2013-07-31, 21:29
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
http://fitnessguru.se/aminosyror-guide till att börja med

En 8 veckors lång studie säger inte mig så mycket, hur mycket är 8 veckor egentligen? Jag ser bara på mina egna resultat och utvecklingar. Har som sagt inte ekonomin till att beställa hem nytt EAA nu och min sista laddning går imorgon, får se om jag fortsätter utvecklas i samma takt eller inte. Time will tell.

Kommer då köra på malto+whey innan och efter pass istället för EAA+malto.
Men Fitnessguru, förbannade skitsida för att lura stackare.

Så du tycker inte att du borde kunna se en mätbar skillnad i muskelmassa på två månader där den ena gruppen haft märkbart högre proteinintag? Dina egna resultat och utvecklingar beror nog inte på aminosyrorna i sig ska du se. Men om det fungerar för dig, kör på. Undvik dock BCAA för den eventuella risken att det påverkar humöret negativt.

Citat:
Ursprungligen postat av legendaryjl
Dreas foresprakar givetvis inte sa mycket tillskott och givetvis backar han upp sina skal. Han har delvist ratt. Hur som haver sa tycker jag med att du kanske borde kora pa den som ar matad med EAAn som inte kroppen producerar.

Sen kanske jag inte ar ratt man att fraga da jag nastan pa gransen borjat missbruka tillskott. Har 10 KG Vassle, 5 KG gainer, 5 KG kasein och utover detta har jag dmaa, beta-alanin, caffeine, agmatine, bcaa, zma, opti-men multivitamin, omega 3 samt oxyelite och ketone som ar fettforbrannare. Har aven nagon fardig pwoburk med men tankte ersatta den med dmaa, beta, caffein och agmatine.
Det första håller jag med om.

Det andra har jag en fråga till, du har inte tränat så jättelänge va? Det brukar ske något efter några år i träningsträsket, tillskotten minskar och man inser dess ytterst lilla betydelse.

Jag har dock ett rätt bra pulverförråd jag med, dock mest vassle. Lite kasein också.

Ser dock inte varken HMB eller kreatin, det är väl iaf två tillskott tillsammans med B-alanin som känns smått vettiga.
Citera
2013-07-31, 21:38
Medlem
legendaryjls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Men Fitnessguru, förbannade skitsida för att lura stackare.

Så du tycker inte att du borde kunna se en mätbar skillnad i muskelmassa på två månader där den ena gruppen haft märkbart högre proteinintag? Dina egna resultat och utvecklingar beror nog inte på aminosyrorna i sig ska du se. Men om det fungerar för dig, kör på. Undvik dock BCAA för den eventuella risken att det påverkar humöret negativt.

Det första håller jag med om.

Det andra har jag en fråga till, du har inte tränat så jättelänge va? Det brukar ske något efter några år i träningsträsket, tillskotten minskar och man inser dess ytterst lilla betydelse.

Jag har dock ett rätt bra pulverförråd jag med, dock mest vassle. Lite kasein också.

Ser dock inte varken HMB eller kreatin, det är väl iaf två tillskott tillsammans med B-alanin som känns smått vettiga.

Har inte tranat jattelange nej. Forsta gangen pa ett gym var val for cirka 2-3 ar sedan och da var man en liten stackare pa 65 KG som matte 189 cm. Idag ar jag destu mer insatt och har varit serios sen ett ar tillbaka. Har snittet 5-7 pass i veckan konstant med perioder da jag kort 10-15 pass i veckan beroende pa tid. Nu ligger jag pa 85 KG och har en deffad kropp. Tankte kliva pa en bulk nu snart.

Kreatin har jag givetvis, glomde att namna denna och kommer kliva pa kreatinet nu i augusti igen. HMB daremot har jag aldrig provat och ar kanske vart att kika in i.

Edit: Jag haller forovrigt med dig, kostillskott ar absolut inget man behover men det ger helt klart assistans i min mening. Grunden till muskler ar givetvis att man skoter sin kost pa ett korrekt sett.
Senast redigerad av legendaryjl 2013-07-31 kl. 21:41.
Citera
2013-07-31, 21:53
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Har inte tranat jattelange nej. Forsta gangen pa ett gym var val for cirka 2-3 ar sedan och da var man en liten stackare pa 65 KG som matte 189 cm. Idag ar jag destu mer insatt och har varit serios sen ett ar tillbaka. Har snittet 5-7 pass i veckan konstant med perioder da jag kort 10-15 pass i veckan beroende pa tid. Nu ligger jag pa 85 KG och har en deffad kropp. Tankte kliva pa en bulk nu snart.

Kreatin har jag givetvis, glomde att namna denna och kommer kliva pa kreatinet nu i augusti igen. HMB daremot har jag aldrig provat och ar kanske vart att kika in i.

