2013-08-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
30 millz. Tror han floppar åtminstone första säsongen men ser gärna motsatsen..

Han gjorde 24 mål på 35 matcher förra säsongen. Tveksamt att han floppar,Om Bale lämnar så ser jag Soldado att vara en av nyckelspelarna i Spurs nästa säsong.
2013-08-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
@SpursOfficial: We are delighted to announce that we have reached agreement with Valencia for the transfer of Roberto Soldado subject to medical. #THFC
Kul för Spurs! Hoppas de behåller Bale nu, skulle i så fall bli mycket intressant o se vad de kan åstadkomma med det laget.
2013-08-01, 12:02
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Tottenham har letat anfallare i flera år så man får väl säga grattis. Om Soldado nu klarar läkarundersökningen. Upp till bevis.
2013-08-01, 12:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Han gjorde 24 mål på 35 matcher förra säsongen. Tveksamt att han floppar,Om Bale lämnar så ser jag Soldado att vara en av nyckelspelarna i Spurs nästa säsong.

Läste att alla de målen var gjorda inifrån straffområdet. Det är lite intressant och kanske något Spurs har saknat.

Jag följer knappt spanska ligan så vet egentligen inte så mycket om honom.
2013-08-01, 12:15
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
£50M för Paulinho, Chadli och Soldado.

£73.5M för Fernandinho, Navas och Negredo.

Bra jobbat Levy/Baldini.
2013-08-01, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
£50M för Paulinho, Chadli och Soldado.

£73.5M för Fernandinho, Navas och Negredo.

Bra jobbat Levy/Baldini.

Fernandinho £30M
Navas £14.9M
Negredo £16M

Summa: £60.9M
2013-08-01, 12:50
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluevelvet
Fernandinho £30M
Navas £14.9M
Negredo £16M

Summa: £60.9M

Det kan nog stämma, jag tog summorna från transfermarkt. £16m för Negredo, var hittar du det?
2013-08-01, 13:12
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Läste att alla de målen var gjorda inifrån straffområdet. Det är lite intressant och kanske något Spurs har saknat.

Mål kan han göra i alla fall.

http://www.youtube.com/watch?v=-7xGFhPJb54
Medlem
SenfBaums avatar
Claudio Marchisio är redo på att bli den 479:e mittfältaren som Manchester United inte har värvat denna sommar. Marchisio, som har kopplats samman med en £26M flytt till Utd, säger att han skulle vilja avsluta sin karriär med Juventus - även om han inte helt har uteslutit att lämna klubben.
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Mycket mer än så bidrar inte Soldado mer men det är en målskytt ni (Tottenham) behöver så det är ju rätt spelare ni hittat. 24 mål och hög effektivitet (24% conversation rate) är imponerande.

Det finns en bra artikel på Sky Sports hemsida:

Citat:
In this sense, Soldado is clearly an upgrade on the incumbents at White Hart Lane. He is technically sound with an ability to hold the ball up and can also offer intelligent movement away from the ball to create space for others - so important given Tottenham's goalscoring potential in the attacking midfield zones. The fact that he scored four headed goals last season should also be considered a bonus asset, given that Adebayor and Defoe failed to net a single header between them in 2012/13.

However, it is worth noting that Soldado is a very different proposition to Christian Benteke, the Aston Villa forward who was linked with a move to Spurs before penning a new deal at Villa Park. Soldado cannot offer the robust line-leading skills of the Belgian and does not thrive in aerial duels. While Adebayor won 40 per cent of his aerial battles last season, Soldado's 13 per cent success rate in the Champions League was inferior to the Premier League record of the diminutive Defoe.

As such, he is not necessarily the man to bring others into the game by winning the physical battle. This is an out-and-out striker who is not at his best when coming deep for the ball. Soldado is essentially a penalty-box poacher, as shown by the fact that all 24 of his league goals last season came from inside the area. His Champions League hat-trick against Belarusian champions BATE Borisov in October provided a good example of this, as the striker fired off almost as many shots as passes.

http://www1.skysports.com/football/news/15122/8848162/is-soldado-the-man

Det tråkiga är att La Liga tappar ännu en stjärna till PL.

---

Marca hittar på: http://www.101greatgoals.com/blog/marca-are-slammed-by-tottenham-fans-after-spanish-paper-rehash-a-modric-quote-apply-to-gareth-bale/.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-01 kl. 13:34.
2013-08-01, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Det kan nog stämma, jag tog summorna från transfermarkt. £16m för Negredo, var hittar du det?
Jag skrev det från minnet. Jag vill minnas att källor inom klubben läckte till Sky Sports att han kostade £16M. Om alla bonusar faller ut kan det maximalt bli £20M.
2013-08-01, 14:10
Medlem
matte85s avatar
Nu när både Liverpool och Speurs förstärker (även om de senare tappar Bale) så ser jag som Arsenal fan att nu måste Arsenal värva Suarez eller liknande kvalité, alltså öppna plånboken. Somnu ser jag framför mig Spurs och liverpool över AFC i slutet av säsongen. Detta om nu inte något mirakel sker och Giroud sätter sina lägen som han gjorde allt för mycket förra säsongen.

Nästa säsong:
CFC
City
United
Spurs
L-pool
Afc

Som det är nu ( kanske till och med spurs före United)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in