2013-07-30, 19:42
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Den där länken var bland det vidrigaste jag läst....

Jag kan glädja dig med att Sveriges Imam förbund (ja, särskrivet) som står bakom muslim.se 2009 fick 416 000 kronor av statliga Ungdomsstyrelsen för att ”utveckla nya arbetssätt och metoder för att motverka eller förebygga rasism och islamofobi”.

De utvecklade då denna fina hemsida.
Senast redigerad av Tinuviel 2013-07-30 kl. 19:44.
Citera
2013-07-30, 19:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag kan glädja dig med att Sveriges Imam förbund (ja, särskrivet) som står bakom muslim.se 2009 fick 416 000 kronor av statliga Ungdomsstyrelsen för att ”utveckla nya arbetssätt och metoder för att motverka eller förebygga rasism och islamofobi”.

Härligt. Jag bad precis frugan läsa sidan också. Låt oss sammanfatta reaktionen som att hon inte kände sig redo att konvertera på studs.
Citera
2013-07-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Du skojar? Så mina skattepengar har alltså bidragit till att den där texten hamnar på nätet, och själva gruntanken var att MOTVERKA "islamofobi"? Vem blir inte tveksamt inställd till islam när man läser den samlade mängd intelektuellt avfall som står att finna på den där sidan?

Edit; fick lov att plocka bort lite svordomar Blev nästan lite arg på tinuviel enbart för att hen kom med information, sorry!
Senast redigerad av Handfast 2013-07-30 kl. 19:52.
Citera
2013-07-30, 19:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Du skojar? Så mina skattepengar har alltså bidragit till att den där texten hamnar på nätet, och själva gruntanken var att MOTVERKA "islamofobi"? Vem blir inte tveksamt inställd till islam när man läser den samlade mängd intelektuellt avfall som står att finna på den där sidan?
Jodå, som led i ett projekt mot islamofobi. Menar du att det inte fungerade på dig?
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ge-inga-bidrag-till-hatet_6315534.svd

De lär dock inte ha fått några fler pengar sedan dess.

Citat:
Edit; fick lov att plocka bort lite svordomar Blev nästan lite arg på tinuviel enbart för att hen kom med information, sorry!

(Men jag vet vad du menar - det är så oerhört dumnaivt så man blir förbannad).
Citera
2013-07-30, 20:28
Medlem
Citat:
Din text stämmer nog ganska väl med hur en god muslimsk kvinna förväntas vara, jag rekomenderar dock denna länken för användare som vill fördjupa sig i kvinnosynen hos många muslimer. http://www.muslim.se/familjehornan/denmuslimskakvinnan/94-den-muslimska-kvinnans-egenskaper.html

Orkar man inte ta sig igenom den texten så kan man ju alltid hoppa över till granntråden, där den ytterst osmaklige användaren thunderman förklarar varför det är så vidrigt att leva i sverige som muslim, då försviner nog de eventuella tvivlen man råkar bära på om att islam skulle kunna tänkas vara något för en kvinna med ens en gnutta vett i skallen!

Jag bifogar några höjdpunkter för den som inte orkar plöja igenom hela högen med skit och idioti!

2. Hon gör ingen tabarruj (beblanda sig med främmande icke-mahram män, visa något av materiell eller kroppslig utsmyckning), håller sig till sitt hem och går inte ut mer än nödvändigt. Hennes hem är hennes trygghet, platsen för hennes dyrkan, det som döljer henne och gör henne anspråkslös. Att hon håller sig till sitt hem är det naturliga och det bästa för henne. Detta är hennes ansvar inom islam. Enligt hadith från Fatima: "Vad är det bästa rådet till kvinnorna? Honsade: "Att kvinnan inte ser män och de inte ser henne, det är det bästa rådet." En annan hadith från profetenberättar om att kvinnans bön i hemmet är bättre än i moskén, fastän hon har tillåtelse att be i moskén. När hon håller sig till sitt hem bevarar det hennes iman bättre än om hon går ut ofta.

3. Hon sänker blicken inför män och bevarar sig själv ifrån sexbrott och otrohet mot sin man. Hon har inga manliga vänner och släpper inte in män, som ej är mahram (en man hon enligt sharia, dvs islamisk lag, är förbjuden att gifta sig med, t ex bror, far), i sitt hem då hennes make är ute.

5. Ser till att inte lyssna på musik eftersom det är haram (förbjudet enligt sharia och innebär synd) och detta enligt de fyra imamerna, Malik, Hanbal, Shafii, Hanafi och enligt hadith i Bukhari.

