2013-07-28, 00:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Men din åsna. Detta representerar bara skyddsvärden baserade på miniminivåer. Om kriteriet är att säkert döda alla människor i ett rum så behöver man betydligt högre dos. I amerikanska avrättningsgaskammare så är 3200 ppm inget ovanligt.

Och du kallar mig för pajas men har inget bättre att komma med än en massa dynga.
Inser du inte att du gör bort dig?
Är du så innihelvete dum i huvudet att du inte inser att om 300PPM är Rapidly Fatal, så är 10000PPM... Ja vadå?
Få se om du klarar av detta.

/VV
2013-07-28, 00:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
300 ppm är snabbt dödligt i den meningen att det kan vara det om man har otur och är mindre motståndskraftig men om du har ett rum fullt med människor så behöver du mycket högre koncentrationer HCN för att försäkra dig om att även de allra mest motståndskraftiga stryker med under den tid som man har satt upp för gasningen.
Du är fan lika korkad som Blizzard King.
Inser du inte att du gör bort dig TOTALT!!!!

300 PPM är direkt dödligt.
Inse eller ställ dig i hörner med den största dumstrut som går att finna.

Det behövs inte högre koncentrationer än 300PPM. ALLA DÖR VÄLDIGT FORT!!!!
Utom möjligen i en video av Dr Töben för där behövs det värre saker.
Men i alla andra fall dör en människa väldigt fort om han eller hon utsätts för 300PPM.
Klarar du inte av detta enkla faktum borde du omedelbart sluta skriva här.

Om du inte heller inser att 10000PPM är oerhört mkt värre, ja då borde du omedelbart uppsöka hjälp.

/VV
2013-07-28, 00:53
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Men din åsna, jag har skrivit klart och tydligt att detta endast är låga säkerhetsvärden för när det börjar bli farligt för människor att komma i kontakt med HCN. Ska det vara så svårt att förstå?

300 ppm är snabbt dödligt i den meningen att det kan vara det om man har otur och är mindre motståndskraftig men om du har ett rum fullt med människor så behöver du mycket högre koncentrationer HCN för att försäkra dig om att även de allra mest motståndskraftiga stryker med under den tid som man har satt upp för gasningen.
Ja, du fortsätter tjata om att 300 ppm är någon sorts gräns då det "börjar bli farligt för människor att komma i kontakt med HCN"....
Får jag då fråga om vilken koncentration, på't ungefär, du tror är "rapidly fatal" (alltså snabbt dödligt) och då även för en hyfsat vältränad, 1,90 lång och ca 100 kg tung 28-årig man?

Citat:
[...]
Nej, för det krävs ännu högre koncentrationer.
Det var en nyhet. Du kanske skulle kunna ge oss något exempel?

Citat:
Med tanke på att det saknades effektiva ventilationssystem i "mordgaskammarna" så lär det ha varit fråga om väldigt långa exponeringstider.
[...]
Vad du bedömer som effektivt eller ej är din egen subjektiva värdering och kan därför lämnas därhän.
2013-07-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Och du kallar mig för pajas men har inget bättre att komma med än en massa dynga.
Inser du inte att du gör bort dig?
Är du så innihelvete dum i huvudet att du inte inser att om 300PPM är Rapidly Fatal, så är 10000PPM... Ja vadå?
Få se om du klarar av detta.

/VV

Det är bara att notera att du inte bemöter det som jag sa, förmodligen därför att du inte kan det.

Citat:
Du är fan lika korkad som Blizzard King.
Inser du inte att du gör bort dig TOTALT!!!!

300 PPM är direkt dödligt.
Inse eller ställ dig i hörner med den största dumstrut som går att finna.

Det behövs inte högre koncentrationer än 300PPM. ALLA DÖR VÄLDIGT FORT!!!!
Utom möjligen i en video av Dr Töben för där behövs det värre saker.
Men i alla andra fall dör en människa väldigt fort om han eller hon utsätts för 300PPM.
Klarar du inte av detta enkla faktum borde du omedelbart sluta skriva här.

Om du inte heller inser att 10000PPM är oerhört mkt värre, ja då borde du omedelbart uppsöka hjälp.

