Citat:
Tack, jag har sen det hände funderat ganska mycket av just det här fallet, det är så trist att en liten unge och en lärarinna fick bita i det sura äpplet, det rör mig på något djupare plan än andra olösta fall.
Jag tror att du resonerar ungefär som jag föreställer mig att mördaren gjorde, typ hota ungen vifta lite med kniven, ungen lyder och följer med.
Jag tror att det var just därför det sprack, småbarn får lära sig att inte följa med okända vuxna och att fly eller ropa på hjälp om de blir hotade eller antastade av någon vuxen, även en sjuttonåring är en vuxen för ett barn.
En åttaåring som sätter sig på tvären kan vara ganska jobbig, särskilt om han skriker på hjälp och man är stressad, de kan slingra sig som ormar och vara snabba som vesslor.
Jag tror att förövaren fick panik när inte planen gick som väntat slog och högg ungen i panik som övergick i ilska över att planen sprack, sen kommer vittnet som går samma öde till mötes.
lallisen
Jag tror att du resonerar ungefär som jag föreställer mig att mördaren gjorde, typ hota ungen vifta lite med kniven, ungen lyder och följer med.
Jag tror att det var just därför det sprack, småbarn får lära sig att inte följa med okända vuxna och att fly eller ropa på hjälp om de blir hotade eller antastade av någon vuxen, även en sjuttonåring är en vuxen för ett barn.
En åttaåring som sätter sig på tvären kan vara ganska jobbig, särskilt om han skriker på hjälp och man är stressad, de kan slingra sig som ormar och vara snabba som vesslor.
Jag tror att förövaren fick panik när inte planen gick som väntat slog och högg ungen i panik som övergick i ilska över att planen sprack, sen kommer vittnet som går samma öde till mötes.
lallisen
Samma här, kan verkligen inte förstå hur han har undvikit att åka fast, helt obegripligt. Ännu mer obegripligt att han inte gjort något nytt brott och trillat dit på en topsning.. Den enda slutsatsen jag kan dra av det är at det var en vanlig kille/man som gjorde det och aldrig kommer göra om något liknande.
Du har rätt i att kidnappningsförsök är en tänkbar teori, som du säger så är det möjligt att Mohammed gjorde mycket motstånd och skrek och stressade upp gärningsmannen, tycker ändå det är märkligt med allt övervåld..