2013-07-28, 20:16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Men din åsna, din egen källa säger ju klart och tydligt;

http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/filer/c_sidor/2/1.html

Uppenbarligen så dör man inte alltid inom några minuter bara man inandas gas utan det beror på flera faktorer såsom dos och exponeringstid.

Men då räknar du som de hade doseringar under 300 ppm.

HCN räknas till underdel till NERVGASERNA, just pågrund av den kemiska aplliceringseffekten.

Det främsta målorganen vid cyanidförgiftning är centrala nervsystemet och hjärtat. Cyanväte är ett av de mest snabbverkande gifterna och kan förorsaka död inom några minuter till några timmar beroende på förgiftningsväg, dos och exponeringstid.

Om man exponerats för en hög koncentration kan man vara död redan inom någon minut. Förgiftningen blir mer fördröjd när nervgasen tas upp genom huden.

Som du ser den är dödlig via huden också, och fördröjd död också.

Vilket 300ppm räknas som dödligt.. vilket du har själv bekräftat.

Andra ställen säger 270 ppm

http://www.cdc.gov/niosh/docs/81-123/pdfs/0333.pdf
Där menar man att 270 ppm är direkt dödligt.

[i]
Givetviss har du rätt om exponeringstiden och hur hög. Men det är långt under de 300 ppm..

135 ppm 30 min
180 ppm 10 min
270 ppm 0 min

Men nu snackar vi om mängder runt 300 och uppåt.
Så återigen så fort du får det i lungarna är du död inom någon/några minuter.
Så då spelar det ingen roll hur stor stark frisk man är.

Citat:
Nej, jag tror inte att alla hade stor stark kroppsbyggnad men om kriteriet var att alla ska ha dött i gaskammaren så måste doseringen varit anpassad efter att vissa personer var just mer motståndskraftiga än andra. Samma sak gäller med de som inte ville samarbeta, vilket torde ha varit de flesta eftersom de inte ska ha vetat om att de skulle ha gasats innan de fördes in i gaskammarna enligt officiell sagoskrivning.

Anpassad?? Skojar du!! det räcker väl slänga in HCN i tillräcklig stor mängd för det ska sticka upp tillräcklig ppm för var snabb dödligt. Tanke på de var gjorda för insektsbekämpning, så lär det har stuckit snabbt upp till de 16 000 ppm - 30 000 ppm som krävdes för döda insketer.
2013-07-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men då räknar du som de hade doseringar under 300 ppm.

HCN räknas till underdel till NERVGASERNA, just pågrund av den kemiska aplliceringseffekten.

Det främsta målorganen vid cyanidförgiftning är centrala nervsystemet och hjärtat. Cyanväte är ett av de mest snabbverkande gifterna och kan förorsaka död inom några minuter till några timmar beroende på förgiftningsväg, dos och exponeringstid.

Om man exponerats för en hög koncentration kan man vara död redan inom någon minut. Förgiftningen blir mer fördröjd när nervgasen tas upp genom huden.

Som du ser den är dödlig via huden också, och fördröjd död också.

Vilket 300ppm räknas som dödligt.. vilket du har själv bekräftat.

Andra ställen säger 270 ppm

Där menar man att 270 ppm är direkt dödligt.

[i]
Givetviss har du rätt om exponeringstiden och hur hög. Men det är långt under de 300 ppm..

135 ppm 30 min
180 ppm 10 min
270 ppm 0 min

Och återigen så är detta enbart lågt satta säkerhetsvärden, andra säger att 200 ppm kan vara dödligt inom 5-10 min. Det är alltså inget som faktiskt testats utan extrapoleringar där man har satt upp ett lågt ställt säkerhetsvärde.

Om du har rätt varför använder man då enligt Leuchter 3200 ppm vid amerikanska avrättningar? (ett värde som är för lågt enligt den här Codoh tråden).

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=7651

Citat:

Det är ju det som jag har sagt hela tiden. Man måste ha använt mängder av HCN för att det ska ha kunnat fungera, dock är det absurt att hävda att gasningarna kan ha tagit mindre än 10 min på grund av de gigantiska koncentrationer som måste ha krävts.

Frågan är förstås varför det inte finns några spår efter dessa gigantiska HCN koncentrationer idag.

