innan skotten? Om det var ett beställt mord hade väl GM bara gått fram och tryckt av ett skott, men så verkar det inte vara.
Borde dom inte blåst av operationen när Dekorimannen var igenkänd och avslöjad?
Ja tänker kanske så här att mördaren kände Olof eller åtminstone så lär han ju ha hatat Olof eftersom han sköt honom och skulle inte du vilja säga några väl valda ord före om det var du själv.
Går man som mördare fram och lägger handen på sitt offer innan man ska skjuta denna är man jävligt kallsinnig och gör man det talar allt för att mördaren har sagt nånting.
Varför avblåsa med detta som blir sagt i walkie talkie? Ja lite skumt är det nog för han sa ju att han vr igenkänd och med det sagt så bekräftar även personen med walkietalkien att han är bekant med kvinnan som frågar efter klockan för även hon har ju sagt att hon kände igen mannen.
Jag tror helt enkelt han skulle dö denna kväll man hade fått ihop manskap och gått igenom allt det var nog inte så lätt få alla gubbar på dom positionerna dom hade så jag tror helt enkelt man skit i det, ivern att döda var så mycket större och hade funnits så länge att en kvinna inte skulle få stoppa allting och med facit i hand hur har det gått? Jo polisen förnekar allting så det var ju rätt bedömt ändå att fortskrida med mordplanerna