2013-07-25, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Drog Johnnie Tos Drug War igår. Jag tycker den var både snygg och välspelad. Jag måste även säga att eldstriderna var bland de bästa jag sett på flera år; ingen musik utan bara lugn välregisserad action där varje skott som avlossas ges tyngd. Påminde lite om Heat nu när jag tänger efter.

Dock är den inte i närheten av Vengeance eller Exiled.
Citera
2013-07-25, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Någon mer än jag som är sjukt taggad på The Raid 2 (Serbuan Maut 2)? Älskade verkligen ettan och är med på min topp 100-lista på bästa filmer. Fantastisk rå och go action hela filmen igenom, skall bli sjukt nice att se 2:an, tyvärr kommer den väl inte på bio här.

Släpps i vart fall på bio i Indonesien den 8:e september så inte så långt kvar nu!

Ettan är helt okej men också en av de mest õverskattade filmerna på senare år.
Citera
2013-07-25, 15:48
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
En liten häftig grej jag lade märke till: Jag såg om Ghost Dog häromdagen och en grej har rippats rakt av från Branded to Kill!

Scenen i Ghost Dog:

Finns en annan uppenbar scen som Jarmusch lånat från Branded to Kill, kanske finns fler mindre tydliga referenser.
Citera
2013-07-25, 16:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Finns en annan uppenbar scen som Jarmusch lånat från Branded to Kill, kanske finns fler mindre tydliga referenser.
Aaaha. Det har jag inte tänkt på faktiskt! Är det också i Ghost Dog alltså? Har inte sett så förfärligt mycket av Jarmusch's verk, men det ska det bli ändring på! Hittade den där filmen med Bill Murray, Broken Flowers billigt. 10:- begagnad fast i nyskick nyligen! Dead Man har jag också sett, men det hör inte hemma i den här tråden...
Citera
2013-07-25, 17:51
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Aaaha. Det har jag inte tänkt på faktiskt! Är det också i Ghost Dog alltså? Har inte sett så förfärligt mycket av Jarmusch's verk, men det ska det bli ändring på! Hittade den där filmen med Bill Murray, Broken Flowers billigt. 10:- begagnad fast i nyskick nyligen! Dead Man har jag också sett, men det hör inte hemma i den här tråden...

Ja, i Ghost Dog som är Jarmusch variant och hyllning till hit-man filmer där då Branded to Kill, inte så överraskande, är en av hans favoriter.
Citera
2013-07-25, 18:05
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Ja, i Ghost Dog som är Jarmusch variant och hyllning till hit-man filmer där då Branded to Kill, inte så överraskande, är en av hans favoriter.
Okej okej. Bra filmer bägge två! Jag ska fan se om Branded to Kill en gång till, jag började se den runt 5 snåret mitt i natten, ganska nyvaken.
Citera
2013-07-25, 18:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Okej okej. Bra filmer bägge två! Jag ska fan se om Branded to Kill en gång till, jag började se den runt 5 snåret mitt i natten, ganska nyvaken.

Borde också se om den och Tokyo Drifter.
Citera
2013-07-25, 18:13
Medlem
Rakiis avatar
Någon som har sett Golgo 13 och kan säga något om den?

http://www.imdb.com/title/tt0174699/
Citera
2013-07-25, 18:34
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Ettan är helt okej men också en av de mest õverskattade filmerna på senare år.

Varför tycker du att den är överskattad? Om någon frågar mig om tips om en ny riktig höjdaraction så anser jag att The Raid är det självklara valet, det är brutalt, överdrivet och sjukt snygg koreografi, vad mer skall man behöva förvänta sig av en sådan film? Actionbitarna är ju top-notch, finns väl inget som är överskattat med de scenerna? Eller anser du att den är dåligt koreograferad?

Få actionfilmer idag som kommer ut som riktigt underhåller mig och där man slipper kärleksdravel och annan skit, här levereras ju verkligen det som man söker när man slår igång en actionrulle.
Citera
2013-07-25, 18:37
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Åh fan? Visste inte ens att det skulle komma en tvåa på den. Jag blev sjukt taggad nu i alla fall!

Ja visst blir man, få actionfilmer på senare år som underhållit mig som The Raid gjorde, top-notch action hela rullen igenom, gött att slippa massa annat dravel! Sen så har jag en kärlek för filmer som inte sparar på blodet och gärna visar lite smaskigheter.
Citera
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon som har sett Golgo 13 och kan säga något om den?

http://www.imdb.com/title/tt0174699/
Menar du den med Sonny Chiba? Har för mig att det finns ett antal varianter på den...
Citera
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Om någon frågar mig om tips om en ny riktig höjdaraction så anser jag att The Raid är det självklara valet, det är brutalt, överdrivet och sjukt snygg koreografi, vad mer skall man behöva förvänta sig av en sådan film?

Och även Dredd skulle jag föreslå om någon frågade mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in