2013-07-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
'

Professor LGWP säger att han inte tror på slumpen när han kommenterar fallet i ett Youtube-inslag.

Sant , men Linköpings utredare tror det, och dom är trots allt mer pålästa om fallet(tror jag)
Citera
2013-07-27, 20:42
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Sant , men Linköpings utredare tror det, och dom är trots allt mer pålästa om fallet(tror jag)

Visa källorna på att länspolisen Östergötland och Riksmordkommissionen uttalat att gm kommit till platsen av en slump!
Citera
2013-07-27, 20:59
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:

GW menar att det inte finns något som tyder på att det är en slump och utfört av en galning. (Ur Veckans brott). Och visst är han inte insatt i alla 30.000 dokument som finns i utredningen men han lär vara insatt i det i så stor omfattning som man kan utan att vara med i utredningsgruppen.
Citera
2013-07-27, 21:03
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag har läst tråden ett tag, inte hela dock, men jag har en teori om att syftet inte var att döda ungen utan att det var en kidnappning som gick snett.

Jag tror en kidnappning är väldigt osannolik. Först och främst krävs det väldigt mycket planering att genomföra. Det är ju väldigt ovanligt med kidnappningar i Sverige.

Sen var det allmänt känt att familjen Ammouri hade ekonomiska problem vid denna tid. I alla fall företagen så det känns som en dålig tidpunkt att pressa någon på pengar.
Citera
2013-07-27, 21:13
Medlem
MossTrumss avatar
Trots Riksmordkommissionens insats till helt nyligen förblev morden ouppklarade. Inriktningen i arbetet att lösa mordet har hela tiden under alla utrednigar varit att gm kommer från Linköping.

Familjen A har haft affärsverksamheter i Värmland. Den kritik som kom i Linköping mot familjens sätt att sköta affärerna fanns redan i Värmland.

Sverige är inte större än att man kan resa mellan Värmland och Linköping tur o retur samma dag.

Pappan blev överfallen i butiken under tiden att en annan person som också ogillade pappan befanns sig i närheten av platsen. Det blev rättegång men ingen skada drabbade familjen A.

Här tror jag att en beställning kan ha lagts ut om att skada familjen A så att de för gott lämnade Linköping och den beställningen kom till en utförare hemhörande i Värmland där det inte skulle vara svårt att rekrytera ännu en fiende till familjen A.

Att fortsätta leta gm i Linköping får mig att tänka på när den s k Sjukhusaffären i Göteborg skulle utredas:
Hans Holmér och Ebbe Carlsson blev lurade till månen av främmande underrättelsetjänster - den franska och CIA - och lade fram en diger mycket fantasifullt broderad utredning som pekade ut en kvinnlig läkare på västkusten som en av världens värsta terrorister.
I det här fallet kan något liknande föreligga!
Citera
2013-07-27, 21:32
Medlem
Hittar ingen källa just nu men återkommer med det. Jag tror man hade hittat GM relativt tidigt om det fanns en tydlig koppling till familjens affärer, men så verkar det inte vara då polisen famlar i mörkret fortfarande. Dessutom hade det varit enkelt att ge sig på pappan, någon länkade ju att en kroppsbyggare hade gett sig på honom så hur tänker ni där?

Övervåldet tyder på ett visst hat mot just Mohammed och ingen annan, känns märkligt att göra som man gjorde mot ett litet barn när bevisligen pappan redan råkat ut för en konfrontation. Jag tror svaret är svårare än att några affärer skulle ligga bakom.
Citera
2013-07-27, 21:44
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
'

Professor LGWP säger att han inte tror på slumpen när han kommenterar fallet i ett Youtube-inslag.

Well, GW bygger sitt antagande om icke-slump på felaktiga antaganden utifrån hans egen okunnighet om Linköping. T ex är Åsgatan en genomfartsled för gångtrafikanter, något GW sa att det inte var. Nog för att GW är expert, men han är ingen expert på det området.
Citera
2013-07-27, 21:49
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Hittar ingen källa just nu men återkommer med det. Jag tror man hade hittat GM relativt tidigt om det fanns en tydlig koppling till familjens affärer, men så verkar det inte vara då polisen famlar i mörkret fortfarande. Dessutom hade det varit enkelt att ge sig på pappan, någon länkade ju att en kroppsbyggare hade gett sig på honom så hur tänker ni där?

Övervåldet tyder på ett visst hat mot just Mohammed och ingen annan, känns märkligt att göra som man gjorde mot ett litet barn när bevisligen pappan redan råkat ut för en konfrontation. Jag tror svaret är svårare än att några affärer skulle ligga bakom.

Att någon gav sig på pappan visar på att familjen hade fiender. Men överfallet gav inget som helst negativt resultat för pappan. Kanske inte ens en blåtira och familjen A. stannade kvar i Linköping och fortsatte väcka ont blod, som vi alla vet.

