2013-07-26, 18:17
Medlem
zwinys avatar
EDIT: Finns det videoklipp uppladdat på youtube redan (tänkte bla på klippet dom diskuterats tidigare i tråden när Raffa och någon träffas för första gången (eller om det Ante och någon) så skulle en länk vara finemang
2013-07-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel123
... ca 2-3 % av vår befolkning som är sociopater, narcissister och andra diverse farliga diagnoser och dessa går helt enkelt inte att bota ... Det enda raka och solidariska hade varit att antingen låsa in honom för all framtid, eller sätta ett skott i nacken på honom. För vård....det kommer aldrig att ta på honom.
Samhället har inte svikit Raffa. Samhället har snarare svikit alla som blivit utsatta för Raffa. Att Raffa ens fått uppleva vuxen ålder är ett nutidsfenomen uppkommet av vårt samhälles mer altruist-mjuka sida de sista 40-50 åren.
haller med
nastan omojligt att substantiellt paverka en sadan person i en viss riktning
man maste kanske dubbla straffet manga ganger om det ska ha effekt
alla forstar om dom forlorar nagot
effekten ar anda att dom unviker ett hinder genom att ta en annan vag, inte for att dom fatt sig en tankestallare
dom brukar tvart emot vad folk tror undvika konflikter, aven om dom ofta skulle kunna 'vinna'
sa tror inte ante och andra har sa mycket efterspel att frukta
dom soker sig till svaga, och drar sig som alla andra undan problem
hur ante ar vet jag inte men tycker han klarade en svar situation ovantat bra
han trodde nog han skulle rispas, inte knivas 14 ganger
hur han klarade att i det laget halla familjen utanfor, ga dit, hamta tillbaka patchen och inte hamna i klammeri sjalv fattar jag inte
stammer inte alls med de kommentarer jag last har
Senast redigerad av buckan 2013-07-26 kl. 19:20.
2013-07-26, 19:22
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Dallas laddade upp en rar-mapp som hette "Diverse_FUP_och_Domar" i denna fanns delmappen "Diverse_bilder" m.m.

Jag har hela detta arkiv sparat, jag har även uppdaterat det med alla FUPar och domar som senare postats samt alla bilder som dykt upp i tråden och på facebook, nattstad osv, även ljudupptagningar och videoklippen finns där, dvs allt godis samlat i samma påse.
"Diverse_bilder"-mappen låg på ca 56 mb när Dallas la upp den, nu ligger den på 83 mb.

Håller i skrivande stund på att göra hela skiten till en rar-fil som jag sen kommer att ladda upp och länka till, ska strax iväg så jag får se om det hinner bli klart innan dess, annars laddar jag upp det när jag kommer hem igen.

Jag samlade nog allt jag fått och själv hittat i en mapp som jag la upp...men vore kanon om den mappen kunde laddas upp med uppdateringar.

Citat:
Ursprungligen postat av encell
Det var jag som samlade ihop allt och namngav allt.

Sen skickade jag filen till Dallas, just nu är min Gangland_Media mapp 140MB

Kanon bara ta och rara den och släng upp på minfil eller någon liknande...
2013-07-26, 20:33
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Här är allt från bilder till tidningsklipp och ljudförhör (mestadels Dallas verk, dock lite påfyllt).

http://minfil.org/r563c5b9b6/Raffa_the_Gangland__legend.rar

Här är Del.3 från senaste FuP, alltså sms, samtal och facebookutdrag.

http://minfil.org/t769c1b3b8/FuP_del.3_mordf_rs_k-2013.rar

Här är alla FuPs och Domar, både de gamla och årets skörd.

http://minfil.org/u167cebcb5/FuP_och_Domar.rar

Jag tror att allt finns här och sammantaget utgör Gandlands samlade mästerverk men om någon har material som eventuellt skulle saknas får ni gärna fylla på.

M v h / IDV

Edit: Missade en grej såg jag, videon av Ralfus inflytt hos Kronblom.

http://minfil.org/vf6ec0b9b7/Inflytt-Kronblom.mp4

Så den får ni slänga in i valfri mapp efter ni packat upp packet

Uppackat så är det totalt 716 MB.
Senast redigerad av InDrogoVeritas 2013-07-26 kl. 20:51.
2013-07-26, 21:54
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InDrogoVeritas
[...Massa Guldkorn...]

M v h / IDV

[...Massa Guldkorn...]

Uppackat så är det totalt 716 MB.
Starkt jobbat.
Uppackat så ligger mitt "arkiv" på 776 mb, det som "saknas" i det du laddade upp som jag kan komma på är filmklippen på Ralf när han är på gymmet samt lite bilder.

Väljer därför att lägga dessa videos samt hela min "diverse_bilder"-mapp (som alltså gått från 56mb till 83mb i min "ägo") i en rar-fil och slänga upp.

Här har vi länken till spektaklet också: http://minfil.org/2e6dc2bbb9/Diverse_bilder_videos.rar
Slit det med hälsan!

Några av bilderna kommer förmodligen vara dubbletter på det IDV laddade upp men det finns en del där som "saknades" i det packet.

Förövrigt fanns det en del bilder i mapparna som lades upp som jag sett när det begav sig men inte lyckats lägga vantarna på och därmed saknat i mitt arkiv, så tack som fan för detta IDV!
2013-07-26, 22:04
Medlem
Tänkte på en sak

kan det ha varit så att sgt björk sagt åt ante att inte komma dit beväpnad eller liknande att det var 100% lugnt, det var ju ett 4-5 samtal mellan dom tidigare på dagen han kanske behövde övertalas.

outlaws kanske ville få bort båda i en smäll, raffa åker in o ante dör. sedan tas raffa hand om där inne.

en annan teori är att raffa gav sig på den mest försvarslösa han visste bara för att åka in på en volta för han är rädd att folk ska plocka han ute.

