2013-07-31, 14:10
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legendaryjl
Var väl inte den bästa ration på aminosyrorna imo.... Men duger väl? Det är ju bättre än inget om du nu har knapert om pengar.

Bättre/sämre än den jag använder nu?
Citera
2013-07-31, 14:14
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Var väl inte den bästa ration på aminosyrorna imo.... Men duger väl? Det är ju bättre än inget om du nu har knapert om pengar.
Tror du att ration aminosyror spelar roll? Så länge leucinmängden är tillräcklig vet man inte hur det optimalt bör se ut kortsiktigt. Och rent praktiskt kunde man lika gärna skita i EAAt.
Citera
2013-07-31, 15:30
Medlem
legendaryjls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Tror du att ration aminosyror spelar roll? Så länge leucinmängden är tillräcklig vet man inte hur det optimalt bör se ut kortsiktigt. Och rent praktiskt kunde man lika gärna skita i EAAt.

Nä, det har du rätt i och för sig då ration mängden beräknas på den aminosyra det består minst av. Nu när jag tittade närmare på produkten så var den rätt bra laddad med bcaa.

Dock kan jag bara jämföra med den jag kör från Musclepharm då jag inte provat någon annan.

Den TS vill ha info om är relativt begränsad, den har dom tre aminosyrorna som inte kroppen kan producera naturligt men annars inte så mycket att hurra över. Då får man fråga sig själv vad man är ute efter.

Om vi jämför med : http://www.bodybuilding.com/store/musclepharm/amino1.html

Denna innehåller en mindre mängd av aminosyrorna som inte produceras naturligt, men har ändå en sammanlagd mängd på 10.000 MG aminosyror. Den är även berikad med diverse tillsatsar som motverkar dehydration (hittar inte ordet på svenska) i cellerna. På detta så har den även magnesium som sägs främja upptagandet av dessa näringsämnen, samt andra vitaminer.

Det gäller att kolla på allt i en helhet imo och fundera över vad man vill ha ut från produkten.

Edit: Den andra du länkar TS är mer mångsidig imo. Den ger dig fler aminosyror fast mindre av dom som inte kroppen kan producera naturligt. Vad vill du ha ut av produkten?

Edit2: Sen kan jag tillägga att jag är inte utbildad på något vis inom detta område, men jag besitter ändå en del kunskap. Allt jag säger behöver inte vara rätt, något som Dreas är duktig på att påpeka och jag reserverar mig för rätten att ha fel.
Senast redigerad av legendaryjl 2013-07-31 kl. 15:36.
Citera
2013-07-31, 15:43
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Nä, det har du rätt i och för sig då ration mängden beräknas på den aminosyra det består minst av. Nu när jag tittade närmare på produkten så var den rätt bra laddad med bcaa.

Dock kan jag bara jämföra med den jag kör från Musclepharm då jag inte provat någon annan.

Den TS vill ha info om är relativt begränsad, den har dom tre aminosyrorna som inte kroppen kan producera naturligt men annars inte så mycket att hurra över. Då får man fråga sig själv vad man är ute efter.

Om vi jämför med : http://www.bodybuilding.com/store/musclepharm/amino1.html

Denna innehåller en mindre mängd av aminosyrorna som inte produceras naturligt, men har ändå en sammanlagd mängd på 10.000 MG aminosyror. Den är även berikad med diverse tillsatsar som motverkar dehydration (hittar inte ordet på svenska) i cellerna. På detta så har den även magnesium som sägs främja upptagandet av dessa näringsämnen, samt andra vitaminer.

Det gäller att kolla på allt i en helhet imo och fundera över vad man vill ha ut från produkten.

Edit: Den andra du länkar TS är mer mångsidig imo. Den ger dig fler aminosyror fast mindre av dom som inte kroppen kan producera naturligt. Vad vill du ha ut av produkten?

Edit2: Sen kan jag tillägga att jag är inte utbildad på något vis inom detta område, men jag besitter ändå en del kunskap. Allt jag säger behöver inte vara rätt, något som Dreas är duktig på att påpeka och jag reserverar mig för rätten att ha fel.
Jag säger att man inte ska tänka så mycket på vad man vill ha ut av sina protein/aminotillskott.

Köp det billigaste fullvärdiga och ät vid tillfällen. Ändå inte där ens resultat avgörs.

