Citat:
Jaha så du utnyttjar om man säger gudsbegreppet och tillknyter det matematik, så gjorde lärarna som nu är gamla också.. allt som var abstrakt blev genast gud och är det din gud så har jag inget att konkurrera med, jag respekterar alltså vad gud betyder för dig oavsett du kallar en vinkel för gudalik eller en yta för den lille gud och en annan siffra för gud med annat prefix och alla tecken som matematik myllrar av, ser inget fel i din personliga gudsuppfattning. Sanningen att säga så är det just så t.ex katoliker och judar jesuiter och många fler också håller på, är någonting ngt bra, så snor man det direkt! och tillknyter hela religionspaketet till något snillrikt, så funkar också kreationismens läger där de ivrar sig i vetenskapliga högborgar, så fort snillen spekulerar så kommer det alltid någon fundamentalist (oftast hardcore) och plötsligt är det inte alla förunnat längre att ens få säga sig veta ett skit om matte, så länge den inte direkt drar i handen och tvingar in hela personen, alltså inte enbart intellektet, hela personen angrips och kan t.o.m få epitet av korkad idiot över att "inte förstå Gud" - förstod du detta DILEMMA?
Jag skulle inte bevisa ettan men jag fick frågan.
Jag skulle inte bevisa Gud men jag vill att ni antar min utmaning.
här är utmaningen:
Jag presenterar ju här på forumet ett enstaka exempel(min avatar) av en oändlig uppsättning olika enheter som var och en är 1. Exemplet är vad det är och jag har beskrivit det tidigare, MEN. Jag avstår nu definitivt från alla analogier eller slutsatser angående exemplet som man inte empiriskt kan dra genom att (enkelt)räkna själv eller själv se med ögonen genom att titta på avataren. Jag avstår alltså i och med detta från att säga att exemplet är vare sig det eller det som man inte kan läsa sig till själv. Men jag säger att detta är Gud för mig, vilket är min ensak.
Så med min nya extremt hårda begränsning i min egen argumentation vill jag utmana er att framställa vilken Gud eller icke-Gud som helst här påhittad eller ej och jämföra honom med min Gud.
Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur?
Varsågoda.
Obs, om min Gud står sig mot er Gud betyder det inte att min Gud är Gud. Men om han står sig mot er icke-Gud har min tro mer grund än er tro.
Jag skulle inte bevisa Gud men jag vill att ni antar min utmaning.
här är utmaningen:
Jag presenterar ju här på forumet ett enstaka exempel(min avatar) av en oändlig uppsättning olika enheter som var och en är 1. Exemplet är vad det är och jag har beskrivit det tidigare, MEN. Jag avstår nu definitivt från alla analogier eller slutsatser angående exemplet som man inte empiriskt kan dra genom att (enkelt)räkna själv eller själv se med ögonen genom att titta på avataren. Jag avstår alltså i och med detta från att säga att exemplet är vare sig det eller det som man inte kan läsa sig till själv. Men jag säger att detta är Gud för mig, vilket är min ensak.
Så med min nya extremt hårda begränsning i min egen argumentation vill jag utmana er att framställa vilken Gud eller icke-Gud som helst här påhittad eller ej och jämföra honom med min Gud.
Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur?
Varsågoda.
Obs, om min Gud står sig mot er Gud betyder det inte att min Gud är Gud. Men om han står sig mot er icke-Gud har min tro mer grund än er tro.