Tycker iaf det är lite konstigt att ante vågar gå dit själv utan vapen eller någonting som han kan försvara sig med, han har ju åkt dit med väska innehållande yxor,knivar,basebollträ, sa de i ett av dom gamla förhören.
samt att han blivit hotad att han ska dö av raffa osv
Senast redigerad av Pewdiepie 2013-07-26 kl. 22:08.
2013-07-26, 22:40
Medlem
trappsteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Vad vet du om hurvida Raffa talar sanning? Mitt ord är i detta fall inte intressant men jag kan berätta att jag pga viltolycka fick avbryta mitt uppdrag i Vimmerby.
Jag menar på fullaste allvar att Raffa är en bra talare med god pondus i sin röst, han kan ha en framtid som radiopratare i pratradio (Radio 1) Jag hör en självsäker stämma när han talar , att han låter aningen pressad vid tillfällen är ingenting konstigt då han varit under stor press under rättegången. Jag är övertygad om att Raffa efter avtjänat straff kommer att få ordning på sitt liv, han kommer troligtvis jobba inom media och leva ett stilla liv.

ojoj..... Kan inte komma fram till nån annan förklaring än att du är en golbög som sympatiserar med raffa
2013-07-26, 22:40
Medlem
Så här i efterhand så tror jag att både resterna av OMC och TD sket fullständigt i Hallberg
Dom hade väl antagligen förstått att han inte var nån resurs utan snarare en belastning.
Vi vet utifrån Hallbergs sms historik att han bönade om hjälp men utan framgång.
Dessutom närvarade ingen av hans "brödrar" på rättegången.
Hurvida Hallberg hade med sig något tillhygge til mötet med Gaffa det vet vi inte men
frågan är väl om han hade vågat använda det ?

När det gäller Åkerblom så beskrev han sig i fuppen som att han hade försökt hjälpa Hallberg
Dock framkom det under rättegången att det va bullshit

Något jag misstänkt hela tiden
2013-07-26, 23:03
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pewdiepie

outlaws kanske ville få bort båda i en smäll, raffa åker in o ante dör. sedan tas raffa hand om där inne.

Varför Outlaws bry sig? Både Ante och Raffa tillhörde Pidders klick, dvs TD folket. Och när detta hände var ingen egentligen inblandad från Outlaws håll än den patchen som Raffa kånkade runt på.
2013-07-26, 23:15
Medlem
Mullenö
Att påstå att Ralfie är vältalad och beläst är att dra ned byxorna på sig själv. Ett par minuters lyssnande på förhören ger att detta fallerar direkt!
Men det är klart att om du ligger på samma låga intelligensnivå som honom samt att även du lärt dig tre, fyra ord från en ordbok som du anser vara ett tecken på att vara beläst.... och sedan hör honom repetera dessa i fel ordföljd så hittar du din jämnlike....

Att höra Raffis skitsnack med fel ordföljd och fel meningsuppbyggnad ter sig för alla oss normalbegåvade som en spark i pungen på sig själv....
Men med din komvux-examen så hör du alltså excellence från en stackare med stöd-svenska!
Du är ju en stjärna som förtjänar en egen tråd!!
2013-07-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Mullenö
Att påstå att Ralfie är vältalad och beläst är att dra ned byxorna på sig själv. Ett par minuters lyssnande på förhören ger att detta fallerar direkt!
Men det är klart att om du ligger på samma låga intelligensnivå som honom samt att även du lärt dig tre, fyra ord från en ordbok som du anser vara ett tecken på att vara beläst.... och sedan hör honom repetera dessa i fel ordföljd så hittar du din jämnlike....

Att höra Raffis skitsnack med fel ordföljd och fel meningsuppbyggnad ter sig för alla oss normalbegåvade som en spark i pungen på sig själv....
Men med din komvux-examen så hör du alltså excellence från en stackare med stöd-svenska!
Du är ju en stjärna som förtjänar en egen tråd!!
Jag har kompetensen att avgöra hurvida Raffa är en bra talare eller ej. Raffa är en utmärkt talare, de flesta människor klarar inte av att med styrka och kraft hålla en monolog i flera minuter framför en publik. Raffa klarade det galant trots att han är i ett utsatt läge. Raffas kraftfulla sätt när han talar är troligen anledningen till att han är en ledartyp. En bra ledare måste kunna mer än tala och hurvida det är med det när det gäller Raffa låter jag vara osagt.
2013-07-27, 00:11
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag har kompetensen att avgöra hurvida Raffa är en bra talare eller ej. Raffa är en utmärkt talare, de flesta människor klarar inte av att med styrka och kraft hålla en monolog i flera minuter framför en publik. Raffa klarade det galant trots att han är i ett utsatt läge. Raffas kraftfulla sätt när han talar är troligen anledningen till att han är en ledartyp. En bra ledare måste kunna mer än tala och hurvida det är med det när det gäller Raffa låter jag vara osagt.

Kära lille fjununge den enda kompetens du verkar ha är att tugga tuggummi, under förutsättning att du samtidigt sitter absolut stilla.
Hade du haft minsta lilla insikt i retorikens konst (är orden för svåra så är google din vän) så hade du insett att det Raffa sysslar med är svammel och inte talekonst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in