Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Ja, mördade. Din släkting (om du nu inte också ljuger om detta) var med i detta massmord oavsett vad du eller moderatorn tycker.
BullShit! Tror gör man i kyrkan.
Du får dock tro och tycka vad du vill. Detta är Sverige.
Men du kan inte trolla bort det faktum att nazisterna och SS tog död på miljontals människor. Gamlingar, kvinnor, barn vars enda 'fel' var att de var judar.
Gas, kulor eller för hårt arbete mm mm.
Face it!!
/VV
Jag ljuger ingenting, för jag skulle med säkerhet inte skriva om detta ämne i såfall, för så stor betydelse har det inte för den Ideologi jag tillhör. Jag skulle säkert inte ha besökt trakten i Polen med Auschwitz mm.varje år, om jag inte skulle haft anhöriga där och varit i kontakt med museets ledning om vissa önskemål mm.
Jag förstår att det låter för dig som om jag skulle ljuga då jag säger att inte några massmord skett, men om man talar om massdöd istället så är vi överens.
Detta är en revisionistdel av forumet, så man får väl skriva vad man tycker tror och vet i detta ämne.
Jag bor inte i Sverige, men jag känner till landet och vad har det med detta ämne att göra?
Det fanns och dog andra fångar i lägren, men de största procenten fångar var Judar eftersom de löd under en annan lag i Tredje Riket och de var automatiskt ett hot emot Tyskland under kriget och risken med dem var stor. Vi kan redan se ifrån vilken folkgrupp de flesta partisanerna kom. Vad detta vill säga är att de flesta som dog var Judar, men där dog också krigsfångar, Zienare, Homosexuella, Bibelmaskarna eller Jehovas vittnen, politiska fångar mfl.
Men de har "historia anstiftarna glömt bort för det hade inte så stor betydelse för dem, för det var mest de egna syftena som berättelsen skulle vara till nytta för.
All död i lägren överdrevs och vittnesmålen om tex. Auschwitz varierar för mycket för att vara pålitliga om tex. ett och samma gaskammare.
Dessutom ser man inget där idag som skulle bevisa att det varit stora massmördar anläggningar där. Endast små ruiner i Birkenau, liksaså i Gross Rosen och ett litet ynkligt krematorie i Stutthof med en byggnad invid som sägs vara gaskammare, men det finns inte några tekniska bevis.
Hur kan du då begära att jag skall: Face it! Varför måste jag göra det, då det finns så mycket som talar om att ingenting skett, bara att det var ett elände i lägren och andra problem.