2013-06-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shindor
Inget som hört något ang. rättegången? Den ska ju iaf ha varit igår 5/6.

Skitbra, om det kommer ifrån säkra källor, då vet vi att domen kommer ungefär 19/6.
2013-06-06, 19:12
Medlem
Shindors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Skitbra, om det kommer ifrån säkra källor, då vet vi att domen kommer ungefär 19/6.

Enligt Åke*bloms flickvän skulle den vara igår onsdag 5/6. Får väl ses som en tillförlitlig källa i detta fall.
2013-06-06, 21:00
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsaints
Vet inte var du fått uppgiften om antal hugg i buken ifrån..
Men med tanke på den snabba återhämtningen,
gissar jag det inte stämmer.
Troligen blir det grovmisshandel.
Ingen som kan berätta vilka skador Ante har mer än armen..

Det var inte 5 hugg i buken som jag skrev. Det jag hörde var 5 hugg totalt varav två i armen, två i buken och ett någon annanstans. En lunga punkterad, armen skadad och sen en skada på tjocktarmen eller dylikt.

mvh Besudlaren
2013-06-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shindor
Enligt Åke*bloms flickvän skulle den vara igår onsdag 5/6. Får väl ses som en tillförlitlig källa i detta fall.

Då det varit väldigt tyst on detta i tidningarna, så misstänker jag starkt att dom lokala tidningarna gått i åklagarens band igen. Åklagaren har som jag tror huggit i sten och ett eller flera åtal kommer att läggas och mordförsöket åtalet läggas ner.

Så ser det alltför ofta ut - lokal pressen och kvällspressen är ett styrt media.

Så därför är dessa forum så viktiga.

Åklagaren största huvudbry;; BO del i händelsen, med en bra advokat skulle GM kunna köra över åklagaren.
2013-06-07, 05:27
Medlem
Om nu rättegången skulle varit i onsdags så skulle ju förundersökningen varit klar innan så då skulle det alltså finnas en FUP??
2013-06-07, 08:11
Medlem
Då ska det alltså gissas på följande saker!

1)Raffas dom och tid han ska spendera bakom galler alternativt rättspsyk! Sistnämnda behöver man ju inte gissa på en tid då det blir obestämt.

2) Medbrottslingens straff.

3) Antes skadestånd.

Raffatipset:

Bengt0000
1: 48-60 månader dråpförsök
2: 18 månader
3: 65.000:-

VlnteJoBaRokaHasch:
1: 72 månader mordförsök
2: Gå hem
3: 50.000:-

Encell:
1: 25 månader grov misshandel
2: Samhällstjänst förenat med föreskrifter samt har avtjänat i häktet
3: 13.000:-

Mx_1337

1: 4 år (vi talar alltså om ca 25-30 månader effektiv tid efter 2/3-principen och tiden i häktet dragits av.. Om inte undertecknat snille har räknat helt fel här.) Dråpförsök.
2: Samhällstjänst.
3: 12000 sek.

gurkmajja

1: 2 år och 6 månader för (ev synnerligen) grov misshandel,
2: 1 år för medhjälp till grov misshandel,
3: 40 000 kr i kränkningsersättning och 2 000 kr för sveda och värk
2013-06-07, 10:36
Medlem
Pannkaks tippset.

Eftersom att jag är en optimist så siktar vi lägre, med min gissning kan vi förvänta oss nya spektakel sommaren -14

-1. 16 månader, grov misshandel, vållande till kroppsskada.

-2. 4 månader.

-3. 4000:- för sveda och värk.
2013-06-07, 10:57
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMandela
Om nu rättegången skulle varit i onsdags så skulle ju förundersökningen varit klar innan så då skulle det alltså finnas en FUP??
Svar ja. FUP blir offentlig när åtal väcks så den ska ha funnits tillgänglig ett tag nu.

Go Raffa!!! Nu får du sitta på din älskade kåk några år. Hoppas att du har tränat upp lilla stjärten, annars kan du få ont efter dom första gångerna.
2013-06-07, 11:29
Medlem
1, 24 månader, grov misshandel, brott mot knivlagen, ringa narkotikabrott
2, ringa narkotikabrott, dagsböter
3, skadeståndet anses förverkat då personen har en kriminell livsstil. Sorry Ante.
2013-06-07, 11:34
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
1, 24 månader, grov misshandel, brott mot knivlagen, ringa narkotikabrott
2, ringa narkotikabrott, dagsböter
3, skadeståndet anses förverkat då personen har en kriminell livsstil. Sorry Ante.
En inte helt okvalificerad gissning är att brott mot knivlagen konsumeras av den grova misshandeln, om du menar knivinnehav vid tidpunkten för knivskärningen.

Skadeståndet förverkat förstår jag inte vad du menar med? Aldrig hört talas om att skadestånd inte skulle dömas ut pga kriminell livsstil. Sättas ned eller ogillas pga att en person kan anses som medverkande (kraftig provokation eller liknande) i större eller mindre utsträckning, men inte pga kriminell livsstil.
2013-06-07, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
En inte helt okvalificerad gissning är att brott mot knivlagen konsumeras av den grova misshandeln, om du menar knivinnehav vid tidpunkten för knivskärningen.

Skadeståndet förverkat förstår jag inte vad du menar med? Aldrig hört talas om att skadestånd inte skulle dömas ut pga kriminell livsstil. Sättas ned eller ogillas pga att en person kan anses som medverkande (kraftig provokation eller liknande) i större eller mindre utsträckning, men inte pga kriminell livsstil.

Du har säkert rätt och jag fel! Men jag vill minnas att jag hört talas om förverkade skadestånd i andra sammanhang. Ska inte på något sätt hävda att det är så dock. Vi får väl se vid domen!
2013-06-07, 12:13
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Du har säkert rätt och jag fel! Men jag vill minnas att jag hört talas om förverkade skadestånd i andra sammanhang. Ska inte på något sätt hävda att det är så dock. Vi får väl se vid domen!
Tänkte bara ge dig en chans att omvärdera din gissning, för att öka din vinstchans Så snäll är jag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in