2013-07-25, 18:39
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Och även Dredd skulle jag föreslå om någon frågade mig.

Ja den var riktigt bra! Förutom att jag störde mig lite på 3d-effekterna som gick i slow-motion, sånt är jag inget stort fan av om jag skall vara ärlig. Men riktigt bra film i alla fall Dredd var även filmen jag inledde 2013 med, på bakfyllan på nyårsdagen, perfekt underhållning till pizzan
Citera
2013-07-25, 18:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Menar du den med Sonny Chiba? Har för mig att det finns ett antal varianter på den...

Nej, originalfilmen med Ken Takakura.
Citera
2013-07-26, 09:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Nej, originalfilmen med Ken Takakura.
Haha, så hade du länkat också... Nåväl man gör missar ibland får jag intala mig själv.

Tror säkert att den kan vara bra i alla fall! Har för mig jag plockade hem ett gäng olika varianter för inte allt för längesedan.
Citera
2013-07-26, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Varför tycker du att den är överskattad? Om någon frågar mig om tips om en ny riktig höjdaraction så anser jag att The Raid är det självklara valet, det är brutalt, överdrivet och sjukt snygg koreografi, vad mer skall man behöva förvänta sig av en sådan film? Actionbitarna är ju top-notch, finns väl inget som är överskattat med de scenerna? Eller anser du att den är dåligt koreograferad?

Få actionfilmer idag som kommer ut som riktigt underhåller mig och där man slipper kärleksdravel och annan skit, här levereras ju verkligen det som man söker när man slår igång en actionrulle.

Jag har skrivit en recension om filmen. Den är absolut inte dålig men jag värdersätter Tony Jaas elefantfilm högre.
Citera
2013-07-26, 14:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Den är absolut inte dålig men jag värdersätter Tony Jaas elefantfilm högre.

Det gör jag också, även om The Raid är en bra film!
Citera
2013-07-26, 14:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Det gör jag också, även om The Raid är en bra film!
Ja, den är bra, men tycker också att Ong Bak och The Protector är bättre!
Citera
2013-07-26, 15:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ja, den är bra, men tycker också att Ong Bak och The Protector är bättre!

Chocolate är också bättre än The Raid i min mening.
Citera
2013-07-27, 00:53
Medlem
Stiftpennas avatar
Citat:
Aha, nej jag menade bara att jag trodde du liksom de på förra sidan lade in din åsikt om vad du tyckte om filmen först. Blev också förvånad sen när jag upptäckte att det hela var en slump...

I Saw the Devil är ganska brutal och våldsam. Lite smått obehaglig, så du kanske gör rätt i att skippa den då...

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ja, sett till hur du, Stiftpenna, beskriver dina upplevelser med tidigare filmer skulle även jag avråda dig ifrån att se "I Saw The Devil". Samtidigt synd, då det är en bra film.

Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag skulle trots allt råda honom att försöka se I Saw the Devil. Fantastisk film på alla sätt och vis. Byung Hun Lee är, precis som alltid, helt underbar!

Jag tar med den till en filmkväll med några andra .
Citera
2013-07-27, 08:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Det kan jag hålla med om! Riktigt bra film! Tänkte faktiskt skriva den också, men gjorde av någon anledning inte det

Den har ju sjukt grymma stunts, speciellt i slutet. Det har vi väl The Raid också, men handlingen är ju mycket bättre i Chocolate än om man jämför med The Raid som inte direkt har mycket till handling...

Edit: Jag vet att jag är känd för att säga att handlingen kan kompenseras av bra action i fightingfilmer och actionfilmer överlag, och nog är det väl så, men det skadar ju inte om det är en intressant handling.

Ja, och dessutom är den autistiske tjejen som kollar gamla Bruce Lee-filmer en mycket mer karismatisk karaktär i huvudrollen!
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-07-27 kl. 08:52.
Citera
2013-07-27, 12:55
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Hm...den tror jag att jag har på DVD någonstans, men jag hittar den inte. Är det filmen om den autistiska tjejen som lär sig kampsport genom att kolla på film?
Citera
2013-07-27, 13:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Hm...den tror jag att jag har på DVD någonstans, men jag hittar den inte. Är det filmen om den autistiska tjejen som lär sig kampsport genom att kolla på film?

Japp, det är den filmen!
Citera
2013-07-27, 13:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Japp, det är den filmen!
Hon är även med i en film som jag tror heter Raging Phoenix, den är dock tyvärr inte lika bra. Faktum är att jag har för mig att den var ganska dålig.

Nog för att JeeJa Yanin är vacker att se på, samt att det är en tuff tjej som verkar göra de flesta stunts själv, men det är ju inte nog för att göra filmen bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in