2013-07-31, 21:14
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Visst, fattar vad du menar. Men såna överpriser har det väl inte varit? 22m£ för Jovetic, 15m£ för Navas, och 30m£ för Fernandinho (hämtade siffror från Wikipedia). Arsenal har ju bjudit 40m för Suarez.

Känns hur som helst som City värvat riktigt bra och smidigt, och därför dök jämförelsen upp i mitt huvud.

Fast de summorna är väl med eventuella klausuler inräknade? Ganska säker på att jag såg att City betalade £17 för Jovetic och £5 var i add-ons, både City och Chelsea drog sig ur kampen om Cavani för att de skulle få svårt med FPP. Tycker förövrigt att City gjort ett riktigt bra fönster nu ska det väl bara avlastas lite dökött och en eventuellt mittback om Nastatic blir borta länge.
2013-07-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ishaak
Är de någon vänlig själ som skulle kunna summera de "större" övergångarna i Juli? Har haft sjukt dålig koll i Juli och vet inte om mycket förutom Gomez har gått till Fiorentina och Tevez till Juve.
TACK PÅ FÖRHAND!

www.transfermarkt.de/en/transferrekorde-international/transferrekorde/transfers_2013_default_default_default_alle_alle.h tml borde hjälpa lite.
2013-07-31, 22:38
Medlem
Shanklygatess avatar
En sak jag inte riktigt förstår är att hur vissa kan tycka att 40M£ är överpris för Suarez. Visst att han gjort en del idiotiska saker som inte går att försvara, men är verkligen Bale värd 400 miljoner mer? Om Arsenal vill ha Suarez tror jag de kommer krävas närmare 55M£. Suarez är bra mycket bättre nu än vad Torres var när han lämnade och dessutom klarar Suarez av att spela på flera positioner medans Torres bara kan spela som striker. Släpper Liverpool Suarez för mindre än 50 blir jag väldigt besviken, dock om de säljer honom utomlands kan man acceptera en lägre summa då jag inte vill se honom i ett annat PL lag.

Lite övriga önskemål jag har för resten av fönstret

UT:
Coates
Skrtel
Borini

IN:
Papadopolous eller Alderweireld
Eriksen
Och en DM som backup till Lucas.

Läste precis att Liverpool är överens med Benfica om ett lån för Lorenzo Melgarejo. Det som återstår är att han ska få ett arbetstillstånd innan det är helt klart, känns att de kan gå hur som helst med det. Men någon här som har koll på portugisiska ligan som sett denna spelare vid några tillfällen? Har aldrig sett honom och gillar inte att kolla på youtube då man kan få vilken spelare som helst att se bra ut där.
Senast redigerad av Shanklygates 2013-07-31 kl. 22:43.
2013-07-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
En sak jag inte riktigt förstår är att hur vissa kan tycka att 40M£ är överpris för Suarez. Visst att han gjort en del idiotiska saker som inte går att försvara, men är verkligen Bale värd 400 miljoner mer? Om Arsenal vill ha Suarez tror jag de kommer krävas närmare 55M£. Suarez är bra mycket bättre nu än vad Torres var när han lämnade och dessutom klarar Suarez av att spela på flera positioner medans Torres bara kan spela som striker. Släpper Liverpool Suarez för mindre än 50 blir jag väldigt besviken, dock om de säljer honom utomlands kan man acceptera en lägre summa då jag inte vill se honom i ett annat PL lag.

Du säger att Suaréz är värd £55m och backar upp det med att peka på transfersummor för Torres och (eventuellt) Bale?

Tror de flesta ansåg att 50 var för mycket för Torres och i efterhand är nog i princip alla överens om det. För att summorna som ryktas kring Bale skulle vara rimliga förutsätter det att han skulle vara minst lika bra om inte bättre än förra säsongen och det dessutom i flera säsonger framöver. Eftersom det är ett minst sagt osäkert antagande är det självklart orimligt att betala £85m eller vad nu Real vill, dock kan det vara en chansning som de har råd att göra.