Nog är det väl fint med religion va?

Kvinnor får inte ändra på det som allah har skapat. Noppa ögonbrynen enl. punkt 8 i länken enl ovan.
Varför måste man då skära bort rullskinnet på killarnas snoppar? Det är väl skapat av samma gud? Eller?
Citera
2013-07-30, 23:08
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosse57
Kvinnor får inte ändra på det som allah har skapat. Noppa ögonbrynen enl. punkt 8 i länken enl ovan.
Varför måste man då skära bort rullskinnet på killarnas snoppar? Det är väl skapat av samma gud? Eller?

Könsstympning känns ju lite BC överlag tycker jag.

/Nocet
Citera
2013-07-30, 23:29
Medlem
Smurfaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
`
Du bemötte inte alls mitt inlägg. Varför? Nej jag är inte den enda som kritiserat och kritiserar evolution. Det gör många andra muslimer som icke-muslimer.

Bara för att det funnits människor som vigt sitt liv åt att undersöka universum innebär det inte att det de säger är sant eller rimligt. Du har också vigt ditt liv åt att förkasta religion och tron på Gud och lika lite innebär det att du talar sanning eller det du säger är rimligt. Ingenstans av ditt inlägg bemötte du mitt inlägg och nu kommer du med en massa bortförklaringar. Att mitt inlägg inte var bra, bla bla bla. Du sjunker lägre och lägre för varje inlägg du gör. Du är en vilsen själ min vän, du kan liknas vid en åsna som snurrar flera varv och försöker nudda sin svans med tungan men förgäves. Du är förlorad, du har sålt bort din själ, du är en liten människa som saknar kunskap om allt och sätter din tillit till människor som ''vigt'' sitt liv åt att undersöka universum. Du saknar insikten att kritiskt se på evolutionen och litar helt på vad andra människor säger, för de måste ha rätt eller hur? Hade jag varit din pappa hade jag gömt mitt ansikte bakom mina händer. Det var väl svårt för dig att bemöta mitt inlägg kanske. Du flanerar på jorden planlöst och hoppas på att få komma in på juristlinjen ( ) och få jobba som jurist sen, men du är så dum så den drömmen blir nog aldrig verklighet. Du är skam och vanära åt mänskligheten och åt din far.

Du skrev en vägg med text och ingenstans hittar jag en diskussion till mitt inlägg ja citerade men det är ju för att du är för dum för att kunna diskutera. Du litar på de som har vigt sitt liv åt att undersöka universum. Lycka till med det! Jag tycker att du ska gå och dra nåt gammalt över dig och ställa dig i skamvrån.

och föresten vi vet inte alls att det existerar fler universum. Att du kan så mycket juristen. Applåd. Kan du nåt om universum ens? verkar inte som det. Vem har sagt att vi vet att det exisetrar flera universum?

Nej du och andra troende måste ju kritisera evolutionen för annars fallerar er tro...som redan har fallerat...

Men oavsett hur mycket du kritiserar evolutionen så kommer evolutionen alltid vara ett faktum.
Citera
2013-07-31, 02:38
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nocet
Skillnaden mellan en intelligent människa som vetenskapligt ifrågasätter och forskar för att få kunskap och en religiös som valt en bok bland många människoskapade maktläror, är enorm. Skillnaden mellan dig och mig IP är att jag litar på det som är vederhäftigt och belagt medans du bygger ditt liv på sagor från koranen och hur en kriminell pedofil levde sitt liv som krigsherre, förtryckare och plundrare.

Om någon skulle lyckas föra i bevis att jorden är platt, att vi inte har ett heliocentriskt solsystem eller att Allah, Jahve, Vishnu, Zeus eller Thor finns så är jag den förste att vilja lära mig mer om detta och om bevisen håller så är det klart att jag rättar mig efter det.

Koranen är sann för att koranen säger det, trams säger jag och merparten av den begåvade mänskligheten med mig. Att svagsinta får behöver en sagobok för att sova om natten är förståeligt och det är verkligen som "ett opium för folket", förutsatt att folket antingen är förslavat eller svagsint.

Kom med mer underhållning, jag ber dig.

/Nocet

Du rör dig mer och mer bort från diskussionen. Hela tiden tar du upp ett nytt ämne. Vi diskuterade universum några inlägg bakåt och nu helt plötsligt vill du diskutera huruvida Muhammed var en kriminell eller inte. Jag ska försöka möta dig halvvägs här också. Men jag vet redan vad utgången blir av det hela. Jo att jag är dum och du är smart. Mitt inlägg är dåligt och ditt är bra och bla bla bla. Vi ger det ett försök.

