2013-08-09, 17:42
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Håll dig till diskussionen. Wilshere tar plats i United lite oavsett form.

Nani gör det inte.
Hade han gjort det hade vi redan köpt honom.
2013-08-09, 18:14
Medlem
Calogeros avatar
Anteri17//

Jag tycker att Fiorentinas startelva är klart starkare än Arsenals, och ja jag tycker även deras bredd ser bättre ut. Framförallt när det gäller offensiven. Ljajic, Gomez, Rossi och Cuadrado är alla spelare som hade gått in i startelvan i Arsenal. Joaquin, Ilicic, El Hamdaoui och Mati Fernandez är alla finfina reserver.

Vad gäller Roma så tycker jag att man är jämnbra med Arsenal. På pappret alltså.

Cazorla, Walcott & Giroud mot Totti, Lamela och Osvaldo. Känns ungefär lika bra, förutom att Cazorla förstås aldrig kommer vara i närheten av Tottis kvalitéer.

Mittfältet med Strootman, De Rossi och Pjanic känns faktiskt mycket starkare än Arsenals, hur Wenger än väljer att formera sitt mittfält.

Vad gäller defensiven har jag svårt att se vilket lag på förhand ser starkast ut. Tycker nog egentligen att både Roma och Arsenal ligger steget bakom sina toppkonkurrenter vad gäller den här lagdelen.

Szczęsny mot De Sanctis...tja, jag vet inte. De Sanctis har ju varit väldigt bra en gång i tiden men kommer ju från en väldigt svag säsong i Napoli. Skall erkänna att jag inte har jättebra koll på Szczęsny, så den här positionen kan jag inte döma vem som vinner på förhand.

Men som sagt, att Roma ser bra ut på pappret betyder absolut inte att man presterar därefter. Det har vi sett förut.

Fiorentina däremot känns mycket starkare än Arsenal.
2013-08-09, 18:43
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Visst underskattade jag Bayern lite. Samtidigt tycker jag fortfarande att förra året var de mer starka som lag, än att de hade en överlägsen trupp. Jag tycker också att nog Kos och Cazorla hade tagit en plats i dagens Bayern. Det är inte direkt hjärndött.

Jag vet inte hur tanken är att de ska spela. Jag tvivlar dock på att de kommer spela 4-3-3 med Aguero på en kant.

Nej, du sade att de var lika bra eller bättre, vilket är fel. Titta bara på de senaste årens meriter, samt truppstyrkan i lagen.

Sedan kan du ju inte mena allvar då inget av ovanstående lag är "totalt överlägsna" Arsenal. Högst tveksamt om Napoli, PSG, Juventus och Schaktar ens är bättre.

Det är inte bisarrt att Shaktar är en av världens bästa klubbar, däremot är det bisarrt att du hävdar att de är totalt överlägsna Arsenal. Åsikterna är väl enade om att Arsenal inte fick några bud på Bernard accepterade, så du ljuger ännu en gång.

Hur orkar du mata trollet?

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Angående Arsenal och transfers så blir det extra tydligt när man tittar på truppen idag, som jag tog mig friheten att göra. Den är exceptionellt tunn. Arsenal får ihop 25 spelare enbart genom att använda Park, Chamakh, Bendtner, Ryo o.s.v. Där Chamakh med all sannolikhet lånas ut till Crystal Palace vilken dags som helst och då är det 24. Park lär med all sannolikhet lånas ut med eller så släpps han likt Denilson och Santos - det är iaf inte en spelare som överhuvdtaget någonsin skulle vara aktuell för spel. Ryo är frågan om han blir kvar eller lånas ut ett år till, detsamma gäller Frimpong som troligtvis går på lån. Bendtner är inte önskvärd och lyckas man inte sälja som man vill lär han lånas ut i slutet av fönstret - om man så måste pröjsa en del av lönen. Och Sanogo ska han gå rakt in i laget?

