2013-08-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Men faktum kvarstår, Bale är inte så bra som prislappen gör gällande. Real kan köpa två-tre riktigt bra spelare för den summan.

Om det stämmer så är det ett fruktansvärt överpris hur man än vrider och vänder på det.

Möjligtvis,Men eftersom sånna här stora världsvärvningar är svåra att sätta ett pris. Själv hade jag tyckt 500-600 miljoner låter rimligt. Men tiderna förändras helt enkelt. Och 2-3 spelare hade också varit bra,Men då hade det istället varit betydligt större konkurrens/bänksittande beroende på vilka spelare som hade köpts in. Bale som endast kommer peta Di Maria på högerkanten. Enligt mig är Real madrid 100% Komplett lag med Bale inklusive bänken,Möjligtvis en anfallare om någon skulle få en skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Real kanske inte har så stora problem med pengar. Men summan är ju ändå helt absurd och pengar real aldrig kommer kunna få tillbaka om han någon gång ska byta klubb igen. Kan tänka mig att betalningen kommer delas upp för inte kan väl Real ha haft så mycket pengar att de kan lägga ut den här summan på en gång med tanke på att de redan värvat rätt så dyrt i sommar. Måste dock ge Levy lite beröm eftersom han ofta får extremt bra betalt när någon stjärna ska säljas.

Kan jue tilläga att Ronaldos övergångsvärde redan är betald,Tröjförsäljning,Sponsorer,etc.
Bale's övergångsvärde kommer också att bli betalt om några år.
Senast redigerad av J0ckz 2013-08-01 kl. 11:03.
2013-08-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Det är jue inte endast pga att han är bra att han är så dyr,
Spurs vill inte släppa honom.(Verkar tvingas sälja honom eftersom han själv har begärt att få lämna)
Han är bara 24 år.
Real Madrid har inga problem med pengar.

Jo, men de har även värvat Isco & Illarramendi för dryga £50 miljoner redan. Därför är det ännu konstigare.
2013-08-01, 11:03
Medlem
4522s avatar
Enligt Gazzettan är Tottenham (Baldini...) beredda att betala €35 miljoner för Romas kreatör Erik Lamela.
2013-08-01, 11:05
Medlem
Kafferastens avatar
Rykten i Spanien om Agger till Barca igen samt Diego Costa till Liverpool..Suarez ersättare? Hört att han ska vara lite av ett problembarn han också.

Man blir ju nästan lite rädd för vad Spurs kan handla om Bale går för så pass mycket. Även utan Bale har dom ett starkt lag, sen 900 miljoner på fickan också? Dom kan ju shoppa loss ordentligt.
2013-08-01, 11:17
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Rykten i Spanien om Agger till Barca igen samt Diego Costa till Liverpool..Suarez ersättare? Hört att han ska vara lite av ett problembarn han också.

Man blir ju nästan lite rädd för vad Spurs kan handla om Bale går för så pass mycket. Även utan Bale har dom ett starkt lag, sen 900 miljoner på fickan också? Dom kan ju shoppa loss ordentligt.

Dock så har mycket av de spelarna som faktiskt fanns att tillgå blivit sålda medan affären pågått ex. Gomez, Higuaín etc.
2013-08-01, 11:18
Medlem
zizacons avatar
Citat:

Ja Spurs skulle kunna blir ett långt bättre lag utan Bale för de pengarna. Men tänker de till lite så ser de till att få med Di Maria eller något liknande. Man får komma ihåg att Tottenham inte spelar CL och normalt har svårt att köpa den typen av spelare oavsett hur mycket pengar de har. Däremot om Real trycker på så är det knappast omöjligt att Di Maria hamnar där.
2013-08-01, 11:19
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Möjligtvis,Men eftersom sånna här stora världsvärvningar är svåra att sätta ett pris. Själv hade jag tyckt 500-600 miljoner låter rimligt. Men tiderna förändras helt enkelt. Och 2-3 spelare hade också varit bra,Men då hade det istället varit betydligt större konkurrens/bänksittande beroende på vilka spelare som hade köpts in. Bale som endast kommer peta Di Maria på högerkanten. Enligt mig är Real madrid 100% Komplett lag med Bale inklusive bänken,Möjligtvis en anfallare om någon skulle få en skada.

Kan jue tilläga att Ronaldos övergångsvärde redan är betald,Tröjförsäljning,Sponsorer,etc.
Bale's övergångsvärde kommer också att bli betalt om några år.

Ändras inte Ronaldos roll om Bale kommer in i laget?

Du kan inte jämföra Ronaldo och Bale, det är olika divisioner om man pratar om starquality. Det finns några spelare som ser till att tröjor säljs, sponsorer intresserar sig och att extra många fans letar sig till arenan, Bale är enligt mig inte en av dessa spelare. Jag pratar om Messi, Ronaldo och nu Neymer, spelare som gör stor skillnad för kassan.

Real kommer aldrig tjäna in den här summan på Bale på samma sätt som de har gjort på Ronaldo och som Barcelona med största sannolikhet kommer göra med Neymar.
2013-08-01, 11:26
Medlem
ischs avatar
Citat:

Du kan inte jämföra Ronaldo och Bale, det är olika divisioner om man pratar om starquality. Det finns några spelare som ser till att tröjor säljs, sponsorer intresserar sig och att extra många fans letar sig till arenan, Bale är enligt mig inte en av dessa spelare. Jag pratar om Messi, Ronaldo och nu Neymer, spelare som gör stor skillnad för kassan.

Real kommer aldrig tjäna in den här summan på Bale på samma sätt som de har gjort på Ronaldo och som Barcelona med största sannolikhet kommer göra med Neymar.

Håller helt med. Dessutom gör ex. spelare som Neymar att intresset för Barca ökar i Brasilien medan jag har svårt att tänka mig att intresset för Real inte ökar spec mycket hos folk ifrån Storbritannien bara för att Bale går dit.
2013-08-01, 11:30
Medlem
Citat:

Som jag tror kommer Ronaldo fortsätta på vänsterkanten,Möjligtvis gå upp i topp om man byter ut Benzema,Medans Morata elr Di maria ersätter,Eftersom Bale är vänsterfotad så kommer han vara på högerkanten med fri roll likt Ronaldo.

Det får vi se i framtiden ,Kan jue också tillägga att pga Barcas prestigevärvning av Neymar,Så känns det som Real också vill göra en prestigevärvning oavsett pris.
2013-08-01, 11:37
Medlem
namerlesss avatar
@SpursOfficial: We are delighted to announce that we have reached agreement with Valencia for the transfer of Roberto Soldado subject to medical. #THFC
2013-08-01, 11:38
Medlem
Citat:

Som talaren före mig nämner så är inte pengar allt, även om det verkar så ibland. Att inte spela i CL kan nog vara en dealbreaker för många spelare. Men ja, för 900 miljoner kan Tottenham bli bra mycket bättre än vad man är idag.
2013-08-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
@SpursOfficial: We are delighted to announce that we have reached agreement with Valencia for the transfer of Roberto Soldado subject to medical. #THFC

30 millz. Tror han floppar åtminstone första säsongen men ser gärna motsatsen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in