Citat:
Ursprungligen postat av
Zog Rules
Men faktum kvarstår, Bale är inte så bra som prislappen gör gällande. Real kan köpa två-tre riktigt bra spelare för den summan.
Om det stämmer så är det ett fruktansvärt överpris hur man än vrider och vänder på det.
Möjligtvis,Men eftersom sånna här stora världsvärvningar är svåra att sätta ett pris. Själv hade jag tyckt 500-600 miljoner låter rimligt. Men tiderna förändras helt enkelt. Och 2-3 spelare hade också varit bra,Men då hade det istället varit betydligt större konkurrens/bänksittande beroende på vilka spelare som hade köpts in. Bale som endast kommer peta Di Maria på högerkanten. Enligt mig är Real madrid 100% Komplett lag med Bale inklusive bänken,Möjligtvis en anfallare om någon skulle få en skada.
Citat:
Ursprungligen postat av
Shanklygates
Real kanske inte har så stora problem med pengar. Men summan är ju ändå helt absurd och pengar real aldrig kommer kunna få tillbaka om han någon gång ska byta klubb igen. Kan tänka mig att betalningen kommer delas upp för inte kan väl Real ha haft så mycket pengar att de kan lägga ut den här summan på en gång med tanke på att de redan värvat rätt så dyrt i sommar. Måste dock ge Levy lite beröm eftersom han ofta får extremt bra betalt när någon stjärna ska säljas.
Kan jue tilläga att Ronaldos övergångsvärde redan är betald,Tröjförsäljning,Sponsorer,etc.
Bale's övergångsvärde kommer också att bli betalt om några år.