2013-08-01, 08:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vem vill inte att mordet klaras upp? Varför skulle Sverige skaka i sina grundvalar?

Nej det var det inte. Palme sköts av Christer P. Det är inte svårare än så. Varför är det så svårt att fatta?

Dumstrut på och ställ dig i hörnet, Oliveira ..
Citera
2013-08-01, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Jag håller fullständigt med dig i dina teorier.
Skönt med nån som har samma teorier eller kan se samma saker.

Ingen kan säga Krantz ljuger heller om att Milan Valverius sagt att Obduktionsrapporten säger att Lisbeth ljuger, lägg fram rapporten då så kan vi ju se vem som har rätt Lisbeth eller krantz men det kommer inte hända för Krantz har rätt och därför är den hemligstämplad.

Är man obducent vet man väl vilka preparat man ska ta så ingen kan se att det är självmord.
Men om jag läst allt korrekt så dör väl hustrun nästan samtidigt om det stämmer är det ju jävligt konstigt.

Klart Mordet är Politiskt.

Jag skulle vilja veta mer om Ulf Lingärde och hans 15 namn som han påstår är anstiftare till Mordet, när Sigvard Marjasin började bli för närgången om detta sägs det ju att han vart petad för det här med klippa och klistra men det vr en typ av hållhake man hade på Sigvard sen vart det aldrig ordentligt utrett i den kommissionen som var 1999 tror jag.
Så PalmeGruppen ska banne mig fan inte gå och säga dom utredder allting kring Olof Palmes Mord.
Ingvar Heimers Mord blir inte heller utrett.
Carl Algernons mord kan väl inte heller ha varit några svårigheter det filmades väl på övervakningskamran på tunnelbanestationen.
Sen tror jag bofors vd med hustru blir mördade oxå, mystisk bilolycka det sägs han tänkte avslöja vad han visste om PalmeMordet men rättegången vart aldrig av om jag förstått allt rätt.
Tillfälligt vägarbete just när bofors vd kom med sin bil som var så duktigt städat efteråt att du inte kunde se minsta spår av nån olycka.

Nej det är inte klart att mordet måste vara politiskt, kan vara något helt annat som ligger bakom Olofs död. Jag tycker händelseförloppet talar sitt tydliga språk, i ett politiskt motiv /mord med en lejd mördare så tror jag knappast att GM hade gått tillväga på det sätt som han gjorde. Någonting har hänt före skotten, läs vad vittnena säger. Hela 5 vittnen talar oberoende av varandra att det var ett samtal innan skotten och Björkman säger tillochmed att " det var ett sällskap som såg ut att ha trevligt".
Citera
2013-08-01, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Haha ja du hör själv .. OP blev träffad av 2 skott, allt annat är bara trams. Tekniska bevis säger att han gjorde det och även i första nyhetssändningen säger dom att OP blev skjuten med 2 skott ,INGET ANNAT!

GM är lite väl säker på att komma undan av någon anledning, jag menar varför har han inte ihjäl LP också. Det låter lite amstörmässigt och absolut inte proffsigt. Känns som GM är något mittemellan en amatör och ett proffs , varför inte polis (A.A?)

Precis och vart Olof skjuten med 2 skott som alla sa i början och om vi nu leker med tanken den skulle ha gått igenom Lisbeths kappa då skulle det inte finnas mycket energi kvar kulan skulle ha blivit kvar på platsen men ingen finner någon kula.

Jag är helt säker kulorna avlägsnas på sabbatsberg och så säger man att man utfört manuell hjärtmassage för det har jag hört på flera håll alltså inte bara från krantz.

Varför göra manuell hjärtmassage på ett lik lixom? Olof Palme var stendöd när han kom in det behöver man inte ens va utbildad läkare för att fatta nånting inte stämmer det kan man förstå själv utan att ha läst det krantz sagt.
Om Palme opererades så var det av helt andra orsaker än att försöka väcka liv i karl för man kan inte väcka ett lik till liv.
Citera
2013-08-01, 08:38
Medlem
Citat:
Precis och vart Olof skjuten med 2 skott som alla sa i början och om vi nu leker med tanken den skulle ha gått igenom Lisbeths kappa då skulle det inte finnas mycket energi kvar kulan skulle ha blivit kvar på platsen men ingen finner någon kula.

Jag är helt säker kulorna avlägsnas på sabbatsberg och så säger man att man utfört manuell hjärtmassage för det har jag hört på flera håll alltså inte bara från krantz.

