2013-07-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
sätter etiketten Min Gud och med det utesluter du andra ...

Den etiketten gäller de som vill presentera en annan Gud än min. Annars säger jag att det är den Gud som är Gud för mig och det utesluter inte att han kan vara en Gud för andra också.
Citera
2013-07-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jepp

Tror du i ärlighetens namn att det skulle räcka?
Citera
2013-07-30, 16:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Den etiketten gäller de som vill presentera en annan Gud än min. Annars säger jag att det är den Gud som är Gud för mig och det utesluter inte att han kan vara en Gud för andra också.

Förutsatt att även de andra genomgår en lobotomi först.
Citera
2013-07-30, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Matte, är att objektifiera verkligheten, rätt?

då behöver du beskriva mer objektivt sett, hur du kan få en siffra till att "påvisa guds existens"

när du var liten och drog med spade i sandlåda, sade då mamma eller pappa till dig att, åh så fin.. rita snällt och fint.. ? om det är så.. så har du blivit inmatad med gudsmannual och inte objektiv reell förståelse för vem och vad som orsakar det som sker i livet.

Matte är nämligen en DEL av livet, inte ETT ENDA ETT, som jag förstår. Matte är helt beroende av vad som också SÄGS medan siffrorna lärs in. Men du vill inte veta av att språk och förstärkning är av betydelse för matematik, om inte för gud, så för matte.. men inte för Dig?

Om jag säger att det är Gud för mig, vad rör det dig? Jag försöker inte bevisa att det är Gud. Men jag utmanar fortfarande: Träd fram med era gudar eller icke-gudar och jämför. Jag håller mig till avataren och det som rör den och utesluter alla egna slutsatser eller analogier bortom det strikt matematiska och det man kan se.
Citera
2013-07-30, 17:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Tack!
Din ståndpunkt är alltså att du "inte tror på några gudar". Kan din icke-Gud förklara vetenskapligt varför det finns mer än 0 i evighet? Den som är Gud för mig är själv 1. Se avatar.

Om vi kondenserar det, kan vetenskapen förklara varför något finns, eller var skapelsen/universum kom ifrån? Inte ännu.
Jag föredrar det svaret framför ett påhittat svar. Du vet, ditt...
Citera
2013-07-30, 17:03
Bannlyst
Citat:
Om jag säger att det är Gud för mig, vad rör det dig? Jag försöker inte bevisa att det är Gud. Men jag utmanar fortfarande: Träd fram med era gudar eller icke-gudar och jämför. Jag håller mig till avataren och det som rör den och utesluter alla egna slutsatser eller analogier bortom det strikt matematiska och det man kan se.
Jag tycker Benacerraf slår hål på din avatar.
https://theinductivistturkey.wordpress.com/2013/06/02/numbers-sets-and-uniqueness/
Citera
2013-07-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Om vi kondenserar det, kan vetenskapen förklara varför något finns, eller var skapelsen/universum kom ifrån? Inte ännu.
Jag föredrar det svaret framför ett påhittat svar. Du vet, ditt...

Har jag "hittat på" att min avatar är 1?
Citera
2013-07-30, 17:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Har jag "hittat på" att min avatar är 1?

Du har hittat på att det har någon sorts värde i den riktiga världen och att det ska gå att jämföra med andra saker i värde.
Citera
2013-07-30, 17:16
Medlem
Citat:
Du har hittat på att det har någon sorts värde i den riktiga världen och att det ska gå att jämföra med andra saker i värde.

Jag hittar inte på något. Jag sa att jag inte gör några analogier bortom det man själv kan se och räkna på avataren. Men att det är Gud för mig, inget annat. Gud för mig är 1 (se avataren)
Citera
2013-07-30, 17:21
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag hittar inte på något. Jag sa att jag inte gör några analogier bortom det man själv kan se och räkna på avataren. Men att det är Gud för mig, inget annat. Gud för mig är 1 (se avataren)

Och hur menar du att det ska kunna jämföras med något? Då blir det ju, som alla andras exempel (inklusive tår) fullständigt godtyckligt vad det är värt.
Citera
2013-07-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag tycker Benacerraf slår hål på din avatar.
https://theinductivistturkey.wordpress.com/2013/06/02/numbers-sets-and-uniqueness/
Förklara med egna ord på ett sätt som går att förstå för oss så visar du att du själv begriper det där. Sedan vill jag se slutsatsen som bevisar att min avatar inte finns. Jag säger inte att den existerar på annat sätt än så som den är illustrerad.
Citera
2013-07-30, 17:49
Medlem
Citat:
Och hur menar du att det ska kunna jämföras med något? Då blir det ju, som alla andras exempel (inklusive tår) fullständigt godtyckligt vad det är värt.

Det är min avatar som jag vill jämföra mot era gudar eller icke-gudar.
Senast redigerad av skrumpelnubb 2013-07-30 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in