Och det du länkar till som ska ha massa andra tillsatser låter mest onödigt och dyrt.
Citera
2013-07-31, 15:44
Medlem
sowahs avatar
Citat:
.

Anledningen till att jag ens tar EAA är att få i mig dom aminosyror som kroppen inte kan producera själv. Så jag borde kanske testa den första jag länkade till.
Citera
2013-07-31, 15:50
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Anledningen till att jag ens tar EAA är att få i mig dom aminosyror som kroppen inte kan producera själv. Så jag borde kanske testa den första jag länkade till.
Av vilken anledning vill du det?
Citera
2013-07-31, 16:08
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Av vilken anledning vill du det?
Då jag bygger - öka bildningen av muskler.

Under deff - minimera muskelnedbrytning.

Detta är dom främsta anledningarna, sedan finns med mer på sidan om. Jag har märkt skillnad sedan jag började med EAA för två månader sedan. Värt att notera är att jag inte enbart ger EAA cred för detta, utan självklart andra faktorer bakom också.
Citera
2013-07-31, 16:23
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Då jag bygger - öka bildningen av muskler.

Under deff - minimera muskelnedbrytning.

Detta är dom främsta anledningarna, sedan finns med mer på sidan om. Jag har märkt skillnad sedan jag började med EAA för två månader sedan. Värt att notera är att jag inte enbart ger EAA cred för detta, utan självklart andra faktorer bakom också.
Och det kan du inte göra med mat? Vassleprotein?

EAA minskar inte muskelnedbrytningen men sluteffekten kan ju såklart bli mindre negativ under en diet.
Citera
2013-07-31, 16:36
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Och det kan du inte göra med mat? Vassleprotein?

EAA minskar inte muskelnedbrytningen men sluteffekten kan ju såklart bli mindre negativ under en diet.
Kompletterar även med vassleprotein senare under dagen. Dock ökar EAA proteinsyntesen runt träning bra mycket mer än vassleprotein.

Ja, du formulerade det bättre.
Citera
2013-07-31, 16:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Kompletterar även med vassleprotein senare under dagen. Dock ökar EAA proteinsyntesen runt träning bra mycket mer än vassleprotein.

Ja, du formulerade det bättre.
Jaså? Är du säker på det?

Och vad är det som säger att stimulans runt passet kommer att ge dig bättre resultat än att inte ta det?

Vad tycker du om denna rapport? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=196708&highlight=protein
Citera
2013-07-31, 16:52
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Jaså? Är du säker på det?

Och vad är det som säger att stimulans runt passet kommer att ge dig bättre resultat än att inte ta det?

Vad tycker du om denna rapport? http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=196708&highlight=protein

http://fitnessguru.se/aminosyror-guide till att börja med

En 8 veckors lång studie säger inte mig så mycket, hur mycket är 8 veckor egentligen? Jag ser bara på mina egna resultat och utvecklingar. Har som sagt inte ekonomin till att beställa hem nytt EAA nu och min sista laddning går imorgon, får se om jag fortsätter utvecklas i samma takt eller inte. Time will tell.

Kommer då köra på malto+whey innan och efter pass istället för EAA+malto.
Citera
2013-07-31, 20:04
Medlem
legendaryjls avatar
Citat:
http://fitnessguru.se/aminosyror-guide till att börja med

En 8 veckors lång studie säger inte mig så mycket, hur mycket är 8 veckor egentligen? Jag ser bara på mina egna resultat och utvecklingar. Har som sagt inte ekonomin till att beställa hem nytt EAA nu och min sista laddning går imorgon, får se om jag fortsätter utvecklas i samma takt eller inte. Time will tell.

Kommer då köra på malto+whey innan och efter pass istället för EAA+malto.

Dreas foresprakar givetvis inte sa mycket tillskott och givetvis backar han upp sina skal. Han har delvist ratt. Hur som haver sa tycker jag med att du kanske borde kora pa den som ar matad med EAAn som inte kroppen producerar.

Sen kanske jag inte ar ratt man att fraga da jag nastan pa gransen borjat missbruka tillskott. Har 10 KG Vassle, 5 KG gainer, 5 KG kasein och utover detta har jag dmaa, beta-alanin, caffeine, agmatine, bcaa, zma, opti-men multivitamin, omega 3 samt oxyelite och ketone som ar fettforbrannare. Har aven nagon fardig pwoburk med men tankte ersatta den med dmaa, beta, caffein och agmatine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in