I slutändan har man nu en trupp på kanske 18-19, högst 20 aktuella spelare, inklusive målvakter. Och bland dessa är t.ex. Diaby är kroniskt skadad och Vermalenen blir borta ett tag. Sedan kan man möjligtvis få in någon, typ Gnabry, underifrån men i slutändan måste man fylla på utifrån annars blir det svårt att överhuvudtaget spela en säsong. Däremot säsongsinledningen går förstås utmärkt att spela som det är så länge man slipper skador på mittbackarna.

Det är ju ganska givet att Wenger letar förstärkningar till truppen och med allra största sannolikhet startelvan. Det är dock en gåta varför han sommar efter sommar väntar in i det sista med att göra klart med spelare då säljande klubbar av flera olika anledningar bör vara mindre villiga att släppa kvalitetsspelare sent i fönstret. Sedan Dein lämnade har transfersomrarna i allmänhet blivit rätt miserabla upplevelser.
2013-08-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Anteri17//

Jag tycker att Fiorentinas startelva är klart starkare än Arsenals, och ja jag tycker även deras bredd ser bättre ut. Framförallt när det gäller offensiven. Ljajic, Gomez, Rossi och Cuadrado är alla spelare som hade gått in i startelvan i Arsenal. Joaquin, Ilicic, El Hamdaoui och Mati Fernandez är alla finfina reserver.

Vad gäller Roma så tycker jag att man är jämnbra med Arsenal. På pappret alltså.

Cazorla, Walcott & Giroud mot Totti, Lamela och Osvaldo. Känns ungefär lika bra, förutom att Cazorla förstås aldrig kommer vara i närheten av Tottis kvalitéer.

Mittfältet med Strootman, De Rossi och Pjanic känns faktiskt mycket starkare än Arsenals, hur Wenger än väljer att formera sitt mittfält.

Vad gäller defensiven har jag svårt att se vilket lag på förhand ser starkast ut. Tycker nog egentligen att både Roma och Arsenal ligger steget bakom sina toppkonkurrenter vad gäller den här lagdelen.

Szczęsny mot De Sanctis...tja, jag vet inte. De Sanctis har ju varit väldigt bra en gång i tiden men kommer ju från en väldigt svag säsong i Napoli. Skall erkänna att jag inte har jättebra koll på Szczęsny, så den här positionen kan jag inte döma vem som vinner på förhand.

Men som sagt, att Roma ser bra ut på pappret betyder absolut inte att man presterar därefter. Det har vi sett förut.

Fiorentina däremot känns mycket starkare än Arsenal.

Ja men vad härligt att det inte bara är vilka spelare man har i truppen som spelar roll då. Visst håller med Fiorentina har ett grymt spännande projekt på gång!

Dock, pengar betyder nästan allt idag känns det som. Men det går inte att köpa sig till framgång på nått år bara. Sen tror jag Fiorentinas satsning håller nått år eller så. Sen går det utför och man sjunker ner till mittenlag igen. Ekonomin i Italien är inte så stark och gör man ett dåligt år är det nästan "kört".

Sen att du tycker Arsenals och Romas trupp är jämnstarka tar jag som ett skämt, det var ett skämt va?
2013-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Ljajic, Gomez, Rossi och Cuadrado är alla spelare som hade gått in i startelvan i Arsenal.

Frågetecken på Rossi dock väl? Har han spelat något på försäsongen?
2013-08-09, 19:29
Medlem
NirvanAs avatar
Nu snackas det lite om Vertongen till FCB, hur högt i kurs står han hos Spurs och AVB?
2013-08-09, 19:29
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Ja men vad härligt att det inte bara är vilka spelare man har i truppen som spelar roll då. Visst håller med Fiorentina har ett grymt spännande projekt på gång!