Edit: Jag haller forovrigt med dig, kostillskott ar absolut inget man behover men det ger helt klart assistans i min mening. Grunden till muskler ar givetvis att man skoter sin kost pa ett korrekt sett.
Grunden till muskler är givetvis inte hur man sköter kosten. Grunden till muskler läggs på gymmet. Kosten är extremt underordnat och så länge du får i dig rimligt med protein och utsatt kcalmängd så tjänar du i de flesta fall mer på att fokusera på träningen än kosten.

Här är tre ganska kända killar inom kost i Sverige som håller med: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124805&highlight=h%E5ller
Citera
2013-07-31, 22:04
Medlem
legendaryjls avatar
Citat:
Grunden till muskler är givetvis inte hur man sköter kosten. Grunden till muskler läggs på gymmet. Kosten är extremt underordnat och så länge du får i dig rimligt med protein och utsatt kcalmängd så tjänar du i de flesta fall mer på att fokusera på träningen än kosten.

Här är tre ganska kända killar inom kost i Sverige som håller med: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=124805&highlight=h%E5ller

Dar ar vi oense. Jag haller med att grunden ar delvis ar tiden man lagger pa gymmet men utan en bra kost (bra kost for mig ar ett bra protein, kolhydrat, kalori samt viktiga vitaminer runt omkring) sa kommer man inte sa langt. Det har inte minst jag markt. Anda sedan jag borjat ata korrekt sa stormar jag fram.

Hur som haver, slutdebatterat for min del. Kor pa det som funkar for dig sa gor jag detsamma.
Citera
2013-07-31, 22:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Dar ar vi oense. Jag haller med att grunden ar delvis ar tiden man lagger pa gymmet men utan en bra kost (bra kost for mig ar ett bra protein, kolhydrat, kalori samt viktiga vitaminer runt omkring) sa kommer man inte sa langt. Det har inte minst jag markt. Anda sedan jag borjat ata korrekt sa stormar jag fram.

Hur som haver, slutdebatterat for min del. Kor pa det som funkar for dig sa gor jag detsamma.
Jag pratar inte tid utan hur man tränar.

Bra protein? Vad är dåligt protein? Skulle inte blandkost fungera?

Att du fått bättre resultat när du börjat kontrollera kosten betyder inte att kosten är viktigare än träningen. Det pekar mer på att du åt riktigt dåligt.
Citera
2013-08-01, 13:36
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Jag pratar inte tid utan hur man tränar.

Håller helt med vad du säger. Kost är såklart väldigt viktigt men jag har aldrig varit överdrivet seriös med den, jag ser till att jag får i mig ett överskott av protein och kcal men utöver det gör jag inte ett piss, räknar inte något heller.

Träningen däremot är extremt viktig, tränade en lång tid där jag fick hyfsade resultat och trodde att jag lyfte tungt (och rätt) fast jag egentligen inte gjorde det. När jag väl började ta i ordentligt men framförallt köra riktiga övningar så hände det otroligt mycket på gymmet. Samma kost, men jag provade ditcha alla isolationsövningar och testade enbart köra basövningar och jävlar vad fart man fick. Stor skillnad på att lyfta tungt och VERKLIGEN lyfta tungt
Citera
2013-08-01, 13:51
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Håller helt med vad du säger. Kost är såklart väldigt viktigt men jag har aldrig varit överdrivet seriös med den, jag ser till att jag får i mig ett överskott av protein och kcal men utöver det gör jag inte ett piss, räknar inte något heller.

Träningen däremot är extremt viktig, tränade en lång tid där jag fick hyfsade resultat och trodde att jag lyfte tungt (och rätt) fast jag egentligen inte gjorde det. När jag väl började ta i ordentligt men framförallt köra riktiga övningar så hände det otroligt mycket på gymmet. Samma kost, men jag provade ditcha alla isolationsövningar och testade enbart köra basövningar och jävlar vad fart man fick.
Japp, det tar ett tag att inse det.
Citera
2013-08-13, 22:12
Medlem
Kan man alltså ta vassle istället för EAA och få samma effekter?
Citera
2013-08-13, 22:13
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zimos
Ja
Citera
2013-08-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Ja
Någon skillnad måste det väl vara eller? Känns märkligt annars.
Citera
2013-08-13, 22:51
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:

Det tror inte jag. EAA byts ner mycket snabbare i kroppen än whey och aminosyrenivåerna klockar mycket högre på EAA.
Citera
2013-08-13, 22:56
Medlem
dauits avatar
Citat:
Någon skillnad måste det väl vara eller? Känns märkligt annars.
teoretiskt skillnad ja, någon praktiskt skillnad, troligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in