Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Anteri17//
Jag tycker att Fiorentinas startelva är klart starkare än Arsenals, och ja jag tycker även deras bredd ser bättre ut. Framförallt när det gäller offensiven. Ljajic, Gomez, Rossi och Cuadrado är alla spelare som hade gått in i startelvan i Arsenal. Joaquin, Ilicic, El Hamdaoui och Mati Fernandez är alla finfina reserver.
Vad gäller Roma så tycker jag att man är jämnbra med Arsenal. På pappret alltså.
Cazorla, Walcott & Giroud mot Totti, Lamela och Osvaldo. Känns ungefär lika bra, förutom att Cazorla förstås aldrig kommer vara i närheten av Tottis kvalitéer.
Mittfältet med Strootman, De Rossi och Pjanic känns faktiskt mycket starkare än Arsenals, hur Wenger än väljer att formera sitt mittfält.
Vad gäller defensiven har jag svårt att se vilket lag på förhand ser starkast ut. Tycker nog egentligen att både Roma och Arsenal ligger steget bakom sina toppkonkurrenter vad gäller den här lagdelen.
Szczęsny mot De Sanctis...tja, jag vet inte. De Sanctis har ju varit väldigt bra en gång i tiden men kommer ju från en väldigt svag säsong i Napoli. Skall erkänna att jag inte har jättebra koll på Szczęsny, så den här positionen kan jag inte döma vem som vinner på förhand.
Men som sagt, att Roma ser bra ut på pappret betyder absolut inte att man presterar därefter. Det har vi sett förut.
Fiorentina däremot känns mycket starkare än Arsenal.
Ja men vad härligt att det inte bara är vilka spelare man har i truppen som spelar roll då. Visst håller med Fiorentina har ett grymt spännande projekt på gång!
Dock, pengar betyder nästan allt idag känns det som. Men det går inte att köpa sig till framgång på nått år bara. Sen tror jag Fiorentinas satsning håller nått år eller så. Sen går det utför och man sjunker ner till mittenlag igen. Ekonomin i Italien är inte så stark och gör man ett dåligt år är det nästan "kört".
Sen att du tycker Arsenals och Romas trupp är jämnstarka tar jag som ett skämt, det var ett skämt va?