2010-02-20, 15:38
Medlem
Alp-Ottos avatar
Har inte druckit många olika ölsorter i mitt liv och är knappast nån finsmakare.
Men! Igår kväll hade jag ett antal Kopparbergs Special Brew 10.0 till förfogande. Det var nog det äckligaste jag har druckit i hela mitt liv, inklusive allt.
Citera
2010-02-20, 19:00
Medlem
Zinoxs avatar
Den äckligaste ölen är lätt slots guld. Får spy känslor när jag dricker den.
Citera
2010-02-20, 19:22
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grr03
Alla amerikanska sorter

Samuel Adams
Anchor Steam
Budweiser

URK vatten 100% ....

Intressant att du fick med två av mina favoriter där. Anchor Steam är långt ifrån vattnig enligt min mening. Budweiser har jag inte druckit på år och dag, men jag har för mig det inte var nån höjdare. Sen kan det väl vara klokt att skilja på individuella ölsorter och typer av öl i såna här bedömningar. Jag tycker inte om kriek, men betraktar inte alla sorter av kriek som dåliga öl av den anledningen.
Citera
2010-02-22, 17:50
Medlem
Preatures avatar
Äckligaste ölen är hansa eller vad de heter och allt mörkt förstår inte varför folk skriver så dåligt om sort guld och slotts guld själv tycker jag att dom är helt okej.
Citera
2010-02-22, 18:01
Medlem
thesomaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Äckligaste ölen är hansa eller vad de heter och allt mörkt förstår inte varför folk skriver så dåligt om sort guld och slotts guld själv tycker jag att dom är helt okej.

Haha, slotts guld är ju vedervärdig.
Citera
2010-02-22, 18:13
Medlem
Coolcittes avatar
Äckliga öl:

Slots Guld (Pissvatten).
Carlsberg Sort Guld (den är ganska god en varm sommardag om man inte druckit den på ett tag, men svårt att dricka många av den).
Crocodile Lager (räcker att lukta på skiten för att få kväljningar. Den luktar typ.... fis).
Corona (man kan lika gärna köpa vatten på flaska. Corona är inte äcklig på det sättet att man får kväljningar, men inte fan är det öl. Det smakar utspädd öl helt enkelt).
Citera
2010-02-22, 18:34
Medlem
Slots Guld och Slots Pilsner ligger på delad förstaplats över det mest vedervärdiga jag någonsin stoppat i min mun.
Citera
2010-02-22, 20:11
Medlem
Preatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesomaro
Haha, slotts guld är ju vedervärdig.
Tycker faktist att dem är helt okej.
Citera
2010-02-22, 21:05
Medlem
crosby87s avatar
Björnebrygd smakar inte gott någonstans, kan inte förklara men den är verkligen inte god.
Sofiero smakar typ plåtburk (?) inte god den heller.

Annars är man allätare, men undviker 10kr klassen på systemet (Kung och Crocodile främst, men det har nog att göra med att de är dom jag smakat mest från den klassen) Pripps fungerar i krig, dock.
Citera
2010-02-22, 21:12
Medlem
Baztardos avatar
Hell var ingen höjdare.. Ett sådant klockrent namn.. men men sicken besvikelse.
Citera
2010-02-22, 23:42
Medlem
pirates avatar
Sofiero och alla dessa jävla äckliga öl som finns på burk, så som kungen, 5,2 etc.
Smakar ju fan bara ljummetvatten.
Citera
2010-02-22, 23:50
Medlem
Månsans avatar
I stort sett alla svenska öl är genuint usla. Åbro, Sofiero, Arboga, TT, Blågul, Falcon, Millennium, Dansk Fadöl (inte danskt trots namnet) är alla i det närmaste odrickbara. Sämst är dock Pripps Blå och har så varit i alla tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in