Varför göra manuell hjärtmassage på ett lik lixom? Olof Palme var stendöd när han kom in det behöver man inte ens va utbildad läkare för att fatta nånting inte stämmer det kan man förstå själv utan att ha läst det krantz sagt.
Om Palme opererades så var det av helt andra orsaker än att försöka väcka liv i karl för man kan inte väcka ett lik till liv.

Ja så är det! OP var död innan han slog i marken, han ska ha slagit i pannan i marken om jag förstått det rätt. Redan tidigt kunde obducenten lista ut att OP blev skjuten med 2 skott , inget snack.
Citera
2013-08-01, 08:40
Medlem
Citat:
Nej det är inte klart att mordet måste vara politiskt, kan vara något helt annat som ligger bakom Olofs död. Jag tycker händelseförloppet talar sitt tydliga språk, i ett politiskt motiv /mord med en lejd mördare så tror jag knappast att GM hade gått tillväga på det sätt som han gjorde. Någonting har hänt före skotten, läs vad vittnena säger. Hela 5 vittnen talar oberoende av varandra att det var ett samtal innan skotten och Björkman säger tillochmed att " det var ett sällskap som såg ut att ha trevligt".

Jaha men så tänkte man inte på 80 talet har du inte förstått hur Polisen jobbade denna tid och det var bråttom fixa Olof då han skulle till Moskva och det var ont om tid nu hade man guldläge när han skulle på bion.

Som rösten i walkietalkie sa när killen enligt finska flickorna sa jag är igenkänd då sa rösten skit i det gör vad du ska så var resonemanget Tt mordet vart som det vart man sket i det för mordet var sanktionerat från högsta ort och ingen går emot polisen. Sen vart det ju bra i slutändan ändå man kunde hitta på det här med ensamma gärningsmannen och nästan få en oskyldig människa fälld kunde ju inte vli bättre
Citera
2013-08-01, 08:46
Medlem
Citat:
Jaha men så tänkte man inte på 80 talet har du inte förstått hur Polisen jobbade denna tid och det var bråttom fixa Olof då han skulle till Moskva och det var ont om tid nu hade man guldläge när han skulle på bion.

Som rösten i walkietalkie sa när killen enligt finska flickorna sa jag är igenkänd då sa rösten skit i det gör vad du ska så var resonemanget Tt mordet vart som det vart man sket i det för mordet var sanktionerat från högsta ort och ingen går emot polisen. Sen vart det ju bra i slutändan ändå man kunde hitta på det här med ensamma gärningsmannen och nästan få en oskyldig människa fälld kunde ju inte vli bättre

Jo jag förstår hur du tänker och det låter logiskt men tillvägagångssättet ? Har du funderat på varför GM gör som han gör, låter inte som en ren likvidering enligt mig. Vad fanns det att prata med OP om innan skotten? Om det var ett beställt mord hade väl GM bara gått fram och tryckt av ett skott, men så verkar det inte vara.

Borde dom inte blåst av operationen när Dekorimannen var igenkänd och avslöjad?
Citera
2013-08-01, 08:52
Medlem
Nästan alla man pratR med förstår det är nåt skumt med PalmeMordet att man helt enkelt plockade bort Palme och många i dagens Sverige tycker fortfarande det var helt oki.
Man blir idiotförklarad på en gång när man är intreserad av sanningen och många säger säga törs du hålla på med Mordet?

När saker och ting ändras uppstår alltid tvivel som det här med att man sa i början han vart skjuten med 2 skott.

Ta andre kaptenen Arvo Piht från Estonia som befälen på Mariella ser i vattnet dom ser några gradbeteckningar och förstår det är ett befäl.
Han blir räddad och uppsatt på överlevande listan och man går ut med i Svensk Television andra kapten räddad jag minns själv att jag tänkte skit bra han kanske säkert säga nåt om orsaken men icke sedan försvann karln men han försvann inte i djupet med Estonia som säkert många vill göra sken av i alla fall dom som plockade bort Arvo och nu är det ju tvivel där med fast han vart räddad.

Sanningen skulle inte komma fram om Estonia därför finns inga överlevande befäl kvar i livet.
Citera
2013-08-01, 09:01
Medlem
Citat:
Jo jag förstår hur du tänker och det låter logiskt men tillvägagångssättet ? Har du funderat på varför GM gör som han gör, låter inte som en ren likvidering enligt mig. Vad fanns det att prata med OP om innan skotten? Om det var ett beställt mord hade väl GM bara gått fram och tryckt av ett skott, men så verkar det inte vara.