Citat:
Anpassad?? Skojar du!! det räcker väl slänga in HCN i tillräcklig stor mängd för det ska sticka upp tillräcklig ppm för var snabb dödligt. Tanke på de var gjorda för insektsbekämpning, så lär det har stuckit snabbt upp till de 16 000 ppm - 30 000 ppm som krävdes för döda insketer.

Nej jag skojar inte. En större person tar längre tid på sig att dö och är svårare att döda vilket kräver högre koncentration HCN om döden ska vara garanterad inom samma tidsspann som för övriga personer. Och ja, detta görs genom att använda mer HCN och om man når upp till samma nivåer som krävs för att döda insekter så är det märkligt att detta inte syna idag.
2013-07-28, 23:08
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...]
Om du har rätt varför använder man då enligt Leuchter 3200 ppm vid amerikanska avrättningar? [...]
Leuchter, Leuchter. Alltid denne charlatan och klåpare...
Kan ni aldrig komma med några seriösa källor istället för era husgudar?

Men, men. Det låter ändå i mina öron som en fullt rimlig siffra. Det kan nog ha att göra med önskvärt förlopp och sådana saker. Instant death (omedelbar död) skulle jag tro är ett sådant önskvärt förlopp, särskilt med tanke på att man på ett flertal platser har övergått till att bara låta de dödsdömda somna in av injektioner. Humant på något vis har de väl fått för sig?

Jag kan ange åtminstone två reella anledningar till att nazisterna och SS istället valde att snåla med Zyklonet:
  1. Zyklon B må ha varit effektivt men det var inte gratis och judar skulle kosta så lite som möjligt. Så även deras död.
  2. Skit samma om det tog 5, 10, 20 eller kanske uppemot 30 minuter. Död som död. Lite extra onödigt lidande för offren bara, men det tror jag ärligt talat inte att nazisterna brydde sig så mycket om.

Och så kanske en mera "hypotetisk" anledning:
3. Man ville inte att gasningarna skulle ge upphov till förekomst av så kallat berlinerblått. Hur skulle det då gå för alla förnekare och "revisionister"?
2013-07-29, 07:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Och återigen så är detta enbart lågt satta säkerhetsvärden, andra säger att 200 ppm kan vara dödligt inom 5-10 min. Det är alltså inget som faktiskt testats utan extrapoleringar där man har satt upp ett lågt ställt säkerhetsvärde.
Antingen är du trött, eller så vägra du ta emot fakta. Vi är ett par stycken som hänvisat till ställen där de har satt de gränserna. Men länkar och hela biten, där det står klart och tydligt >300 ppm är direkt dödligt. Hur svårt kan de vara? Hur i sjutton kan du sätta det som minsta säkerhetsvärden ??
Det är ju direkt dödligt! Jo det har testats på apor, CreepyCrawl gav dig en länk med tester de hade gjort på apor. Och fått ungerfärliga värden ..

Citat:
Om du har rätt varför använder man då enligt Leuchter 3200 ppm vid amerikanska avrättningar? (ett värde som är för lågt enligt den här Codoh tråden).

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=7651
Finns det information förutom på CoDoh att det är för låga värden ?? Vi gav dig länkar till ställen som säger annat. Bland annat Försvarets Forsknings institut(FOI) och du nämnde du litade på dem.
Skulle de ha fel ?? I så fall ligger vi väldigt risigt till om de inte vet vad de sysslar med.
Varför Leuchter använde 3200 kan han endast han svara på, men nog var det dödligt.

Citat:
Det är ju det som jag har sagt hela tiden. Man måste ha använt mängder av HCN för att det ska ha kunnat fungera, dock är det absurt att hävda att gasningarna kan ha tagit mindre än 10 min på grund av de gigantiska koncentrationer som måste ha krävts.

Frågan är förstås varför det inte finns några spår efter dessa gigantiska HCN koncentrationer idag.
NEJ NEJ NEJ, för sjutton skärp dig nu !! Det behövs inga mängder med gas.... över 300 så dör de.
Absurt att de skulle ta mindre än 10 min ?? Herre gud!! Du vägra ta emot ren fakta, vi har ju visat dig ett par olika länkar som säger det tar någon/några minuter. Men lika väl står du piper om helt andra saker.

Ska jag/vi behöva upprepa hela tiden samma sak ?

