2013-07-20, 19:13
Medlem
-silent-s avatar
OT men för er som gillar Gandolfini kan jag rekommendera Gun, en miniserie från 1997 med Gandolfini som huvudperson i en av delarna.

http://www.imdb.com/title/tt0118330/?ref_=fn_al_tt_3
Citera
2013-07-31, 02:49
Medlem
Det snackas mycket om nasty typer i Sopranos, men kolla kvinnorna i Tonys familj.. hans mamma, riktig borderline-psykopat men hans syster Janice är ju värst av alla tycker jag. Vilken genuint hemsk och dålig människa.
Citera
2013-07-31, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Det snackas mycket om nasty typer i Sopranos, men kolla kvinnorna i Tonys familj.. hans mamma, riktig borderline-psykopat men hans syster Janice är ju värst av alla tycker jag. Vilken genuint hemsk och dålig människa.
Håller med, alla i serien är ute efter "sitt" - ganska likt folk i verkligheten med en viss överdrift dock. Hade önskat att Tony slängde ut Janice vid det tillfället då hon stod i dörröppningen och grät efter att Tony hade tvingat henne till att besöka dem genom att betala hennes flygbiljett.

Såg nyss avsnitt sju i tredje säsongen. Det är alltid lika roligt när Corrado ser upp såpass mycket till Dr. Kennedy - Corrado blir som ett barn.
Citera
2013-07-31, 03:23
Medlem
Ett par roliga scener och citat från avsnittet:

Citat:
Ursprungligen postat av Dörrknackning hos Christopher
Christopher: Who is it?
Paulie: The FBI. Come on, dickhead, open up!
Christopher: For fuck sake, Paulie. It's two o'clock in the morning.
Paulie: I know, it's an outrage.
Citat:
Ursprungligen postat av Tony till Corrado
You make life and death decisions because of a mans name?
Citat:
Ursprungligen postat av Tony till Carmela
I like the one that says some pulp.
Citat:
Ursprungligen postat av Furio till Dr. Kennedy
You gotta bee on your hat.
Citera
2013-07-31, 03:32
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Det jag gillade med Soprano var hur enkelt den serien kunde få mig på gott humör. Det var nästan som att se en komediserie i dom flesta avsnitten. Jag tycker nästan att det är tragiskt att säga att Sopranos har bättre skämt, än dom flesta komediserierna idag. Det kändes bara så naturligt, istället för påklistrat.

Skämten är ofta jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men. Det är som bara karaktärerna är så sköna i sig att man inte kan låta bli att skratta åt dom.

Den här scenen är ett exempel på vad jag menar: http://www.youtube.com/watch?v=cbbMIg-Aw8E

Citat:
Furio: Fuck Them! But I never liked Columbus.

Citat:
Alla andra: Ehhh!! Ohhh!!

Citera
2013-07-31, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Ett par roliga scener och citat från avsnittet:

Haha, garvar alltid högt åt Furio när han slår ner Kennedys keps i vattenhålet
Citera
2013-07-31, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Det jag gillade med Soprano var hur enkelt den serien kunde få mig på gott humör. Det var nästan som att se en komediserie i dom flesta avsnitten. Jag tycker nästan att det är tragiskt att säga att Sopranos har bättre skämt, än dom flesta komediserierna idag. Det kändes bara så naturligt, istället för påklistrat.

Skämten är ofta jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men. Det är som bara karaktärerna är så sköna i sig att man inte kan låta bli att skratta åt dom.
Jag håller med. Det går inte att på ett rättvist sätt förklara skämten för någon som inte har sett serien eller som inte är insatta i serien. Eller sköna småsaker som karaktärerna säger som inte är de minst fascinerande för de flesta. Som när Paulie frågar Christopher vad mannen han såg hade på sig för kläder och Christopher under morfin svarar med: "what-the... fuck?". Det är djupt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tony till Dr. Melfi om Italien
Well, like I said, you had to be there.
Citera
2013-07-31, 04:36
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag håller med. Det går inte att på ett rättvist sätt förklara skämten för någon som inte har sett serien eller som inte är insatta i serien. Eller sköna småsaker som karaktärerna säger som inte är de minst fascinerande för de flesta. Som när Paulie frågar Christopher vad mannen han såg hade på sig för kläder och Christopher under morfin svarar med: "what-the... fuck?". Det är djupt.

Haha, eller som när Hesh pratar med doktorn om Christopher (när chris blev skjuten) och paulie är som ett frågetecken och frågar "what the fuck you two talking about?" haha jag dör varje gång. Paulie är för skön ibland.
Citera
2013-07-31, 04:48
Medlem
ragingcows avatar
Vito: I know how to keep my mouth shut!
Ralphie:Unless of course theres a salami sandwich around!

Phil leotardo när han pratar med Tony om Vitos emo son som spårat ur.

Phil: I guess the turd dont fall far away from the faggots ass!

Började också att asgarva när Paulie och Tony hyr en båt i Miami så säger Tony

No offense , but have you checked yourself if you have tourettes ? you know hehehhehehehe!
Citera
2013-07-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Haha, eller som när Hesh pratar med doktorn om Christopher (när chris blev skjuten) och paulie är som ett frågetecken och frågar "what the fuck you two talking about?" haha jag dör varje gång. Paulie är för skön ibland.
Gillar den med, en riktigt grym scen, Hesh går in i Doctor-mode.

Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Vito: I know how to keep my mouth shut!
Ralphie:Unless of course theres a salami sandwich around!

Phil leotardo när han pratar med Tony om Vitos emo son som spårat ur.

Phil: I guess the turd dont fall far away from the faggots ass!

Började också att asgarva när Paulie och Tony hyr en båt i Miami så säger Tony

No offense , but have you checked yourself if you have tourettes ? you know hehehhehehehe!
Sköna citat. Paulie är en riktigt brute, på det sättet han beter sig när de träffar de nya affärspartnerna i samma avsnitt som det sista citatet kommer ifrån är underbart. Det är så man får saker gjorda.

Citat:
Ursprungligen postat av Phil till Vitos emo-son
You look like a Puerto Rican whore. You make me sick.
Citera
2013-08-01, 01:47
Medlem
Av bikaraktärerna gillar jag nog Ralph och Feech Lamanna mest, den ena riktig sadist och den andra.. well, ja.
Citera
2013-08-01, 02:23
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Av bikaraktärerna gillar jag nog Ralph och Feech Lamanna mest, den ena riktig sadist och den andra.. well, ja.
Feech var ju askön, han var old school som inte tog skit från nån.

http://www.youtube.com/watch?v=eKsTfIXQ3Lg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in