Dock, pengar betyder nästan allt idag känns det som. Men det går inte att köpa sig till framgång på nått år bara. Sen tror jag Fiorentinas satsning håller nått år eller så. Sen går det utför och man sjunker ner till mittenlag igen. Ekonomin i Italien är inte så stark och gör man ett dåligt år är det nästan "kört".

Sen att du tycker Arsenals och Romas trupp är jämnstarka tar jag som ett skämt, det var ett skämt va?

Nej, det var absolut inte något skämt. Men förklara gärna vad det är du tycker låter så orimligt?
Citat:
Ursprungligen postat av WERRE-
Frågetecken på Rossi dock väl? Har han spelat något på försäsongen?

Självklart, värvningen av Rossi är inte helt oproblematisk då hans skadehistorik inte är att leka med. Rossi har spelat under försäsongen och har dessutom imponerat vad jag förstått. Skall bli oerhört intressant att se honom i Italien igen!
2013-08-09, 20:03
Medlem
Gantss avatar
Piazon lånas ut till Vitesse. Hade hoppats på att han skulle lånas ut till en Championship lag istället för ett holländsk lag, Wigan eller Watford hade varit perfekt.
2013-08-09, 20:06
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breezyy
Yes, är ju truppbredden och inte kvalitén som är Arsenals främsta svaghet nu imo. Deras förstaelva är säkert rätt jämnbra med konkurrenterna, men om man skulle göra en "reservelva" så lär det vara rätt stor skillnad mot Chelsea/City/United och kanske tom Spurs. Spelare från denna reservelva kommer ju trots allt spela många matcher då det ska slåss på många fronter under säsongen.

Men än är det ju tid kvar på Silly, men hög tid att agera om man inte vill få stora problem när (för det kommer komma, speciellt med Arsenals spelare) skador uppstår.

Ja, men det jag menar är att truppen som den ser ut nu tvingar mer eller mindre fram värvningar, och ett par stycken sådana åtminstone. Nu rapporterar BBC också att Miquel går till Leicester på lån. Så det finns i princip inga mittbackar kvar i reserv alls: Wenger har dumpat tre stycken det här fönstret, och lägg därtill att Vermaelen är skadad. Den enda backupen är Sagna som egentligen är högerback, och därefter möjligen Monreal som väl inte spelat mittback på jag vet inte hur många år - som för övrigt också är skadad.

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/23637666

Så man undrar vad Wenger har i rockärmen, han måste ju nästan ha en mittback på ingång om han vågar skicka iväg Miquel vid sidan av de andra. Williams kanske?
2013-08-09, 20:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Nyheter som säkert redan dykt upp i tråden. Assaidi går till QPR på lån och Park Ji-Sung går till PSV på lån. Bägge spelarna för den kommande säsongen som jag har förstått.

Värt att notera är att Park spelat för PSV tidigare under sin karriär. Innan han gick till Manchester United.

PSV hade ett intressant lag på den tiden. van Bommel, Park, Cocu (som ju var bättre än Zidane enligt Simon Berglind ), Farfan, Vogel o.s.v.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nu snackas det lite om Vertongen till FCB, hur högt i kurs står han hos Spurs och AVB?

Vertonghen är Tottenhams bästa back och de behöver snarare till back.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-09 kl. 20:12. Anledning: Omformulering.
2013-08-09, 20:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Downing närmar sig West Ham. Om rapporterna stämmer så värderar Liverpool honom till £5m. De köpte honom för £20m för bara två år sedan. Första året mäktade han med noll poäng på 36 ligamatcher.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-08-09 kl. 20:31. Anledning: Lade till ett ord.
2013-08-09, 20:27
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Downing närmar sig West Ham. Om rapporterna stämmer så värderar Liverpool honom till £5m. De honom för £20m för bara två år sedan. Första året mäktade han med noll poäng på 36 ligamatcher.

Är det Liverpools nya filosofi, värva överskattade britter för överpris, för att sedan sälja dom till en bråkdel av ursprungspriset till Westham?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in