Citat:
Ursprungligen postat av
Nocet
Skillnaden mellan en intelligent människa som vetenskapligt ifrågasätter och forskar för att få kunskap och en religiös som valt en bok bland många människoskapade maktläror, är enorm. Skillnaden mellan dig och mig IP är att jag litar på det som är vederhäftigt och belagt medans du bygger ditt liv på sagor från koranen och hur en kriminell pedofil levde sitt liv som krigsherre, förtryckare och plundrare.
Om någon skulle lyckas föra i bevis att jorden är platt, att vi inte har ett heliocentriskt solsystem eller att Allah, Jahve, Vishnu, Zeus eller Thor finns så är jag den förste att vilja lära mig mer om detta och om bevisen håller så är det klart att jag rättar mig efter det.
Koranen är sann för att koranen säger det, trams säger jag och merparten av den begåvade mänskligheten med mig. Att svagsinta får behöver en sagobok för att sova om natten är förståeligt och det är verkligen som "ett opium för folket", förutsatt att folket antingen är förslavat eller svagsint.
Kom med mer underhållning, jag ber dig.
/Nocet
Du rör dig mer och mer bort från diskussionen. Hela tiden tar du upp ett nytt ämne. Vi diskuterade universum några inlägg bakåt och nu helt plötsligt vill du diskutera huruvida Muhammed var en kriminell eller inte. Jag ska försöka möta dig halvvägs här också. Men jag vet redan vad utgången blir av det hela. Jo att jag är dum och du är smart. Mitt inlägg är dåligt och ditt är bra och bla bla bla. Vi ger det ett försök.
Tidigare så du att du tror på vad forskarna säger för att de har vigt sitt liv åt detta. Förklara gärna: På vilket sätt gör deras benägenhet till att viga sitt liv åt undersökningar av universum det hela mer troligt eller rimligt?
Du sa också att vi vet att det existerar flera universum. Hur kan du säga nåt sånt? Inser du vad du sitter och skriver nu? Och du till och med ber mig att komma med mer underhållning samtidigt ser du inte vad du själv bjuder på.
Vad vet du om Muhammeds liv? Vad vet du om hans uttalande? Hade Muhammed haft de egenskaper du räknar upp hade inte en enda människa följt honom tvärtom hade de bekämpat honom, Men dina beskrivningar av Muhammed är allt annat än sanning. Läs mer om Muhammeds liv på en pålitlig sida och inte där islamhatarna sprider sitt hat.