/VV

Jag har kommit med källor för alla mina påståenden och ni har vägrat att göra något liknande. Ni vägrar hela tiden att bemöta det jag säger för att istället hänge er åt att skrika och komma med överdrivna påhopp och anklagelser. Rudolf är tydlig med att förklara sitt resonemang och är noga med att ange källor. Ni gör ingendera, vilket direkt får mig att undra vad det är för några billiga knep som ni håller på med.

Jag är emellertid helt öppen för att testa teorin om hydrogen cyanids påverkan på människor i verkligheten, givet att ni är villiga att ställa upp med några villiga testsubjekt. Ni kan ju säkert avvara Dorken och Herkulsbig, de tillför ändå inget till er sida. Om Dorken överlever 300 ppm i mer än 15 min och om Herkulesbig dör av 3200 ppm innan 15 min så vinner jag, om båda dör efter några minuter så vinner du. Vad sägs?
2013-07-28, 01:14
Medlem
unsungs avatar
För mig stannar inte sägnen vid kemiska detaljer, det finns så mycket mer som tyder på oklarheter varför fortsatt granskning är av vikt.
2013-07-28, 01:23
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag har kommit med källor för alla mina påståenden
Om du har en källa, vilket iofs du har (Germar Rudolf) så är det beklagligt att du köper vad skit som helst för att det passar din agenda.
Inser du inte att 10000PPM är totalt dödligt? Ett andetag är förmodligen allt som behövs.
Du kallade mig för pajas som pekade ut detta enkla faktum. Inte en gång utan du måste fråga om.

Du har gjort bort dig TOTALT men är för dum för att inse det.
Sök hjälp för fan!

/VV
2013-07-28, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Ja, du fortsätter tjata om att 300 ppm är någon sorts gräns då det "börjar bli farligt för människor att komma i kontakt med HCN"....
Får jag då fråga om vilken koncentration, på't ungefär, du tror är "rapidly fatal" (alltså snabbt dödligt) och då även för en hyfsat vältränad, 1,90 lång och ca 100 kg tung 28-årig man?

Det beror väl helt på vad man menar med snabbt och på om personen ifråga försöker kämpa emot gasen eller inte. Dödlig dos är 1 mg per kg, så 100 mg med personen som du nämner i exemplet. Vi kan anta att en sådan person andas in 15 liter luft per minut och med en hydrogen cyanide halt på 0.02% (vilket bör vara runt 200 ppm) så bör det ta en halvtimme såvida personen inte försöker anstränga sig eller andas snabbare. en stark person kan förmodligen överleva även den här tiden.

Om man vill att det ska gå snabbare så måste man öka dosen ordentligt.

Citat:
Det var en nyhet. Du kanske skulle kunna ge oss något exempel?

Du vet väl lika bra som jag att insekter är mer resistenta mot HCN än människor.

Citat:
Vad du bedömer som effektivt eller ej är din egen subjektiva värdering och kan därför lämnas därhän.

Är det allt du kan komma med?
2013-07-28, 01:31
Medlem
Citat:
Om du har en källa, vilket iofs du har (Germar Rudolf) så är det beklagligt att du köper vad skit som helst för att det passar din agenda.
Inser du inte att 10000PPM är totalt dödligt? Ett andetag är förmodligen allt som behövs.
Du kallade mig för pajas som pekade ut detta enkla faktum. Inte en gång utan du måste fråga om.

Du har gjort bort dig TOTALT men är för dum för att inse det.
Sök hjälp för fan!

/VV

Jag är fullständigt öppen för att revidera mina ståndpunkter, jag är trots allt inte en expert på området och har bara vad Rudolf skriver att gå på. har du någon annan information så tittar jag gärna på den om du nu någonsin kan komma till skott och lägga fram den.

Här är en diskussion på codoh om en artikel som berättar om hur en person överlevde 500 ppm utan några problem så nog verkar det gå.

