2012-09-20, 14:30
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Japp, Outrage: Beyond!

http://www.imdb.com/title/tt1724962/

Hoppas på att den visas på Stockholms Filmfestival! Har premiär i Japan om ungefär 2 veckor.
Citera
2012-09-20, 14:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Måste se om Outrage och bilda mig en ny uppfattning kring den då jag inte direkt minns mycket.
Jag minns Outrage mest som en axelryckning om man jämför med allt annat som Kitano medverkat i genom åren, det är väl en OK film i grund och botten men med tanke på vilka förväntningar man har på Kitano så blev jag iaf lite besviken.
Citera
2012-09-20, 14:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Hoppas på att den visas på Stockholms Filmfestival! Har premiär i Japan om ungefär 2 veckor.

Det kommer den antagligen att göra, tror att första Outrage visades där.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag minns Outrage mest som en axelryckning om man jämför med allt annat som Kitano medverkat i genom åren, det är väl en OK film i grund och botten men med tanke på vilka förväntningar man har på Kitano så blev jag iaf lite besviken.

Minns lite vagt också att jag blev besviken på den då jag såg den sist, ska ge den en ny chans i alla fall!
Citera
2012-09-20, 14:59
Medlem
InternationalWOTs avatar
Ni har defenitivt rätt i att outrage inte kommer upp i samma nivåer som hans lite tidigare yakuza rullar, men den är långt ifrån lika trist som Brother. Det är nästan lite Pastischstämpel på den gentemot hans tidigare filmer. Något som tycks gå som en röd tråd genom hans senaste rullar.
Citera
2012-09-20, 15:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
True dat, true dat! Jag gillade den, men den stod sig blek mot hans andra verk. Iaf de jag har sett...

Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Ni har defenitivt rätt i att outrage inte kommer upp i samma nivåer som hans lite tidigare yakuza rullar, men den är långt ifrån lika trist som Brother. Det är nästan lite Pastischstämpel på den gentemot hans tidigare filmer. Något som tycks gå som en röd tråd genom hans senaste rullar.
Brother är schyst enligt mig! Tycker den är bra, dock något jag verkar vara ganska ensam om att tycka...
Citera
2012-09-20, 15:32
Medlem
I och med hur många filmer som kommer på Stockholm Filmfestival är frågan vilka man vågar hoppas på? The Taste of Money, Caught in the Web, Postcard, Pieta?
Citera
2012-09-20, 17:31
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
I och med hur många filmer som kommer på Stockholm Filmfestival är frågan vilka man vågar hoppas på? The Taste of Money, Caught in the Web, Postcard, Pieta?

Det är ju själve fan att man bor så långt från huvudstaden så att man missar alla de där visningarna =/
Citera
2012-09-20, 18:20
Medlem
Rocket-Queens avatar
Något wuxia-fan här som kan rekommendera några titlar?
Citera
2012-09-20, 18:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Vet inte om det är en renodlad wuxia men minns att jag gillade The Bride with White Hair för en del år sedan.

http://www.imdb.com/title/tt0106342/
Citera
2012-09-20, 18:27
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Vet inte om det är en renodlad wuxia men minns att jag gillade The Bride with White Hair för en del år sedan.

http://www.imdb.com/title/tt0106342/

Verkar rätt bra. Leslie Cheung också!
Citera
2012-09-20, 18:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Verkar rätt bra. Leslie Cheung också!

Sedan har du även Ashes of Time, vet inte heller om den räknas som wuxia, Cheung och Lin är med i den också!

http://www.imdb.com/title/tt0109688/
Citera
2012-09-20, 19:28
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:

Jag är inget vidare fan av genren men jag ger aldrig upp hoppet riktigt om den så återkommer då och då till den och tenderar att bli lite småbesviken. The Promise var ok rent visuellt, Reign of assassains gillade jag också. Flying swords of dragon gate kan väll också räknas som en wuxia men jag är osäker (ingen vidare film dock). Hua Mulan var bra så den kan jag rekommendera dig. Ashes of time är något av en röra rent strukturellt, iaf den versionen jag såg men en riktigt bra film ändå, fantastiskt soundtrack och en fröjd att titta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in