2013-07-23, 11:28
Medlem
Bumble Beer, smakar möglig citrus.
Citera
2013-07-23, 13:16
Medlem
Janne-Taikons avatar
Drack nån skitöl på Café Opera i min ungdom som fortfarande får mig att kallsvettas, var nån vedervärdig kanadensisk öl som smaka valnötter, var bra på lyset när jag klev in (så jävla apdyrt ställe) och blev smått förvånad över att de sålde öl för 30 bagis, så jag tog första rundan men det sket sig när folket smakat skiten och jag i min snåla misär tvingade mig själv att dricka upp de 4 flaskorna jag köpt, tror jag behöll skiten i kistan i ca 5 minuter innan det var dags att dra på muggen och kvasta .
Citera
2013-07-24, 21:18
Medlem
X-ray-flares avatar
Äckligaste öltypen för mig är all form av Ale. Det smakar som dagen efterslattarna helt avslaget, det är ju kolsyran som lyfter upp smaker, man måste vara en inavlad britt för att kunna gilla detta öl, nej tacka vet jag medelfyllig till fyllig lager i alla dess färger och smaker.
Citera
2013-07-24, 22:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Äckligaste öltypen för mig är all form av Ale. Det smakar som dagen efterslattarna helt avslaget, det är ju kolsyran som lyfter upp smaker, man måste vara en inavlad britt för att kunna gilla detta öl, nej tacka vet jag medelfyllig till fyllig lager i alla dess färger och smaker.
Nej, kolsyran döljer bristen på smaker. Jag gissar att du vill ha din öl näst intill frusen också? Det är ytterligare ett sätt att effektivt ta bort den lilla smak som eventuellt finns.
Ett öl som inte "står för sig själv" utan kräver massor av kolsyra och iskyla för att öht vara drickbart är egentligen ganska kass.
Citera
2013-07-25, 02:20
Medlem
X-ray-flares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, kolsyran döljer bristen på smaker. Jag gissar att du vill ha din öl näst intill frusen också? Det är ytterligare ett sätt att effektivt ta bort den lilla smak som eventuellt finns.
Ett öl som inte "står för sig själv" utan kräver massor av kolsyra och iskyla för att öht vara drickbart är egentligen ganska kass.
Inte meningen att mitt inlägg gjorde dig sårad, det var min smak det gällde och hur jag personligen upplever Ale öl, så du kan fortsätta avnjuta din halvvarma avslagna Ale ifred jag ska inte störa
Citera
2013-07-25, 04:28
Medlem
nowherelands avatar
Skulle nog säga Sofiero, Carlsberg sort guld och Newcastle Brown Ale. Där den sistnämnda nog är den mest avskyvärda öl jag druckit. Öl ska fan inte smaka sött!
Citera
2013-07-25, 16:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Inte meningen att mitt inlägg gjorde dig sårad, det var min smak det gällde och hur jag personligen upplever Ale öl, så du kan fortsätta avnjuta din halvvarma avslagna Ale ifred jag ska inte störa
Sårad? Jag tycker bara det är tråkigt att folk i allmänhet tycker att avsaknad av smak är en smak.

Låt mig försöka göra en jämförelse. Ta lutfisk, många säger att det är så in i helvete gott!
Men är lutfisk gott? Är det inte såsen, ärtor och annat jox man lägger till som gör hela rätten?
Precis så menar jag att det är med dåligt lageröl, har den inte "tillbehören" iskyla och kolsyra så smakar det egentligen rätt äckligt, den är "avslagen".

Ale behöver inte iskyla och massa kolsyra, den smakar bra ändå. Sen om du och andra inte uppskattar den smaken så är det en annan sak, men en ale blir inte "avslagen" på samma sätt som en lager.
Citera
2013-07-31, 14:37
Medlem
Blefss avatar
Dansk fadøl - vidrigt
All amerikansk öl - äckligt blaskigt skit
Citera
2013-07-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Dansk fadøl - vidrigt

Håller med, den är fan inte god.. Alla slots ölsorter är också vidriga.
Citera
2013-07-31, 15:02
Medlem
Citat:
Dansk fadøl - vidrigt

Du kanske borde öppna dina sinnen förbi Budweiser och Miller
Citera
2013-07-31, 15:12
Medlem
Imbazs avatar
Hmm, slots guld eller Arboga 10,2 ! Fy
Citera
2013-07-31, 15:23
Medlem
hazzos avatar
Citat:
Dansk fadøl - vidrigt

Håller helt med på punkt 1 men 2:an är inte helt korrekt. Harboe är fullt i klass med Dansk fadöl, helt odrickbart. Köpte en sexpack för många år sedan o alla hamnade i vasken.

Det finns väldigt många fantastiska bryggerier både i USA o Canada. Även om vi normalt sett förknippar amerikansk öl med fucking close to water eller som en engelsk bekant sa fizzy water.
Senast redigerad av hazzo 2013-07-31 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in