Tidigare så du att du tror på vad forskarna säger för att de har vigt sitt liv åt detta. Förklara gärna: På vilket sätt gör deras benägenhet till att viga sitt liv åt undersökningar av universum det hela mer troligt eller rimligt?

Du sa också att vi vet att det existerar flera universum. Hur kan du säga nåt sånt? Inser du vad du sitter och skriver nu? Och du till och med ber mig att komma med mer underhållning samtidigt ser du inte vad du själv bjuder på.

Vad vet du om Muhammeds liv? Vad vet du om hans uttalande? Hade Muhammed haft de egenskaper du räknar upp hade inte en enda människa följt honom tvärtom hade de bekämpat honom, Men dina beskrivningar av Muhammed är allt annat än sanning. Läs mer om Muhammeds liv på en pålitlig sida och inte där islamhatarna sprider sitt hat.
Citera
2013-07-31, 02:40
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Nej du och andra troende måste ju kritisera evolutionen för annars fallerar er tro...som redan har fallerat...

Men oavsett hur mycket du kritiserar evolutionen så kommer evolutionen alltid vara ett faktum.

Inte alls. Jag kan acceptera evolutionen och ändå säga att det var så Gud gick till väga men evolutionen är orimlig, lögnaktig, felaktig, ologisk men om jag ska vara snäll och av nåd och barmhärtighet så kan jag istället säga att evolution är en bristfällig teori.

Jajamän ett faktum ja. Och om man kritiserar det så är man okunnig eller hur? Tycker synd om dig.
Citera
2013-07-31, 03:24
Medlem
Citat:
Inte alls. Jag kan acceptera evolutionen och ändå säga att det var så Gud gick till väga men evolutionen är orimlig, lögnaktig, felaktig, ologisk men om jag ska vara snäll och av nåd och barmhärtighet så kan jag istället säga att evolution är en bristfällig teori.

Jajamän ett faktum ja. Och om man kritiserar det så är man okunnig eller hur? Tycker synd om dig.

Ja det finns ju faktiskt muslimer som anammar evolutionsteorin, och man har dessutom inga fanatiska ungjords-kreationister som kristendomen dras med. Även om det dessvärre börjar dyka upp liknande dårar innom islam, det kan man väl tacka jubelidioter som Adnan Oktar för.
Vissa muslimer hävdar ju till och med att big bang finns beskriven i Koranen, så vetenskapsföraktet skulle ju kunna tänkas vara mindre påtagligt innom islam, men nja....
Citera
2013-07-31, 05:04
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ja det finns ju faktiskt muslimer som anammar evolutionsteorin, och man har dessutom inga fanatiska ungjords-kreationister som kristendomen dras med. Även om det dessvärre börjar dyka upp liknande dårar innom islam, det kan man väl tacka jubelidioter som Adnan Oktar för.
Vissa muslimer hävdar ju till och med att big bang finns beskriven i Koranen, så vetenskapsföraktet skulle ju kunna tänkas vara mindre påtagligt innom islam, men nja....

Hur gammal jorden är vet ingen, endast skaparen själv, så säger Islam och kristendomen gör fel precis som de tilldelar den nåderika en son gör de fel i när de sätter en ålder på jorden helt godtyckligt. Vi vet inte alls hur gammal jorden är och nej inte ens vetenskapen vet det. Siffran som vetenskapen kommer med skiljer sig från varandra hela tiden och metoden de använder sig av kan ge missvisande resultat.

Att det finns en beskrivning i koranen som kan liknas vid big bang är det inte frågan om. Vad vetenskapen säger är att allting har varit en prick som varit upphov till allt, hela händelseförloppet ska ha skett av sig själv, naturlagar skapats av sig själv osv. Vidare säger vetenskapen att även här på jorden började allt liv med en encellig organism och även här helt av sig själv och även här skedde hela händelseförloppet av sig själv.
Citera
2013-07-31, 05:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad vet du om Muhammeds liv? Vad vet du om hans uttalande? Hade Muhammed haft de egenskaper du räknar upp hade inte en enda människa följt honom tvärtom hade de bekämpat honom, Men dina beskrivningar av Muhammed är allt annat än sanning. Läs mer om Muhammeds liv på en pålitlig sida och inte där islamhatarna sprider sitt hat.

Är det inte du som brukar skriva om hur förföljd och.. bekämpad Muhammed var under sin tid, hur alla försökte döda honom? Faller inte din poäng på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in