Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-03, 11:30
Medlem
Jag rekommenderar alla vederbörande här i tråden att inte häva ur er saker så självklart. Ingenting är säkert mina herrar och det vi vet är att vi ingenting kan konstatera säkert.
Citera
2013-03-03, 11:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan det vara detta som någon menade, när han sade att OP själv valde mordplats? (Att han visste om övningen, ville delta för att det skulle bli mer realistiskt för de inblandade, men inte visste att någon/några planerade att döda honom under "övningen".)
Kan han - i så fall - ha hintat detta för någon innan?
Platsen var den mest upplysta och säkrast bevakade i stan där Palme brukade kunna sammanträffa med exv. Sven Aspling i något akut ärende utan att någon av dem skulle kunna tas för spioner åt konkurrerande säkerhetstjänster. Denna gång ringde Aspling återbud men tydligen dök Eskil Block upp oanmäld för "övningens" skuld.
Citera
2013-03-03, 11:42
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Jag rekommenderar alla vederbörande här i tråden att inte häva ur er saker så självklart. Ingenting är säkert mina herrar och det vi vet är att vi ingenting kan konstatera säkert.

Håller med. Begriper inte riktigt hur en del så tvärsäkert säger sig veta att "så ligger det till!!" utan att presentera något enda som styrker detta utan endast bergfast fastlägga att det är si och så på ena eller andra viset. Intressanta teorier är upplyftande att läsa om men utan något som helst belägg för innehållet avfärdar man dom relativt kvickt.
Citera
2013-03-03, 11:44
Medlem
Gattoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Platsen var den mest upplysta och säkrast bevakade i stan där Palme brukade kunna sammanträffa med exv. Sven Aspling i något akut ärende utan att någon av dem skulle kunna tas för spioner åt konkurrerande säkerhetstjänster. Denna gång ringde Aspling återbud men tydligen dök Eskil Block upp oanmäld för "övningens" skuld.

Har du säker källa på detta?
Citera
2013-03-03, 11:59
Medlem
Om det nu skulle förhålla sig på det viset att det låg en konspiration bakom mordet är det då inte troligt att någon, typ på sin dödsbädd kommer att berätta något? Detta förutsätter ju att det inte var en konspiration av en väldigt liten grupp som tex. GW tror.
Ps. Med risk att foliehatts-stämpla mig, men i sista programmet av veckans brott höll GW på att dra fram en näsduk två gr. ett tecken/signal? ngn. som noterade?
Citera
2013-03-03, 11:59
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Iaf hjärnan bakom genomförandet kan vara just SPF,,,,SB var verktyget,,,,initiativtagare är troligen folk inom partiet i samförstånd med kapitalet, inhemskt som västliga intressenter
Uppgiften för SPF var nog bara att få Palme ur balans så att man sedan med intyg från hans närmaste på att han betett sig oberäkneligt kunde ta på sig rollen att eliminera honom för ett tag. När Palme redan i januari hade genomskådat konspirationstestet från SPF och gett skatteverket svar på tal var affären avslutad och Palme var fullkomligt återställd. Ändå fortsatte nya och än värre rykten att han skulle vara någon slags säkerhetsrisk. Villospåren som genomskådas som falska av Säpo då de uppträder alltmer uppenbart blir så många att man ändå befarar att ännu mäktigare intressen ligger bakom. Hur finansieras allt blir väl den huvudsakliga frågan.
Citera
2013-03-03, 12:02
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gattoo
Har du säker källa på detta?
Tunander berättade om Sven Aspling medan jag själv dragit slutsatser om Eskil Block.
Citera
2013-03-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag hatar inte kommunister och har aldrig gjort. Jag har aldrig haft någon kontakt med EAP eller VG.

Det är bara att läsa i tråden. Dina hetska utfall mot kommunismen finns där liksom dina EAP-lika resonemang kring kapitalets ondskefulla intriger. Inget av detta stämmer med ditt halvhjärtade engagemang i FNL som varken du kan definiera eller de som jag känner i dessa kretsar kan bekräfta. Sanningen är att de visste att du var knepig redan då och väckte misstankar om infiltraion, där du bland annat påstår att vietnamdesertörerna i själva verket var utsända av CIA för att spionera på er.

Däremot är det exakt sådant som EAP drev där floskler om kapitalet blandades med fanatiskt Palmehat och en verksamhet av märklig underrättelseinhämtning och kartläggning av personer mycket nära ditt modus operandi.

Tillfällighet? Nä du min käre Pappenheim. Alla som attraherades av sådant förvirrat och hatiskt tänkande kände varandra och det var så du fick tillgång till dessa palmehatarkretsar som inspirerade dina teorier rakt ut i luften utan några som helst utgångspunkter i faktiska omständigheter och som du nu bedräglgt om och om igen föröker låtsas som att de kommit ur kompetenta anlayser av både det ena och det andra. Verkliga vänsterjournalister och frågvisa kastade de sten på minst!

Det är alltså helt klarlagt att du fått dina idéer om ockulta konspirationer från kända palmehatare som du i egen regi intervjuade och fick information från som satte dig på dina hejdlösa spår som du formulerade innan du ens var intresserad av vittnesmål eller sakförhållanden. Detta har jag länkat och bevisat flera gånger om! DET ÄR FAKTA!

