2013-07-31, 20:06
Medlem
Sitter och kollar på City spela i Audi Cup, och det slår mig då att City tillsynes lite snabbt och enkelt knytit till sig Jovetic, Navas, Fernandinho och Negredo. Inga dussinlirare direkt, och alla redan på plats och med speltid i träningsmatchen.

Samtidigt står Arsenal och stampar och spelare efter spelare slinker dom mellan fingrarna. (Nu får dom väl nog Suarez tillslut men ändå).

Bara en tanke som slog mig, och vet inte hur mycket City fått kriga för dessa spelare, men vilken skillnad i fönster hittills.
2013-07-31, 20:09
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vad säger ni Liverpool-supportrar om att Torres ryktas vara en tänkt ersättare om Suarez sticker? Jag kan tänka mig att det skulle vara ganska rimligt, då det inte finns så många andra strikers som finns tillgängliga. Om Chelsea lyckas värva Rooney sitter man med fyra strikers och då tror jag att Torres är den som hänger löst. Kanske man kan tänka sig att han ändå är värd cirka £25 miljoner?

Det kanske inte finns någon substans i just detta rykte, men kan ändå se detta som en rimlig panikvärvning i slutet av Augusti då Suarez troligtvis har lämnat. Detta förutsätter såklart att Rooney har kommit till Chelsea (vilket jag tror han har gjort då).

Som jag förstått saken så har Suarez givit upp kampen om sitt kontrakt, enligt gårdagens skriverier iaf, som inte ska tas vidare. Klausulerna i detta kontrakt var förstås anledningen till arsenals mystiska bud på 40 miljoner och ett pund. Där man hoppades möta eventuella flyttklausuler.

Så med korten lagda på det viset tror jag nog inte det blir någonting, utan Suarez-historien lär bli den utdragna Arsenalcirkus som numera tycks vara ett obligatoriskt inslag under sommarfönstren. Liverpool vill inte sälja till Arsenal om de inte måste, det vet alla. Så en transfer bygger på att Suarez bråkar sig bort, och det tror jag inte har har mage att göra för 40 miljoner pund, nu när det visat sig att klausulerna verkar tämligen klara. Arsenal hade förmodligen hoppats att det skulle bli en tolkningsfråga och Suarez därmed skulle ha moraliskt mandat att tvinga sig bort. 40 miljoner är nog ungefär vad Wenger anser att han är värd, men det kommer krävas minst 50 för att få rulljans på det där om Liverpool får bestämma, och inte Suarez får tokryck helt plötsligt, men det visar han inga tendenser till nu.

Däremot tror jag nog att Arsenal helt säkert kommer värva. Men hela saken är rätt underlig. Man har otvivelaktigt varit ganska hårda och osentimentala med att dumpa spelare. Så mycket att det är riktigt tunnt på sina håll nu. Men man borde ha fått klart åtminstone vissa värvningar vid det här laget. Det behövs otvivelaktigt en anfallare och en mittfältare, förmodligen en back också när Vermaelen är skadad. Förmodligen blir det i stil med Bender, Kiessling och den sortens spelare, under de bästa men ändå bra lirare och klara förstärkningar. Men exakt vem det blir är nog en fråga om pris.

Angående Rooney och Chelsea tror jag den chansen är långt mindre än Suarez och Arsenal ärligt talat. United behöver definitivt inte de pengarna, och i synnerhet inte gynna Mourinho. Så den dealen känns nästan helt död, jag kan ärligt talat inte se någon logik i det. Vill Rooney gå så kan man erbjuda honom utomlands, eller hellre till Wenger om han absolut måste spela i PL. Men Chelsea under Mourinho är ett direkt och i allra högsta grad allvarligt hot om titeln - att Moyes under sitt första år skulle skeppa en sådan spelare dit vore otroligt.
Senast redigerad av zizacon 2013-07-31 kl. 20:15.
2013-07-31, 20:10
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Sitter och kollar på City spela i Audi Cup, och det slår mig då att City tillsynes lite snabbt och enkelt knytit till sig Jovetic, Navas, Fernandinho och Negredo. Inga dussinlirare direkt, och alla redan på plats och med speltid i träningsmatchen.

Samtidigt står Arsenal och stampar och spelare efter spelare slinker dom mellan fingrarna. (Nu får dom väl nog Suarez tillslut men ändå).

Bara en tanke som slog mig, och vet inte hur mycket City fått kriga för dessa spelare, men vilken skillnad i fönster hittills.

Är väl inte mycket till förhandlingar för City när dom ska köpa en spelare:

Säljande klubb: Vi vill ha £30 M

City: Ni får £35 M och inte ett pence mindre.

Agent: Min spelare vill ha £150 000 i veckan.

City: Han får £200 000 pw

Dealen är klar.

Medan dom flesta andra klubbar har en budget och en lönebudget att tänka på. Vilket gör det hela betydligt mer komplicerat.
2013-07-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crille-boy
Det som dröjer är enligt uppgifter att Arsenal vill inte höja sitt bud då de är av uppfattningen att det aktiverar hans release-klausul som rapporterats från Suarez läger medans Liverpool hävdar att så inte är fallet. Arsenal kommer inte att höja budet förrän det är klargjort att klausulen inte är uppnådd.

