2013-07-31, 15:25
Medlem
Tapzors avatar
Pistonhead är den vidrigaste ölen jag druckit...
Citera
2013-07-31, 15:34
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hmm, slots guld eller Arboga 10,2 ! Fy

Där tycker jag att vi per definition lämnat ölen. Om jag inte har helt fel så de där sk ölen med 7-11% är för mig folköl som någon har spillt vodka i för att uppnå önskad alkoholhalt. Så min uppfattning är att det är vodka smaksatt med öl. Kommer ihåg Påskebryg o Dynamitöl från ungdomens turande. Helt vidriga.
Citera
2013-07-31, 15:34
Medlem
Vann 20 stycken Banco Guld flaskor för ca 15 år sedan på ett öllotteri. Var nog den segaste ölback någonsin att få slut på, smaken var lite oljig på något sätt.
Tror den inte finns på bolaget längre.
Citera
2013-07-31, 15:55
Medlem
I Tyskland fanns en blandning på öl och Coca Cola att köpa på flaska och hette "Diesel".
Har för mig att de kallade Konjak och Fanta för "Fuji", men Diesel var döden iaf..

Annars måste 1888 vara ett lågvattenmärke..
Citera
2013-07-31, 17:11
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beastmodeon
I Tyskland fanns en blandning på öl och Coca Cola att köpa på flaska och hette "Diesel".
Har för mig att de kallade Konjak och Fanta för "Fuji", men Diesel var döden iaf..

Annars måste 1888 vara ett lågvattenmärke..

I Munchen kallas en blandning av öl o coca-cola för neger. Något för mr Sabuni.
Citera
2013-07-31, 17:27
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Du kanske borde öppna dina sinnen förbi Budweiser och Miller
Provat många olika men jag fastnade inte för någon, tyvärr

Ja må ha missat de goda så jag får importera 20 andra sorter nästa gång suget för ny öl knackar på förstukvisten.
Citera
2013-07-31, 17:49
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Dansk fadøl - vidrigt
All amerikansk öl - äckligt blaskigt skit

Tycker blaskigt är en beskrivning på något som är feltillverkat. Det är väl snarare så att de ljusa ölsorterna är väldigt milda i smaken jämfört med brödsorterna.

Jag föredrar Pabst Blue Ribbon vilket förmodligen hade blivit beskrivet som blaskigt av dig. Men jag föredrar den milda smaken och karaktären av något som är törstsläckande och friskt. Kall ska den vara. Tror inte jag druckit mer är tre på samma gång så jag är ingen storkonsument, men med andra sorter så får jag knappt i mig en flaska.

Mörka sorter är inget som tilltalar mina smaklökar så det äckligaste jag druckit får nog bli dessa mörka sorter fast jag vet att ölkännarna här hellre dricker sitt eget urin än tömmer en flaska Blue Ribbon.

Öl? Make mine Blue Ribbon. Music? Make mine country...
Citera
2013-07-31, 18:50
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Tycker blaskigt är en beskrivning på något som är feltillverkat. Det är väl snarare så att de ljusa ölsorterna är väldigt milda i smaken jämfört med brödsorterna.

Jag föredrar Pabst Blue Ribbon vilket förmodligen hade blivit beskrivet som blaskigt av dig. Men jag föredrar den milda smaken och karaktären av något som är törstsläckande och friskt. Kall ska den vara. Tror inte jag druckit mer är tre på samma gång så jag är ingen storkonsument, men med andra sorter så får jag knappt i mig en flaska.

Mörka sorter är inget som tilltalar mina smaklökar så det äckligaste jag druckit får nog bli dessa mörka sorter fast jag vet att ölkännarna här hellre dricker sitt eget urin än tömmer en flaska Blue Ribbon.

Öl? Make mine Blue Ribbon. Music? Make mine country...
Jag är mer inne på Ale. Så de kan vara så att det är den bidragande faktorn till att all öl smakar vattnigt som kommer från det stora landet i väst
Citera
2013-07-31, 18:55
Medlem
lugna ner digs avatar
Amerika är "världsledande" inom bra öl. Så nje det är inte bara blask, inte i närheten.
Citera
2013-07-31, 18:57
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Jag är mer inne på Ale. Så de kan vara så att det är den bidragande faktorn till att all öl smakar vattnigt som kommer från det stora landet i väst
All lager? All stout? All pale ale?

Det finns gott om smakrika jänkaröler på marknaden. Jag anser faktiskt USA vara världens bästa ölproducent när det kommer till öl i min smak (småskaligt bryggd och humlearomatisk) men to each his own antar jag.
Citera
2013-07-31, 19:16
Medlem
Smaka på en öl i helgas som smaka värre än piston head, riktig skit öl asså. Kommer inte ihåg vad den heter men det är skapligt ny lanserad på systemet och så är det typ en bild på en mörk stad med en bro som lyser upp. Burk 33cl.
Citera
2013-07-31, 19:44
Medlem
Blefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
All lager? All stout? All pale ale?

Det finns gott om smakrika jänkaröler på marknaden. Jag anser faktiskt USA vara världens bästa ölproducent när det kommer till öl i min smak (småskaligt bryggd och humlearomatisk) men to each his own antar jag.
Dessa har jag ej testat.

Bara testat ljusa lager än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in