2014-02-02, 01:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Mata utan tvekan.

PL: Mata

La Liga: Diego

Bundesliga: De Bruyne

Serie A: Hernanes

Ligue 1: Cabaye

Hyfsat stora januari värvningar ändå.
Mata är naturligtvis en jättebra värvning, trist att Diego försvinner från BL, det är verkligen en spelare jag uppskattar att titta på. Kul dock att De Bruyne kommer tillbaka.
2014-02-02, 02:50
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Mata är naturligtvis en jättebra värvning, trist att Diego försvinner från BL, det är verkligen en spelare jag uppskattar att titta på. Kul dock att De Bruyne kommer tillbaka.

På något sätt känns ändå Hernanes mest spännande i denna lista. Diego/de Bruyne är mer att man byter för spelarna ska bli gladare. Visst behövs Mata i United, men en person är inget lag.

Den roligaste värvningen är Källström utan tvekan. Fan vad kul se honom i PL!
2014-02-02, 05:07
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
.Den roligaste värvningen är Källström utan tvekan. Fan vad kul se honom i PL!

Troligtvis så får du inte se honom i PL...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article18281857.ab

Vilken pajasklubb Arsenal är
2014-02-02, 06:00
Medlem
Assaultss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Troligtvis så får du inte se honom i PL...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article18281857.ab

Vilken pajasklubb Arsenal är

Kanske borde vänta med att kasta skit på en klubb innan man får uppgifterna bekräftade.
2014-02-02, 10:42
Medlem
4522s avatar
Enligt italiensk media är Juventus beredda att i sommar betala €20 miljoner för Mandzukic. Llorente, Tevez, Vucinic, Quagliarella, Giovinco och så kanske Mandzukic. Vafan... nu får Conte bara se till att släppa en anfallare vare sig han vill eller inte.
2014-02-02, 14:12
Medlem
Calogeros avatar
Håller Hernanes som den bästa värvningen av flera anledningar, men framförallt för att det är den största prestigevärvningen sett till klubben i frågas status.

Mata är såklart en jättevärvning också, men Hernanesvärvningen smäller högre för mig då det är den första riktiga stjärnspelaren Inter lyckas hämta in sedan Mourinhos tid i klubben.
2014-02-03, 11:28
Medlem
zizacons avatar
Det är nästan skrämmande vilket skämt den här källströmvärvningen har blivit. Nu erkänner Wenger:

"It crossed my mind not to complete the deal and I would not have signed him if we'd had two or three more days to do something else. But it was five o’clock on deadline day, so the decision was: Sign Kallstrom or sign no one."

I grund och botten verkar det alltså vara följande som hänt. Man har försökt signa Draxler, som nu själv uttalat sig och alldeles uppenbart själv ville genomföra flytten. Av någon anledning lyckas man inte, och enligt John Cross handlar det om pengar. Arsenal har lagt ett stort bud, runt 30 miljoner (bekräftades av Schalke), men sannolikt snålade Wenger på de sista miljonerna precis som vanligt.

Sedan har man bevisligen fått panik under eftermiddagen av deadline day, eftersom klubbens transferavdelning uppenbart är inkompetent, och så signar man en Kim Källström i ren desperation som Wenger själv erkänner. Oavsett framgången med Özil, har Arsenal väldigt mycket att bevisa i att de kan bedriva ett seriöst och genomtänkt transferarbete. Det ser fan inte ut så just nu.

Om jag själv ska gissa så låter det som om klubben var helt inne på att ta in Draxler för en summa Schalke skulle acceptera, och att det är Wenger dom ställt till allting genom att i vanlig ordning plötsligt ändra sig. Det känns lite Suarez över alltsammans igen, ren inkompetens och oförmåga, även om spelaren ville lämna. Jag menar antingen är man inkompetent i att inte till sista timmarna begripa att spelaren inte går att få, eller så är man inkompetent i att inte kunna slutföra transfern. Det är bara att välja.

Hade man varit lite seriös hade man åtminstone haft någonting i bakgrunden för att slippa problem, och särskilt när det rör sig om lån säsongen ut, är det helt oförklarligt varför man inte i tid kan greja en Berbatov eller dylikt, det är ju inga pengar att tala om alls, och ingen som kommer belasta klubben efter sommaren.
2014-02-03, 12:33
Medlem
Viking-s avatar
Thierry Courtois har gått ut och sagt att sonen (Thibault) kommer att återvända till Chelsea nästa säsong. Jag har sett att flera nämner att man inte kan vara utlånad till samma klubb längre än tre säsonger, stämmer detta?

Oavsett, jag hoppas detta är slutet på den sagan. Cech har kanske 2-3 säsonger på topp kvar, Courtois har minst 10 (om inget oväntat händer). Vill Chelsea ha Costa som det skrivs så mycket om så kan laget aktivera hans klausul, man behöver inte slänga bort lagets mest konsistenta talang, spelaren som gått tre säsonger i ett topplag utan att visa någon tendens till att gå ner sig.
2014-02-03, 12:48
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Thierry Courtois har gått ut och sagt att sonen (Thibault) kommer att återvända till Chelsea nästa säsong. Jag har sett att flera nämner att man inte kan vara utlånad till samma klubb längre än tre säsonger, stämmer detta?

Oavsett, jag hoppas detta är slutet på den sagan. Cech har kanske 2-3 säsonger på topp kvar, Courtois har minst 10 (om inget oväntat händer). Vill Chelsea ha Costa som det skrivs så mycket om så kan laget aktivera hans klausul, man behöver inte slänga bort lagets mest konsistenta talang, spelaren som gått tre säsonger i ett topplag utan att visa någon tendens till att gå ner sig.

Ska man sälja Cech då menar du? Det finns ju inte en chans att man kan behålla båda. Vill verkligen Mou det?
2014-02-03, 13:00
Medlem
Citat:
Jag har sett att flera nämner att man inte kan vara utlånad till samma klubb längre än tre säsonger, stämmer detta?
Det låter konstigt då det säkert finns väldigt många sätt att komma runt det i vilket fall, exempelvis genom att sälja honom till Atletico med passande återköpsklausul.
2014-02-03, 13:02
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Ska man sälja Cech då menar du? Det finns ju inte en chans att man kan behålla båda. Vill verkligen Mou det?
Det är ju det som har varit den svåra frågan. Båda är världsmålvakter, det ena är dock 10 år yngre. Troligtvis kör man en säsong med båda, men jag måste säga att jag verkligen inte ser en smärtfri lösning på det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av tle
Det låter konstigt då det säkert finns väldigt många sätt att komma runt det i vilket fall, exempelvis genom att sälja honom till Atletico med passande återköpsklausul.

Det är dock inte den mest praktiska lösningen, kan bli väldigt svårt att komma överens om allt i en sådan deal.
2014-02-03, 13:11
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Det är ju det som har varit den svåra frågan. Båda är världsmålvakter, det ena är dock 10 år yngre. Troligtvis kör man en säsong med båda, men jag måste säga att jag verkligen inte ser en smärtfri lösning på det hela.

Jo, samtidigt är det ju dumt att peta en världsmålvakt bara för att man råkar ha en annan. Helt klart ett lyxproblem. Jag skulle nog inte petat Cech i det här läget. Samtidigt finns ju risken att man får gräma sig över att man släppte Cortouis om en 3-4 år när Cech lägger av. Går någon av dom verkligen med på att samsas, ens i en säsong?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in