Det går inte att rättfärdiga en spelares värde i sina ögon genom att hänvisa till de mest extrema transfers. Ungefär som jag skulle säga att Suárez är värd 100 miljoner efter som Carroll gick för 35.

'pool verkar tro att de är i ett förhandlingläge där spelaren INTE vill lämna klubben. Då hade man kunnat hålla på som man gör med ägare som lägger upp löjliga tweets och tränare som säger att man kanske säljer om någon klubb hostar upp Cavanipengar. 40 miljoner pund är ett mycket bra bud för en spelare som desperat vill lämna, har en historik av avstängningar och som kommer vara avstäng 6(?) första matcherna i säsongen. Ett inflaterat pris till och med, men det verkar ju vara kännetecknet för årets silly season. Personligen ser jag gärna att om Arsenal tänkt återkomma med ett nytt bud framåt fönstrets slut att det absolut inte är högre än det senaste, tycker 35 miljoner är fullt rimligt. Om 'pool inte går med på det kan de gärna få behålla Suárez och ser hur den situationen löser sig under säsongen.
Senast redigerad av DaGoose 2013-07-31 kl. 23:32.
2013-07-31, 23:56
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Du säger att Suaréz är värd £55m och backar upp det med att peka på transfersummor för Torres och (eventuellt) Bale?

Tror de flesta ansåg att 50 var för mycket för Torres och i efterhand är nog i princip alla överens om det. För att summorna som ryktas kring Bale skulle vara rimliga förutsätter det att han skulle vara minst lika bra om inte bättre än förra säsongen och det dessutom i flera säsonger framöver. Eftersom det är ett minst sagt osäkert antagande är det självklart orimligt att betala £85m eller vad nu Real vill, dock kan det vara en chansning som de har råd att göra.

Det går inte att rättfärdiga en spelares värde i sina ögon genom att hänvisa till de mest extrema transfers. Ungefär som jag skulle säga att Suárez är värd 100 miljoner efter som Carroll gick för 35.

'pool verkar tro att de är i ett förhandlingläge där spelaren INTE vill lämna klubben. Då hade man kunnat hålla på som man gör med ägare som lägger upp löjliga tweets och tränare som säger att man kanske säljer om någon klubb hostar upp Cavanipengar. 40 miljoner pund är ett mycket bra bud för en spelare som desperat vill lämna, har en historik av avstängningar och som kommer vara avstäng 6(?) första matcherna i säsongen. Ett inflaterat pris till och med, men det verkar ju vara kännetecknet för årets silly season. Personligen ser jag gärna att om Arsenal tänkt återkomma med ett nytt bud framåt fönstrets slut att det absolut inte är högre än det senaste, tycker 35 miljoner är fullt rimligt. Om 'pool inte går med på det kan de gärna få behålla Suárez och ser hur den situationen löser sig under säsongen.

Liverpool har väl ett rätt så bra förhandlingsläge där spelaren har 3 år kvar på kontraktet och där man likt de United gjorde med Ronaldo kan tvinga kvar honom en säsong till utan att hans värde minskar speciellt mycket. Angående tweeten var den lite onödig, men med tanke på hur viktig Suarez är för Liverpool skulle man mycket väl kunna kräva Cavani pengar för honom som Rodgers säger. Han gjorde ju nästan lika många mål som Cavani förra säsongen, då missade han ändå ett antal matcher, dessutom är han en av de spelare i europa som skapar mest chanser för sitt lag.

Tycker du verkligen Torres övergången är en extrem transfer? Han var en av de bästa anfallarna i världen under sina första säsonger i Liverpool. Sen borde han lämnat redan under sommaren istället för att springa och tappa formen i ett halvår innan han lämnade in sin transfer request.

Och jag ser heller inget fel i att jämföra med vad andra spelare har gått för inom PL eller utomlands. Du tror inte att lag som ska sälja har lite koll på vad andra spelare i den klassen har gått för när de sätter en prislapp på någon? En sommar som den här när lag verkar ha otroligt mycket pengar att spendera med tanke på vilka summor som har spenderats vore de väldigt dumt att sälja sin bästa spelare för något annat än en rekordsumma.