Cyanväte är högtoxiskt och snabbt dödande i tillräckligt höga koncentrationer(300PPM)/min tillägg. Det tas snabbt upp via lungorna och inaktiverar vissa viktiga enzymer. Genom att hämma de metallinnehållande enzymerna, bl.a. cytokromoxidas, i den energigivande process som kallas cellandning i cellerna, kan inte syre utnyttjas och cellerna dör. Detta ger en allmänförgiftning. Det främsta målorganen vid cyanidförgiftning är centrala nervsystemet och hjärtat. Cyanväte är ett av de mest snabbverkande gifterna och kan förorsaka död inom några minuter till några timmar beroende på förgiftningsväg, dos och exponeringstid. Cyanid är även inkapaciterande vid doser avsevärt lägre än den dödliga då förmågan att handla rationellt avsevärt försämras.

Inledningsvis uppvisar den cyanidförgiftade symptom som oro och ökad andningsfrekvens. Andra tidiga symptom är huvudvärk, yrsel, hjärtklappning och andningssvårigheter. Vid svårare fall utlöses kräkningar, konvulsioner, medvetslöshet och andningsstillestånd. Om förgiftningsförloppet är snabbt, t.ex. efter inhalation av höga koncentrationer(>300 ppm) min tillägg, hinner inte några symptom utvecklas och exponerade personer kan då plötsligt falla ihop döda. Cyanväte kan även tas upp genom huden.

Citat:
Nej jag skojar inte. En större person tar längre tid på sig att dö och är svårare att döda vilket kräver högre koncentration HCN om döden ska vara garanterad inom samma tidsspann som för övriga personer. Och ja, detta görs genom att använda mer HCN och om man når upp till samma nivåer som krävs för att döda insekter så är det märkligt att detta inte syna idag.

Nej det räcker med 300 ppm, det går fortfarande på cellerna i lungorna och inte hur stor du är...
Cyanväte är högtoxiskt och snabbt dödande i tillräckligt höga koncentrationer. Det tas snabbt upp via lungorna och inaktiverar vissa viktiga enzymer. Genom att hämma de metallinnehållande enzymerna, bl.a. cytokromoxidas, i den energigivande process som kallas cellandning i cellerna, kan inte syre utnyttjas och cellerna dör.

Så kan du förklara för mig varför cellarna i lungorna skulle se annorlunda ut på en "större" än på en "mindre" människa?

Varför skulle det synas?? De tvättade kammarna efteråt !! HCN är 100 % lösligt av vatten.
Löslighet i vatten (%) 100
källa: http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/filer/c_sidor/2/1.html
Ändå har de hittat spår, om jag inte minns fel.
2013-07-29, 08:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Antingen är du trött, eller så vägra du ta emot fakta. [...]
Jag skulle gissa någorlunda välgrundat på det sistnämda när det gäller Skoll i den här diskussionen.

Citat:
[...]
Varför skulle det synas?? De tvättade kammarna efteråt !! HCN är 100 % lösligt av vatten.
källa: http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/filer/c_sidor/2/1.html
Jo, du har rätt (om jag inte minns fel).

Man har hittat lämningar från HCN på ett ställe som låter fullt rimligt och sannolikt; ett ventilationsgaller som inte har tvättats rent från spyor, blod, urin och fekalier efter varenda gasning.
2013-07-29, 21:03
Medlem
Citat:
Antingen är du trött, eller så vägra du ta emot fakta. Vi är ett par stycken som hänvisat till ställen där de har satt de gränserna. Men länkar och hela biten, där det står klart och tydligt >300 ppm är direkt dödligt. Hur svårt kan de vara? Hur i sjutton kan du sätta det som minsta säkerhetsvärden ??
Det är ju direkt dödligt! Jo det har testats på apor, CreepyCrawl gav dig en länk med tester de hade gjort på apor. Och fått ungerfärliga värden ..

Knappast, varken jag eller Rudolf har någonsin förnekat att dessa värden är direkt dödliga men det betyder inte att man automatiskt dör snabbt utan att man kan dö snabbt av det. Förstår du skillnaden?

Citat:
Finns det information förutom på CoDoh att det är för låga värden ??

Ingen mening att bråka om detta, min tes gäller oavsett om, Leuchters värden är riktiga eller för låga.

Citat:
Vi gav dig länkar till ställen som säger annat. Bland annat Försvarets Forsknings institut(FOI) och du nämnde du litade på dem.Skulle de ha fel ?? I så fall ligger vi väldigt risigt till om de inte vet vad de sysslar med.
Varför Leuchter använde 3200 kan han endast han svara på, men nog var det dödligt.

