2013-07-28, 20:07
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
En fråga till er som följer La Liga: vem hade ni helst haft, Soldado eller Negredo? En intressant jämförelse med tanke på att båda har ungefär samma prislapp och ålder.
2013-07-28, 20:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
En fråga till er som följer La Liga: vem hade ni helst haft, Soldado eller Negredo? En intressant jämförelse med tanke på att båda har ungefär samma prislapp och ålder.
Hmm Negredo tror jag, mest pga att han är lite större och bättre på huvudet. Soldado verkar stå lite högre hos Del Bosque dock. Ingen är någon favoritspelare men om jag måste ta någon så, hellre Negredo då.
2013-07-28, 20:11
Medlem
Citat:

Tufft val, tycker Soldado faktiskt varit jämnare de senaste åren men Negredo är mer komplett och levererar oftast när det väl gäller. Varför försöker inte Spurs värva Benteke? han lär väl kosta ungefär lika mycket eller?
2013-07-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Såg nån siffra att han hade gjort 15 mål på 20 matcher matcher i cl men det var en högst suspekt källa då jag inte ens minns var jag läste det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Soldado

17/27 i Continental spalten som jag antar är europeiska cupmatcher. Men det behöver ju inte vara CL allt...
2013-07-28, 20:15
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenfBaum
Portugisiska tidningen O Jogo citerar Bernards fader som säger att hans son kan välja Porto före Arsenal tack vare tips från Hulk.

Agenten är också citerad av tidningen och säger: "Om det hängde på mig skulle Bernard redan vara en Porto spelare".
Inte för jag direkt trott på att Bernad skulle gå till Arsenal när rycktet dök upp men på sätt och vis så finns det i alla fall logik bakom det och framförallt hade det varit ett mycket intressant nyförvärv.

Men så undrar jag vad problemet är, vad vill du ha Wenger? Pengar finns och väldigt många bra kandidater har varit tillgängliga så som Higuain, Villa, Jovetic, Gomez, Isco, etc men många har redan flyttat på sig och tiden börjar rinna ut samtidigt som något måste göras. Det har varit väldigt tydligt de senaste åren speciellt de två senaste där laget bär och näppe räckt till för att kvalificera sig till CL.

Men visst det är inte kört än, man kan väl leka med tanken att man löser Suarez, Bernard och kanske till och med en snubbe som Gustavo så ser allt bra mycket trevligare ut men det är i min fantasi medan verkligheten är ju bara dyster så här års när det kommer till Arsenal och klubbens lama transfer record ser vid det här läget ut att återspegla sig.
2013-07-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Tufft val, tycker Soldado faktiskt varit jämnare de senaste åren men Negredo är mer komplett och levererar oftast när det väl gäller. Varför försöker inte Spurs värva Benteke? han lär väl kosta ungefär lika mycket eller?

Han skrev på ett nytt kontrakt med Villa efter att Levy inte hostade upp pengarna direkt. Om man ska vara lite konspiratorisk tror jag att hans agent endast använde Tottenham för att få ett bättre kontrakt. Sen ser man nog Soldado som ett säkrare alternativ med tanke på att Benteke bara levererat en säsong medan Soldado gjort 25+ mål tre säsonger i rad med en conversion rate på 23.6% (tredje bäst i europa).
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-07-28 kl. 20:20.
2013-07-28, 21:11
Medlem
juha_s avatar
Citat:

Det beror självklart på till vilket lag. Soldado är enligt mig det bästa Tottenham i sin position och prisklass kan värva, de är i behov av vass avslutare i boxen som gör en 15-20 mål per säsong och vi kan väl ganska säkert säga att hade dom haft en presterande anfallare förra året så hade de nått CL.
2013-07-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juha_
Det beror självklart på till vilket lag. Soldado är enligt mig det bästa Tottenham i sin position och prisklass kan värva, de är i behov av vass avslutare i boxen som gör en 15-20 mål per säsong och vi kan väl ganska säkert säga att hade dom haft en presterande anfallare förra året så hade de nått CL.

Jag är lite inne på samma spår, av det lilla jag sett verkar Soldado vara en bättre avslutare, betydligt snabbare och tar smartare löpningar inne i boxen, något som skulle vara väldigt uppskattat i Tottenham.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-07-28 kl. 21:25.
2013-07-28, 21:31
Medlem
Är det tv-pengarna som finansierar Tottenhams köp? Det går ju lite emot tidigare säsongers silly när man utan några stora försäljningar kan köpa spelare för £17m och ~£25m (?). Speciellt då man inte tog sig till CL heller. Snacket under de senaste två-tre åren har ju varit att Spurs tvingats vara extremt försiktiga på marknaden då man inte har råd att spendera pengar på spelare som eventuellt inte levererar.

Det logiska är ju givetvis att man i så fall säljer Bale, vilket mer än väl täcker utgifterna, men många verkar vara säkra på att han stannar.
2013-07-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Exakt.

Tror inte heller att han spelat någon stor roll när man mött Barca eller Real heller.

Men nu kommer jag väl bli motbevisad om det också...hursomhelst så gillar jag inte spelaren.

Hur lätt är det att göra mål mot Barca eller Real då? Du ska göra mindre mål mot de lagen. Det är för övrigt knappast de enda bra lagen i Spanien.

Hans målfacit går inte att snacka bort. Speciellt inte 16 mål på 23 CL-matcher. Och så himla dåligt facit mot de så kallade stora lagen har han trots allt inte.

Visst, knappast en anfallare av absolut högsta klass. Men helt klart en uppgradering för Spurs.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-28 kl. 21:45.
2013-07-28, 22:01
Medlem
juha_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Är det tv-pengarna som finansierar Tottenhams köp? Det går ju lite emot tidigare säsongers silly när man utan några stora försäljningar kan köpa spelare för £17m och ~£25m (?). Speciellt då man inte tog sig till CL heller. Snacket under de senaste två-tre åren har ju varit att Spurs tvingats vara extremt försiktiga på marknaden då man inte har råd att spendera pengar på spelare som eventuellt inte levererar.

Det logiska är ju givetvis att man i så fall säljer Bale, vilket mer än väl täcker utgifterna, men många verkar vara säkra på att han stannar.

Nu är jag inte jätteinsatt i Tottenhams ekonomi men tv-avtalet har självklart en inverkan på deras agerande på transfermarknaden. Sen tror jag att man känner sig lite tvingade att agera och visa att man vill slå in sig bland toppen och knipa en CL-plats för att få behålla sina stjärnspelare Bale, etc och även AVB. Nu tror jag att han stannar denna sommar men att det blir hans sista säsong om man missar CL igen.

Grymt taggad inför nästa säsong då jag tycker lagen bakom top 4 i alla fall på pappret ser starkare ut!
2013-07-28, 22:23
Medlem
antonaugustssons avatar
Nu säger Wenger att Suarez ska presenteras senast på Söndag nästa vecka skriver the mirror. Vad tror ni om det? Själv tror jag inte ett skit på det, men hoppas det stämmer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in