DET ÄR OCKSÅ FAKTA att du varit aktiv bara då VG var misstänkt och via pseudonymer, anonyma brev etc kämpade för att kasta misstankar åt andra håll men upphörde så snart CP var på tapeten. Då hördes inte en viskning från din sida i mer än 20 år. Sedan återuppstår ditt engagemang när det bränner till med mer troliga och faktagrundade scenarion.

Vi är inte dumma men du är antingen det eller riktigt riktigt sjuk! Din desinformation och dina ständigt upprepade lögner och halvsanningar gör dock att jag förstår att du är nyttig idiot för dina gamla kontakter som är djälvligt oroliga nu av någon anledning.

Det finns ingen som helst vare sig sanning eller konsekvens i det du hävdar och du är det mest korkade trollet sedan Utredaren som du ivrigt hejade på.

Ge dig eller är det så att det är någon annan som lånar Lars Eriks identitet egentligen och att du far under falsk flagg som utredaren gjorde när han fabricerae en identitet?
Citera
2013-03-03, 12:12
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Jag tror dig med det du menar att det finns "någon" som styr staten och informationsflödet. Om det är psykförsvaret som du kallar dem låter jag vara osagt. Och faktiskt spelar det mig mindre roll!
Men jag undrar hur du vet att just dem hade förhandsinfo om MOP samt visste att undanröja Harwardakterna?
Att SPF hade förhandsinfo om MOP kan vi säkert utgå från fast man säkert hoppades att andra intressen med hjälp av ensamgalningmetoden skulle klara av saken innan man själv behövde träda fram. Harwardakterna som vi nu precis som mordkulan inte kan veta om de är äkta original kan bara SPF ha möjlighet och intresse i att få utraderade samtidigt med Palme.
Citera
2013-03-03, 12:13
Medlem
probe53s avatar
Angående LPs vittnesmål, är det uteslutet att hon (och familjen indirekt) blivit skrämda och hotade till tystnad? "Kommer vi åt din man kommer vi åt dig och dina barn med" ...

Om GM uttalade något sådant i samband med skotten, hur präglad skulle man bli av det? Sen sett i kombination med ev. andra omständigheter vi inte vet med säkerhet kanske LP lägger ihop 2 och 2.

I valet mellan sina barn/familj och en ökänd alkoholist är en desperat moder inte sällan sen att välja det förra.
Citera
2013-03-03, 12:16
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
han sköt Olof Palme på grund av en förväxling av Sigge. Det var aldrig tänkt att mörda Olof Palme utan tanken var att kidnappa Sigge för att få tag i Harvard-akterna, dvs. skydda Palme.
Kan det ha gått till så? Jag tycker det låter mest logiska påtanke av all "strul" i utredningen. Tänk på att Palme tog det väldigt hårt om Harvard affärren, Palme blev nästan deprimerad. Var inte lik sig sista halvåret.
Den varianten låter som ytterligare ett önsketänkande för att inte SPF roll ska bli avslöjad.
Citera
2013-03-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
En sak som förbryllar mig ang Gulloi är att han dels har skrivit en bok om häxförföljerser i vår tidiga historia. Dels uppmärksammar han ett fall i Norge där en dagisarbetare felaktigt utpekas som pedofil, där drevet går i hela byn och det mest konstiga saker kommer fram om en hel pedofilhärva med bl ā en polischef (som försöker stoppa häxjakten) som oxå utpekas allt med hjälp av okunniga barnpsykologer. Å andra sidan deltar JG i häxjakten mot CP! Varför? Har han en egen agenda och egna intressen att skydda?

Har du inte noterat att det var han som tipsade Säpo innan IB-avslöjandet och han fick kortare straff genom att samarbeta och att han jobbat för motståndarsidans informationstjänst därefter samt var den som gav luft åt Harwardaffären. Dessutom borde du noterat att hans vänskap med den som borde ha varit hans värste fiende Birger Elmer inspirerade till de helt verklighetsförvanskande böckerna om kommendörkapten Hamilton som var solidarisk med PLO när det i själva verket var så att IB-gubbsen som Ekberg jobbade för Israelerna.

Ekberg å sin sida förstår inte att JG:s "kamratliga" hälsningar till sina mera militanta PLO-vänner var en pose. Ekberg förstod inte och man informerade honom inte heller för att han dels var för opålitlig dels för frispråkig. Det gör att han nu är förvirrad kring varför inte förrädaren JG avslöjas av hans tidigare arbetsgivare.

JG är en streber och populist som tar varje chans att välja den sida som ger honom sympati eller som skadar hans upplevda fiender. Jag har haft det tvivelaktiga nöjet att umgås med denne och jag tror helt enkelt att han är så uppfylld av sin egen förträfflighet att han inte ens inser hur han ibland friserar verkligheten. Sedan är han en kompetent författare och en intellektuel och stimulerande person samtidigt. Vi är alla komplexa. En sak är dock klar när det gäller JG är det egot och inte idéer eller ideologier som står i centrum. Därför kan positionerna ibland bli helt oväntade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in