Borde dom inte blåst av operationen när Dekorimannen var igenkänd och avslöjad?

Ja tänker kanske så här att mördaren kände Olof eller åtminstone så lär han ju ha hatat Olof eftersom han sköt honom och skulle inte du vilja säga några väl valda ord före om det var du själv.
Går man som mördare fram och lägger handen på sitt offer innan man ska skjuta denna är man jävligt kallsinnig och gör man det talar allt för att mördaren har sagt nånting.

Varför avblåsa med detta som blir sagt i walkie talkie? Ja lite skumt är det nog för han sa ju att han vr igenkänd och med det sagt så bekräftar även personen med walkietalkien att han är bekant med kvinnan som frågar efter klockan för även hon har ju sagt att hon kände igen mannen.
Jag tror helt enkelt han skulle dö denna kväll man hade fått ihop manskap och gått igenom allt det var nog inte så lätt få alla gubbar på dom positionerna dom hade så jag tror helt enkelt man skit i det, ivern att döda var så mycket större och hade funnits så länge att en kvinna inte skulle få stoppa allting och med facit i hand hur har det gått? Jo polisen förnekar allting så det var ju rätt bedömt ändå att fortskrida med mordplanerna
Citera
2013-08-01, 09:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Mordet på Palme VAR politiskt, ingen tvekan om det. Hans Holmér betonade att attentatsmannen varit ensam vid gärningen och att ingenting tydde på att mordet skulle vara politiskt. Detta sade HH vid sitt första möte med press och övrig media, den 1 mars. Hur kan han inom mindre än ett dygn vara säker på att mordet på Olof Palme inte var politiskt ? Sunt förnuft talar för att Hans Holmér var informerad om mordet i förväg och att mordet VAR politiskt, det finns ingen annan förklaring.

Vilka vittnen har sagt att sällskapet OP-GM-LP såg ut att ha trevligt ?? Vittnen som suttit i bilar på avstånd 30-40 meter från mordplatsen ? Har vittnet Anders Björkman som befann sig bakom sällskapet på 4-5 meters avstånd verkligen sagt något om att personerna framför honom "verkade ha trevligt" ? Jag betvivlar att AB kan ha sagt detta med tanke på att han befann sig bakom sällskapet och omöjligen kan ha sett ansiktsuttryck vilket skulle vittna om stämningen, och då han inte förstod språket som OP och GM förde ordväxlingen på omedelbart innan skotten föll kan han inte haft en aning om huruvida samtalet var trevligt. BS.
Citera
2013-08-01, 09:09
Medlem
Min tolkning av ordet igenkänd som finska flickan hör mannen med walkietalkie säga är att han just är igenkänd då kvinnan känner igen mannen och walkietalkie nissen vet det annars skulle han ha uttryckt sig jag har blivit observerad eller nåt sånt.

Eller vad tycker ni andra härinne om ordet igenkänd?
Citera
2013-08-01, 09:20
Medlem
Tänk er i i finska flickans situation skulle du vilja anmäla när du vet du sett en Polisman?
När du sedan berättar det du misstänker att Polisen är involverad så blir du förhörd med 8 förhör och även en husrannsakan görs haha en husrannsakan hos ett vittne så lågt så sjukt
Det förstår väl alla att polisen med Ölvebro i spetsen inte har rent mjöl i påsen.
För Ölvebro ska ha varit väldigt elak mot den finska flickan.
Citera
2013-08-01, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hur många gånger ska det behöva påpekas att HH med det yttrandet avsåg PKK?
Han bedömde nämligen att med den kurdiska terrororganisationen som anstiftare
och utförare av mordet så hade en sån sanning varit av just den omskakande och
sensationella karaktären. Och det hade han väl viss fog för att kunna anta att det
skulle kunna bli på det sättet om det hade visat att det verkligen låg till så med mordet på
Sveriges 59-årige statsminister.

Vad är det för budskap du talar om att Holmér ska ha förmedlat?

Men stopp och belägg här nu lite, Grandioso. Varför skulle vi svenskar, eller ens hela världens folk, uppleva att Sverige skulle "skaka i sina grundvalar" om det hade visat sig att det var terroristorganisationen PKK som låg bakom mordet? Det hade väl varit ganska förväntat och knappast chockerande isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in