Nej du har inte producerat några sådana länkar. Dina länkar nämner bara vad som i litteraturen omnämns som lågt satta säkerhetsvärden. Ingen bestrider alltså uppgifternas riktighet men du inser inte vi pratar om olika saker. Bemöt argumentet att säkerhetsvärdena istället för att bara plocka fram referenser som säger att 300 ppm är direkt dödligt. Det gör nämligen Rudolf också men argumenterar för att detta bara är lågt satta säkerhetsvärden och han tycks ha en poäng då detta inte är värden som kommit fram genom test på människor utan snarare ska representera en nivå då det börjar blir farligt.

Här är för övrigt en oberoende länk som bekräftar det jag säger;

Citat:
The toxicity of hydrogen cyanide to humans is dependent on the nature of the exposure. Due to the variability of dose-response effects between individuals, the toxicity of a substance is typically expressed as the concentration or dose that is lethal to 50% of the exposed population (LC50 or LD50). The LC50 for gaseous hydrogen cyanide is 100-300 parts per million. Inhalation of cyanide in this range results in death within 10-60 minutes, with death coming more quickly as the concentration increases. Inhalation of 2,000 parts per million hydrogen cyanide causes death within one minute. The LD50 for ingestion is 50-200 milligrams, or 1-3 milligrams per kilogram of body weight, calculated as hydrogen cyanide. For contact with unabraded skin, the LD50 is 100 milligrams (as hydrogen cyanide) per kilogram of body weight.

http://www.cyanidecode.org/cyanide-facts/environmental-health-effects

Citat:
Så kan du förklara för mig varför cellarna i lungorna skulle se annorlunda ut på en "större" än på en "mindre" människa?

Men snälla rara söta. Uppenbarligen så behöver man en större dos gift för en större person om man ska ha samma chans att ha ihjäl personen som en mindre. Rudolf nämner ex att den dödliga dosen av HCN är 100 mg per kg så uppenbarligen så kräver en stor och stark person en större dos.

Citat:
källa: http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/f...sidor/2/1.html

Nej man har inte hittat några mätbara spår och nej, vi pratar om hur lösligt resterna efter HCN är, inte vad som händer om du blandar upp giftet med vatten.
Citat:
Text

jag orkar inte bemöta resten av ditt inlägg då det bara är upprepningar. Se mina tidigare svar.
2013-07-30, 04:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Knappast, varken jag eller Rudolf har någonsin förnekat att dessa värden är direkt dödliga men det betyder inte att man automatiskt dör snabbt utan att man kan dö snabbt av det. Förstår du skillnaden?
Ja du beskriver i den händelse om man håller andan , eller något liknande. Se den länken du gav mig. Där fler av dessa offer , försökte hålla andan. Sedan har du om det går igenom huden. Då har du "kan" dö snabbt av det. Annars är det bara läsa vad det består av annars.

Citat:
Ingen mening att bråka om detta, min tes gäller oavsett om, Leuchters värden är riktiga eller för låga.
Nej håller med dig. Det är som stånga på en vägg... Den sidan du beskrev är om hjälpa Rudolf med hans teori med det skulle ta 10 - 14 min innan någon dör. Han hade tagit upp tro de var 2 tillfällen, där offret dog inte under 10 min. Så de ville hjälpa han på traven, om du gör efter forskningar så ser du också det är en liten % av totala antal döda. Gör efterforksningar på det, så ser du det inte bero kanske på HCN. Utan andra mänskliga faktorer.

Citat:
Nej du har inte producerat några sådana länkar. Dina länkar nämner bara vad som i litteraturen omnämns som lågt satta säkerhetsvärden. Ingen bestrider alltså uppgifternas riktighet men du inser inte vi pratar om olika saker. Bemöt argumentet att säkerhetsvärdena istället för att bara plocka fram referenser som säger att 300 ppm är direkt dödligt. Det gör nämligen Rudolf också men argumenterar för att detta bara är lågt satta säkerhetsvärden och han tycks ha en poäng då detta inte är värden som kommit fram genom test på människor utan snarare ska representera en nivå då det börjar blir farligt.