"Striker now accepts key clause in his deal does not mean Kop club MUST sell him if they receive an offer of over £40million"

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-transfers-luis-suarezs-price-2105921
2013-07-31, 20:18
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERRE-
"Striker now accepts key clause in his deal does not mean Kop club MUST sell him if they receive an offer of over £40million"

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/liverpool-transfers-luis-suarezs-price-2105921

Just precis, och som jag nyss skrev indikerar det ganska starkt att det kommer krävas mycket för att få loss honom. Ta Bale som exempel, Sky rapporterar att han begärt att få lämna nu till Reals monsterbud, men han skulle aldrig göra det för t.ex. 50 miljoner. Spelaren behöver något sätt att rättfärdiga sitt handlande. Om Arsenal kommer med 52 miljoner så skulle Suarez med största sannolikhet kräva att få gå också, eftersom man kan anse att det är ett rättvist bud och fullt rimlig ersättning. Men han kan knappast kräva att få gå för 40, annat än om det legat något i klausulerna som det rapporterades om tidigare.
2013-07-31, 20:35
Medlem
snillet_1s avatar
Verkar som att alla affärer med Borriello brutit ihop. Inget Malaga, inget Genoa (och därmed ingen Gilardino.)

Helt jävla omöjlig att bli av med.
2013-07-31, 20:37
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Ska tydligen stanna i Steua tills januari säger deras general manager som är live på tv nu. Samtidigt som Caulker sägs ha en medical hos Cardiff enligt Sky...

Så om detta stämmer sitter Tottenham nu med Dawson som den enda friska mittbacken. Vertonghen är borta några veckor till och Kaboul ser ut att bli en ny Ledley King. Hans knäskada verkar tyvärr betydligt värre än vad man tidigare trott.

Att det alltid ska vara något. Är det inte anfallare så är det backar, helvete. Förhoppningsvis lånar de in någon som behöver speltid alternativ är en bänksittare.
2013-07-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Är väl inte mycket till förhandlingar för City när dom ska köpa en spelare:

Säljande klubb: Vi vill ha £30 M

City: Ni får £35 M och inte ett pence mindre.

Agent: Min spelare vill ha £150 000 i veckan.

City: Han får £200 000 pw

Dealen är klar.

Medan dom flesta andra klubbar har en budget och en lönebudget att tänka på. Vilket gör det hela betydligt mer komplicerat.

Visst, fattar vad du menar. Men såna överpriser har det väl inte varit? 22m£ för Jovetic, 15m£ för Navas, och 30m£ för Fernandinho (hämtade siffror från Wikipedia). Arsenal har ju bjudit 40m för Suarez.

Känns hur som helst som City värvat riktigt bra och smidigt, och därför dök jämförelsen upp i mitt huvud.
2013-07-31, 20:41
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Att det alltid ska vara något. Är det inte anfallare så är det backar, helvete. Förhoppningsvis lånar de in någon som behöver speltid alternativ är en bänksittare.

Dom måste ju ha någon mittback på ingång nu när Caulker sålts och Khumalo lånats ut igen ( ). Det funkar ju inte att bara ha tre mittbackar med alla matcher som ska spelas. Dawson är rätt skadebenägen och det är oklart hur Kabouls knä håller.

Förhoppningsvis kommer den här rumänen trots allt. Han verkar lovande från det lilla jag sett och kan även spela defensiv mittfältare.

Enligt rykten vill Villas-Boas trimma ner truppen och ha en liten trupp med spelare som kan fylla in på flera positioner.
2013-07-31, 20:45
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Visst, fattar vad du menar. Men såna överpriser har det väl inte varit? 22m£ för Jovetic, 15m£ för Navas, och 30m£ för Fernandinho (hämtade siffror från Wikipedia). Arsenal har ju bjudit 40m för Suarez.

Känns hur som helst som City värvat riktigt bra och smidigt, och därför dök jämförelsen upp i mitt huvud.

£30m för en 28-årig Fernandinho tycker jag känns som ett ganska kraftigt överpris, men jag ska villigt medge att jag inte har sett för många matcher med honom.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-07-31 kl. 20:49.
2013-07-31, 20:52
Medlem
Ishaaks avatar
Är de någon vänlig själ som skulle kunna summera de "större" övergångarna i Juli? Har haft sjukt dålig koll i Juli och vet inte om mycket förutom Gomez har gått till Fiorentina och Tevez till Juve.
TACK PÅ FÖRHAND!
2013-07-31, 21:11
Medlem
Citat:

Nu har jag ingen större koll på engelsk fotboll överhuvudtaget, men jag har sett och läst att Arsenal har en tendens att vara lite dumsnåla vid spelaraffärer. Jag kan tänka mig att City gärna lägger ett lite högre bud på spelare för att snabbt lösa en affär tillskillnad från Arsenal som kanske gör det motsatta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in