En omständighet är märklig. Det finns ingen som räknar med att A-L ingick som ett uttänkt mordoffer. Att hon mördades kan tyda på att det inte heller var tänkt att M. skulle mördas.

Båda morden kan ha gått utanför det i förväg planerade: att familjen A. skulle skrämmas från Linköping genom att pojken fick sig en rejäl omgång stryk med inslagna revben, det man hade misslyckats med när man gav sig på pappan i familjen.

Resultat blev att familjen A. lämnade Linköping och det väldigt snabbt.
Citera
2013-07-27, 22:03
Medlem
Citat:
Att någon gav sig på pappan visar på att familjen hade fiender. Men överfallet gav inget som helst negativt resultat för pappan. Kanske inte ens en blåtira och familjen A. stannade kvar i Linköping och fortsatte väcka ont blod, som vi alla vet.

En omständighet är märklig. Det finns ingen som räknar med att A-L ingick som ett uttänkt mordoffer. Att hon mördades kan tyda på att det inte heller var tänkt att M. skulle mördas.

Båda morden kan ha gått utanför det i förväg planerade: att familjen A. skulle skrämmas från Linköping genom att pojken fick sig en rejäl omgång stryk med inslagna revben, det man hade misslyckats med när man gav sig på pappan i familjen.

Resultat blev att familjen A. lämnade Linköping och det väldigt snabbt.

Var familjen skyldig någon/några pengar? Att misshandla och framförallt mörda Mohammed kommer ju inte lösa något, snarare en kidnappning och pressa dom på pengar. Kidnappning är ganska osannolikt dock, då det borde borde vara relativt enkelt att kidnappa en 8-årig pojke.

A-L var på fel plats vid fel tillfälle kan man nog vara helt säker på, ytterligare ett bevis på att mördaren kan bo i närområdet är att han ger sig på henne också. Bodde han i Värmland lär hon knappast känna igen GM.

Jag tycker övervåldet tyder på att det var ett personlig hat mot just Mohammed och ingen annan, om det var planerat är svårt att säga men det känns konstigt att GM plötsligt blev så hatisk och aggressiv om han inte känt till Mohammed tidigare. Hur man än vrider och vänder på frågorna så går det aldrig få något bra svar på varför GM agerar som han gör, märkligt som tusan.
Citera
2013-07-27, 22:04
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
En idé på denna tråd som några förfäktat är att gm inledde med att misshandla M. M. tar fram sin butterfly ur skolväskan och gm får fritt spel och mördar honom med denna kniv, sedan tanten och slänger till sist kniven ifrån sig.
Eller att araben börjar med att mörda kärringen och sedan sig själv så att det inte finns någon gm i form av en (svensk) grabb, allt annat såsom mössor är bara villospår.
Citera
2013-07-27, 22:34
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Var familjen skyldig någon/några pengar? Att misshandla och framförallt mörda Mohammed kommer ju inte lösa något, snarare en kidnappning och pressa dom på pengar. Kidnappning är ganska osannolikt dock, då det borde borde vara relativt enkelt att kidnappa en 8-årig pojke.

A-L var på fel plats vid fel tillfälle kan man nog vara helt säker på, ytterligare ett bevis på att mördaren kan bo i närområdet är att han ger sig på henne också. Bodde han i Värmland lär hon knappast känna igen GM.

Jag tycker övervåldet tyder på att det var ett personlig hat mot just Mohammed och ingen annan, om det var planerat är svårt att säga men det känns konstigt att GM plötsligt blev så hatisk och aggressiv om han inte känt till Mohammed tidigare. Hur man än vrider och vänder på frågorna så går det aldrig få något bra svar på varför GM agerar som han gör, märkligt som tusan.

Familjen hade till synes mycket god ekonomi som jag läst artiklarna om familjeföretaget Sekvencia, men ett så misskött företag att ett fyrtiotal fast anställda blev utan jobb i Värmland när bankerna krävde rekonstruktion.

Man kan anta att ett missnöje föddes i Värmland mot familjen A. Vad hjälpte det att flytta till Linköping och dra på sig ännu mer missnöje i den staden? Databranschen behärskade familjen A. uppenbarligen inte trots alla miljonerna man hade bakom ryggen och i bankkrediter. Att sälja datorer är inte som att sälja någonting annat. Det kräver att du själv är näst intill datanörd om du vill vara kvar längre än ett år i branschen.

Det finns ett övervåld mot M. men familjen A. kan också ha varit övermåttan blinda för de som fick lämna jobben och hade barn att försörja.
Citera
2013-07-27, 22:50
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Eller att araben börjar med att mörda kärringen och sedan sig själv så att det inte finns någon gm i form av en (svensk) grabb, allt annat såsom mössor är bara villospår.

Om din teori: Självmord är en rättighet. Problemet är kärringen han tog livet av. Men lite spilld mjölk får man räkna med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in