Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Jag hittar inte på något. Jag sa att jag inte gör några analogier bortom det man själv kan se och räkna på avataren. Men att det är Gud för mig, inget annat. Gud för mig är 1 (se avataren)
Nej så går det inte, du kan inte hävda din blick, som därmed guds avsikt, nu får du ge dig.
Det låg tidigt ett litet grundproblem i själva konceptet gud du förmedlar, som jag också sa så är den fin, men.. jag ser inte den gudomliga symboliken som säger att gud är så bortom att det inte går att förmedla via sinnen, så länge du ens har analogier i denna värld, är det denna världen som underlag du håller på med, så du undanglider bivisföringen gång på gång.
Man knäckte gudstesen åtminstonde efter holocaust.. ett arbete så intensivt, att man nödgades granska det till sådan abstraktion att enbart en död skulle kunna svara.. och det säger att de levande som återstod på jorden (inte enbart holoc.) så gott som tvingades, mot sin vilja undersöka allt som har med intellekt att göra.. ja mänskligheten och tvärvetenskapligt, vi är då långt ifrån mekaniken.. däremot inte hur och när varför människan konceptualiserar/grupperar sin värld.. varför utbyten av flöden och känslor mellan människor, vad är tillit, varför anförtror sig människor när alla vet att människa är otillförlitlig.. vad krävs för vidareutveckling från förödelser? är det matte som säger var gud är som bevisar ngt av vbärde? det6 bevisar förmåga potens, inte vari mellanmänskliga budskap är och varför.. man stoppar in gud som en tröstenapp.. inte som "ett måste" NÄR nappen går in som ett måste, då vet man att det är affärer business, som alltid betyder pengar på G.
Vi går til boten med det tekniska, VAD KRÄVDES för att världen skulle bli fullständigt digitaliserad, insatser? arbetskraft? material? material betyder inte pengar?
Och så till innovationerna, som mer än gärna stoppar in gud om igen, som ett litet tourettes syndrom faktiskt, det SKALL och det bankas hårt med domarklubban, gud SKALL!!!! råda och håll käft..
Räkna antal håll käften som utspillts mot dem vilka inte ens emotsagt sig andras tro... så får du mitt svar på vad fromhet döljer i sin kärna, det är konvulsivt maktbegär, från början till slut, likt stafettlopp... byter enbart innehavare av högsta äran i cykler och människor tappar andan och hamnar i illusioner.
Magi, ju snabbare trollstaven går, desto mer liknar den något annat än vad det är, lite attiraljer såsom extra påhäng av myter utöver den genuina myt som redan förpackats i världens sämsta bok, och det blir ju som att gud bevisas.. för dem.. som saknar för mycket.. som blev bestulna och måste ge igen, ju råare desto mer njuter makt och de som inte fick drömmar uppfyllda då, kan få det närhelst de vill idag, krävs 0 empati, 0 vilja, 0 sinne, krävs enbart att njuta av makt och njuta också av maktmissbruk, vackert etikettera Gud... och respektive religion på... så finns gud, mer än så är det inte.
Ingen gud prövar så som människan kan bete sig, jag har bevisen, du har "din gud" och jag har bevisen om att illusionen spricker så fort jag börjar syna dig. Något du inte kommer låta ske, att du inte vill det, är ICKE ett gudsbevis, du får leta igenom hela planeten, gud är en myt.. folk älskar att banna varandra, ser du inte ens det?? isf.. har du väl fått fina mediciner. Tidens designade melodi, ät drick och håll käften = pengarna eller livet.
Sätt dig ner en timme och räkna, vilket hat som vällde ur de drabbade, när de skulle utrotas från jordens yta.. gå igenom vilka läror som navigerade fram och vilka ideal de hade.. men nej, gud hallelulja, ödet ... rulla tummarna är livet på en pinne, virk virka dricka kaffe och le åt allt. Inte lite hånande, men det kommer ur hatet och du vet att hatet är vad som driver hjulen.
Visst blir man mätt av femrätters när det gått några år, men men... skm den som ger sig, alltid kan komma tid när man vill pröva vingar igen.. känna sig duglig - det heter show, klädpoker, flå skinnet av folk och inte enbart jg märkte detta, åtskilliga miljoner vet detta. Men när sagan slutar blir det ju såå mörkt... usch då.. ing ljus.. och vem sk man skicka så man får lite ro då... jesus? och jesus skulle ha lust att dimpa ner i huvuden på folk?
Blev jag uppspikad på en träbit, skulle jag hälsa hem och vända den riktig sidan åt, och antagligen för evigt, då det måste ha gjort fruktansvärt ont, fråga annrs tortyroffer om de eventuellt skulle ha lust att gulla med sina plågo och trätobröder.
Illusion goes dellusion.