2013-07-28, 14:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nej nej nej. Han dribblar bättre än Neymar, that's it. Lucas saknar allt vad spelförståelse är och gör dessutom väldigt lite poäng.

Måhända, men han är nästan två år yngre än Neymar och kan definitivt utveckla sin spelförståelse. Men visst blir det väldigt mycket "kan själv" när han går på sin räder. Han måste titta upp och släppa bollen.

Neymar kommer inte komma till sin rätt i Barcelona utan att man blir tvungna att påverka Iniesta negativt. Moura däremot är mer yvig och kommer bli ruskigt intressant.
2013-07-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Måhända, men han är nästan två år yngre än Neymar och kan definitivt utveckla sin spelförståelse. Men visst blir det väldigt mycket "kan själv" när han går på sin räder. Han måste titta upp och släppa bollen.

Neymar kommer inte komma till sin rätt i Barcelona utan att man blir tvungna att påverka Iniesta negativt. Moura däremot är mer yvig och kommer bli ruskigt intressant.
Vad har du rökt? Enligt engelska wikipedia så skiljer det ungefär ett halv pr mellan de båda. Nekar är född i feb 1992 och Lucas i aug 1992
2013-07-28, 14:45
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Vad har du rökt? Enligt engelska wikipedia så skiljer det ungefär ett halv pr mellan de båda. Nekar är född i feb 1992 och Lucas i aug 1992

Ingenting har jag rökt. Fick för mig att han var född sent 1993.

Vem är Nekar?
2013-07-28, 15:01
Medlem
Citat:

De är nästan lika gamla.

Skillnaden är att Lucas som sagt bara är bättre än Neymar på att ta sig förbi sin motståndare. Allt annat ligger han efter i. Och varför ens jämföra de? Tycker inte ens de är ett lika i spelstilen. Lucas är en dribbler, en väldigt skicklig sådan.

Neymar är allt i ett, det vill säga; en dribbler, en målskytt och även en playmaker. Och har presterat mycket bättre. I både landslag såväl som klubblag. De är enligt mig på olika nivåer vad gäller talang.

Vill man få det till att Lucas har större potential då är man antingen fartfixerad (överskattar snabbhetens betydelse) eller har något emot Neymar.

edit: Och huruvida han kommer att passa in i Barcelona eller ej det vet ingen än. Onödigt att spekulera om det. Även om jag vet att du önskar att han liksom resten av Barcelona floppar.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-07-28 kl. 15:10.
2013-07-28, 15:12
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
De är nästan lika gamla.

Skillnaden är att Lucas som sagt bara är bättre än Neymar på att ta sig förbi sin motståndare. Allt annat ligger han efter i. Och varför ens jämföra de? Tycker inte ens de är ett lika i spelstilen. Lucas är en dribbler, en väldigt skicklig sådan.

Neymar är allt ifrån en dribbler till playmaker och målskytt. Och har presterat mycket bättre. I både landslag såväl som klubblag. De är enligt mig på olika nivåer vad gäller talang.

Vill man få det till att Lucas har större potential då är man antingen fartfixerad (överskattar snabbhetens betydelse) eller har något emot Neymar.

edit: Och huruvida han kommer att passa in i Barcelona eller ej det vet ingen än. Onödigt att spekulera om det. Även om jag vet att du önskar att han liksom resten av Barcelona floppar.

Det jag menar är att jag tror att Moura har god potential att utvecklas i PSG, medan Neymar kan få det lite stökigt när det kommer till hur Barcelona ska ställa upp laget. Man vill ju sällan flytta på Iniesta från den position han trivs bäst i, samtidigt gillar även Neymar att börja längre ned i banan än vad exempelvis Villa (som han nu ska ersätta) gjorde. Där kan det bli krock.

Att Moura känns mer intressant än Neymar grundar sig helt sonika i att vi vet hur bra Neymar är, medan Moura fortfarande har mycket kvar att visa.

Nejdå, jag har ingenting emot Neymar eller Barcelona. Om du kikar i Neymar-tråden så ser du att jag har diskuterat eventuella problematiken för Neymar i Barca tidigare.
2013-07-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ingenting har jag rökt. Fick för mig att han var född sent 1993.

Vem är Nekar?

Bakfull så får skylla på det.
2013-07-28, 15:24
Medlem
Citat:
Det jag menar är att jag tror att Moura har god potential att utvecklas i PSG, medan Neymar kan få det lite stökigt när det kommer till hur Barcelona ska ställa upp laget. Man vill ju sällan flytta på Iniesta från den position han trivs bäst i, samtidigt gillar även Neymar att börja längre ned i banan än vad exempelvis Villa (som han nu ska ersätta) gjorde. Där kan det bli krock.

Att Moura känns mer intressant än Neymar grundar sig helt sonika i att vi vet hur bra Neymar är, medan Moura fortfarande har mycket kvar att visa.

Nejdå, jag har ingenting emot Neymar eller Barcelona. Om du kikar i Neymar-tråden så ser du att jag har diskuterat eventuella problematiken för Neymar i Barca tidigare.

Ah, okej då förstår jag hur du menar. Även om jag inte håller med dig.
2013-07-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Hur kan du vara så säker på att det är två bud då? Stackars sate tror på allt som de engelska medierna skriver. Sen kan du vara så snäll och förklara för mig vad det är för fel på Marca.

Gör ett tappert försök till att debattera på en lite högre nivå än att hålla på och tramsa. Blir mycket roligare då.

Tror verkligen inte på allt de engelska medierna skriver men tror inte ett skit som kommer från Marca. Jag ska inte behöva övertyga dig om att Marca är i klass med Sun, men tro mig så är det om inte ens Marca är värre.

Jag kan inte vara säker, enda som vet är Barcelona och United. United skulle verkligen inte göra bud om de inte hade en chans. Men om alla medier förutom dina påhittade källor som du inte ens kan länka till påstår att de har värt två bud så tror jag på de.

(Ursäkta för tramset, och sluta hyckla och be mig dra ner på det när du kör samma kort tillbaka.)

Edit; Nya uppgifter. Osäker källa dock.
http://www.express.co.uk/sport/football/418001/Cesc-Fabregas-says-yes-to-Manchester-United-move
Senast redigerad av pogba 2013-07-28 kl. 17:16.
2013-07-28, 17:54
Medlem
SenfBaums avatar
Portugisiska tidningen O Jogo citerar Bernards fader som säger att hans son kan välja Porto före Arsenal tack vare tips från Hulk.
2013-07-28, 17:58
Medlem
SenfBaums avatar
Agenten är också citerad av tidningen och säger: "Om det hängde på mig skulle Bernard redan vara en Porto spelare".
2013-07-28, 18:02
Medlem
Jkrokens avatar
Senaste nytt verkar vara att Chelsea förbereder ett bud på 15 miljoner pund på Luiz Gustavo. Jag tycker det känns ganska givet att han lämnar Bayern med tanke på konkurrensen på mittfältet. Återstår att se var han går då det också gått rykten om Arsenal och Wolfsburg.
2013-07-28, 18:08
Medlem
SenfBaums avatar
Om den där Soldado till Spurs affären är klar, och de behåller Bale och med Paulinho som kommer målskyttet inte vara ett problem...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in