Det är ju inte så att Arsenal sitter med trumfen här direkt, ju längre in i fönstret vi kommer desto mindre chans är det ju att han går dit. Tror inte vi kommer få se en övergång under de sista timmarna av fönstret den här gången.

Och ja Carroll var en extrem transfer det kan jag hålla med om. Men sen värvades han ju nästan i panik. Liverpool va tvungna att få in en anfallare och satte väl som krav till Chelsea att de ville ha 15M£ mer än vad ersättaren till Torres kostade. Så när Newcastle begärde 35 så landade Torres på 50. Att Liverpool sen gjorde en extrem minusaffär på Carroll så är jag ändå glad att vi fick tillbaka så pass mycket för honom.
2013-08-01, 00:00
Medlem
Citat:
Sitter och kollar på City spela i Audi Cup, och det slår mig då att City tillsynes lite snabbt och enkelt knytit till sig Jovetic, Navas, Fernandinho och Negredo. Inga dussinlirare direkt, och alla redan på plats och med speltid i träningsmatchen.

Samtidigt står Arsenal och stampar och spelare efter spelare slinker dom mellan fingrarna. (Nu får dom väl nog Suarez tillslut men ändå).

Bara en tanke som slog mig, och vet inte hur mycket City fått kriga för dessa spelare, men vilken skillnad i fönster hittills.

Går inte och säga så, långt kvar i Silly och City värvat sjukt tidigt. (Gentemot när de flesta transfers brukar slå in)
2013-08-01, 00:02
Medlem
Citat:
Sitter och kollar på City spela i Audi Cup, och det slår mig då att City tillsynes lite snabbt och enkelt knytit till sig Jovetic, Navas, Fernandinho och Negredo. Inga dussinlirare direkt, och alla redan på plats och med speltid i träningsmatchen.

Samtidigt står Arsenal och stampar och spelare efter spelare slinker dom mellan fingrarna. (Nu får dom väl nog Suarez tillslut men ändå).

Bara en tanke som slog mig, och vet inte hur mycket City fått kriga för dessa spelare, men vilken skillnad i fönster hittills.

Går inte och säga så, långt kvar i Silly och City värvat sjukt tidigt. (Gentemot när de flesta transfers brukar slå in)

Sedan värdelöst exempel. Arsenal och Wenger gör inga deals som de ser som ovärda. De vill ha valuta för pengar och betalar inte en dollar mer än vad de vill ha. City däremot skiter fullständigt i det och sprutar ut pengar till höger och vänster och skiter fullständigt i om deras deals är ekonomiska eller inte.

Herregud de släppte Tevez för en bajssumma.
2013-08-01, 00:05
Medlem
Ishaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breezyy
www.transfermarkt.de/en/transferrekorde-international/transferrekorde/transfers_2013_default_default_default_alle_alle.h tml borde hjälpa lite.

Bugar och bockar!
2013-08-01, 08:15
Medlem
Tidigt på torsdagsmorgonen ska Real Madrid och Tottenham ha kommit muntligt överens om en Gareth Bale-affär, enligt as.com.
”Spurs” har begärt 1,2 miljarder (!) kronor för walesaren som Real nu har sagt att de är beredd att betala för att få honom till den spanska huvudstaden.

Står också att Spurs vill ha Angel Di Maria eller Alvaro Morata i affären.

Skulle hellre se att dom fick Di maria istället för Morata då han har väldigt hög potential i framtiden.
Senast redigerad av J0ckz 2013-08-01 kl. 08:19.
2013-08-01, 09:08
Avslutad
1.2 miljarder (€138m) och Di Maria är ju bara löjligt, även om det bara är ett (osannolikt) rykte.
2013-08-01, 09:10
Medlem
Cambijaos avatar
Får verkligen ont i magen när det handlar om såna där siffror.
2013-08-01, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Står också att Spurs vill ha Angel Di Maria eller Alvaro Morata i affären.

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
1.2 miljarder (€138m) och Di Maria är ju bara löjligt, även om det bara är ett (osannolikt) rykte.
Nej. Bara €138m ingen spelare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in