Här är för övrigt en oberoende länk som bekräftar det jag säger;
Hur ska jag bemöta något som inte finns... ??? Det är ju direkt dödligt, inte när det börja farligt.
Jag skrev inte "jag" utan "vi" gav dig olika ställen som beskrev, det är direkt dödligt vid 300 över.
Annars får du skriva till FOI att de har fel.

Det står inget om säkerhetsvärden där, eller några av de andra länkar som andra har get dig.. För det inte finns mer än i Rudolf värld och tydligen din också.
Är du helt tokig?? Klart man inte kan testa på människor, men det betyder de inte kan se vad som är ungefärliga värden med ha testat på "apor" vilket du fick en länk om. Sedan tro jag väl att tyskarna testade på människor redan ! Så det stämmer inte att tester inte har gjort på människor.

Citat:
Men snälla rara söta. Uppenbarligen så behöver man en större dos gift för en större person om man ska ha samma chans att ha ihjäl personen som en mindre. Rudolf nämner ex att den dödliga dosen av HCN är 100 mg per kg så uppenbarligen så kräver en stor och stark person en större dos.
Men kära vän!! Läste du inte alls något av i den länken jag gav dig. Du vill inte jag ska upprepa mig, men det får man göra. Eftersom det inte verka gå in i dig, du har fått Rudolf i hjärnan.
Det främsta målorganen vid cyanidförgiftning är centrala nervsystemet och hjärtat.
Vad har det med vikten att göra i antal KG? Tro du får skriva till FOI, säga de har fel för Rudolf har nämn en annan sak.

Citat:
Nej man har inte hittat några mätbara spår och nej, vi pratar om hur lösligt resterna efter HCN är, inte vad som händer om du blandar upp giftet med vatten.
jag orkar inte bemöta resten av ditt inlägg då det bara är upprepningar. Se mina tidigare svar.

Jag får tydligen upprepa mig hela tiden eftersom du inte verka förstå vad det står i FOI. Du är som en tjur som ser bara ett håll, och det är att Rudolf har rätt. Även om allt annat vi visar säger något annat.
För övrigt, så behöver du en lektion i KEMI. Jo jag har läst att de har hittat rester/spår av HCN. Tydligen mindes jag inte helt fel eftersom Doorkey hade samma uppfattning.
Senast redigerad av Herkulesbig 2013-07-30 kl. 04:48.
2013-07-30, 20:19
Medlem
Citat:
För övrigt, så behöver du en lektion i KEMI. Jo jag har läst att de har hittat rester/spår av HCN. Tydligen mindes jag inte helt fel eftersom Doorkey hade samma uppfattning.

De har hittat spår som var för små för att de skulle gå att tolka ordentligt. Vad anbelangar resten av ditt inlägg så är det antingen oförståeligt svammel eller upprepningar som jag redan har bemött.
2013-07-31, 00:34
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
De har hittat spår som var för små för att de skulle gå att tolka ordentligt. Vad anbelangar resten av ditt inlägg så är det antingen oförståeligt svammel eller upprepningar som jag redan har bemött.

Har du verkligen bemött det Herkules beskriver att att storleken på person inte spelar någon roll om det centrala nervsystemet och hjärtat slås ut?
Var gjorde du det?

/VV
2013-07-31, 20:07
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
De har hittat spår som var för små för att de skulle gå att tolka ordentligt. [...]
Vem eller vilka är det som inte kan tolka resultatet?
Vem eller vilka tycker att spåren är "för små" för det?
2013-07-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Har du verkligen bemött det Herkules beskriver att att storleken på person inte spelar någon roll om det centrala nervsystemet och hjärtat slås ut?
Var gjorde du det?

/VV

Källan som jag senast refererade till säger;

Citat:
The LD50 for ingestion is 50-200 milligrams, or 1-3 milligrams per kilogram of body weight, calculated as hydrogen cyanide.

http://www.cyanidecode.org/cyanide-facts/environmental-health-effects

Så uppenbarligen spelar kroppsvikten roll, vilket även bekräftas av vad Rudolf säger. I jämförelse så har Herkulesbig på sitt sedvanliga sätt inte kommit med någon som helst belägg för sina fantasier.
2013-07-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vem eller vilka är det som inte kan tolka resultatet?
Vem eller vilka tycker att spåren är "för små" för det?

Se Rudolf, G. (2003). Dissecting the Holocaust, s 362.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in