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?f=2&t=7619
Senast redigerad av Skoll 2013-07-28 kl. 01:34.
2013-07-28, 02:02
Medlem
CreepyCrawls avatar
Vart lite nyfiken på vad jag själv kunde hitta för info om HCNs dödlighet så jag gjorde en snabb sökning och hittade följande dokument från 1978:

http://www.cdc.gov/niosh/docs/81-123/pdfs/0333.pdf

Där menar man att 270 ppm är direkt dödligt.
(sidan 2, vänstra kolumnen)

**edit**

I det här dokumentet från 2007 pratar man om samma nivåer men säger här att det är uppskattningar

http://www.hpa.org.uk/webc/HPAwebFile/HPAweb_C/1202487078453
(längst ner på sidan 4)
Senast redigerad av CreepyCrawl 2013-07-28 kl. 02:07.
2013-07-28, 03:14
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Vart lite nyfiken på vad jag själv kunde hitta för info om HCNs dödlighet så jag gjorde en snabb sökning och hittade följande dokument från 1978:

http://www.cdc.gov/niosh/docs/81-123/pdfs/0333.pdf

Där menar man att 270 ppm är direkt dödligt.
(sidan 2, vänstra kolumnen)

**edit**

I det här dokumentet från 2007 pratar man om samma nivåer men säger här att det är uppskattningar

http://www.hpa.org.uk/webc/HPAwebFile/HPAweb_C/1202487078453
(längst ner på sidan 4)
Tack för infon.

Jag för min del litar i betydligt högre grad till dessa dokument än vad jag någonsin kommer att göra med något från Germar Rudolf!

Vad det gäller det första dokumentet tycker jag hela stycket "Summary of toxicology" (sid. 2) var bra och informativt.
2013-07-28, 04:39
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Om man kämpar emot så mycket man kan, är stor, stark och vid god hälsa samt använder rätt tekniker för att minska sitt upptag av HCN.

Det beror på hur mycket HCN du inandar genom lungorna. I amerikanska gaskammare så uppmanas de som ska avrättas att ta djupa andetag för att snabba på processen och göra den mindre smärtsam, om man vägrar att samarbeta så kan det dröja upp till 18 min innan man dör i amerikanska gaskammare.

Som sidan beskrev så fort det kommer i lungarna, så är det någon/ några minuter så är du död.
Vilket information på sidan jag länkade, bekräftade din information. Med de ska andas in och inte kämpa emot, helt klart den snabbaste sättet.

Upp till 18 min? Vem(normal person) kan hålla andan så länge? Ända chansen är om de hade haft typ av gasmask på sig, då trängs HCN igenom huden, vilket det står det kan ta upp 20 - 30 min innan du dör.

Så tro du eventuellt om det skulle funnits gaskkammare
- Att alla hade stor stark kroppsbyggnad? NEJ
- Att alla tänkte använda rätt andningsteknik, eller annat sätt som fördröjde att döden inträffade? NEJ

Behöver jag säga mer? Det bara konstatera att de troende har rätt igen.
2013-07-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som sidan beskrev så fort det kommer i lungarna, så är det någon/ några minuter så är du död.
Vilket information på sidan jag länkade, bekräftade din information. Med de ska andas in och inte kämpa emot, helt klart den snabbaste sättet.

Upp till 18 min? Vem(normal person) kan hålla andan så länge? Ända chansen är om de hade haft typ av gasmask på sig, då trängs HCN igenom huden, vilket det står det kan ta upp 20 - 30 min innan du dör.

Men din åsna, din egen källa säger ju klart och tydligt;

Citat:
Cyanväte är ett av de mest snabbverkande gifterna och kan förorsaka död inom några minuter till några timmar beroende på förgiftningsväg, dos och exponeringstid.

http://www.faktasamlingcbrn.foi.se/filer/c_sidor/2/1.html

Uppenbarligen så dör man inte alltid inom några minuter bara man inandas gas utan det beror på flera faktorer såsom dos och exponeringstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så tro du eventuellt om det skulle funnits gaskkammare
- Att alla hade stor stark kroppsbyggnad? NEJ
- Att alla tänkte använda rätt andningsteknik, eller annat sätt som fördröjde att döden inträffade? NEJ

Behöver jag säga mer? Det bara konstatera att de troende har rätt igen.

Nej, jag tror inte att alla hade stor stark kroppsbyggnad men om kriteriet var att alla ska ha dött i gaskammaren så måste doseringen varit anpassad efter att vissa personer var just mer motståndskraftiga än andra. Samma sak gäller med de som inte ville samarbeta, vilket torde ha varit de flesta eftersom de inte ska ha vetat om att de skulle ha gasats innan de fördes in i gaskammarna enligt officiell sagoskrivning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in