2013-07-27, 01:27
Bannlyst
Ante säger att han tog med sig patchen för att raffa bad han göra det. Raffa säger att han tog med sig patchen för att visa goodwill tillsvidare.

Raffa bad åkerblom att vifta med kniven för barpersonalen.
Raffa knivar ante.
Raffa skyller på åkerblom.

Kan raffa planerat allt men glömt att det kanske fanns människor ute som skulle bevittna allt?
2013-07-27, 03:30
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag har kompetensen att avgöra hurvida Raffa är en bra talare eller ej. Raffa är en utmärkt talare, de flesta människor klarar inte av att med styrka och kraft hålla en monolog i flera minuter framför en publik. Raffa klarade det galant trots att han är i ett utsatt läge. Raffas kraftfulla sätt när han talar är troligen anledningen till att han är en ledartyp. En bra ledare måste kunna mer än tala och hurvida det är med det när det gäller Raffa låter jag vara osagt.

4558 inlägg och som synes bara smörja. Vad har du för diagnos? Slökollade bara dina senaste inlägg men det är samma innehållslösa dravel som ovan. Hur orkar du?

OnT: För min del tappade hela Raffa biografin mycket charm när han tog klivet till att hugga ante så pass illa så han mycket väl kunde ha dött. Jag säger inte att det vore en större förlust för samhället att bli av med Kiss-Ante men en sådan oberäknelig idiot som Raffa är ingen man vill stöta på när man är ensam på en gata. Tänk att missta livet för att man gått förbi en sådan klåpare....

/Nocet
2013-07-27, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Ante säger att han tog med sig patchen för att raffa bad han göra det. Raffa säger att han tog med sig patchen för att visa goodwill tillsvidare.

Raffa bad åkerblom att vifta med kniven för barpersonalen.
Raffa knivar ante.
Raffa skyller på åkerblom.

Kan raffa planerat allt men glömt att det kanske fanns människor ute som skulle bevittna allt?

Du kan vara inne på något. Jag har inte detalj-läst vad som pågick inne på restaurangen, men om Raffa uttryckligen bett Åkerblom att visa kniven för personal och sedan skyller precis allt på Åkerblom (det vet jag ) så kan detta vara en småslug plan som gick åt pipsvängen.
2013-07-27, 05:17
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel123
Du kan vara inne på något. Jag har inte detalj-läst vad som pågick inne på restaurangen, men om Raffa uttryckligen bett Åkerblom att visa kniven för personal och sedan skyller precis allt på Åkerblom (det vet jag ) så kan detta vara en småslug plan som gick åt pipsvängen.

Det kan vara så, men jag tycker det verkar osannolikt.

Dels för att Raffa är ett klappträ av episka proportioner och verkar gå på någon sorts "instinkt" snarare än eftertanke.

Dessutom så planerade han ju att hyra Kronbloms lägenhet och trodde nog att han hittat en ny kompis.
Ante var ju borta och Buckelskallen kände sig ensam.
Det känns som ett desperat försök att binda en ny svagsint människa vid sig.
Tror att han ser det som han härskar över någon när de gör som han säger, och det är så han behöver ha det.
Det är den sortens förhållande han måste ha.
Åkerblom var nya Ante och nu skulle de minsann visa Ante!

Så kan det också vara, tror jag iallafall.
2013-07-27, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penkaz
Ante säger att han tog med sig patchen för att raffa bad han göra det. Raffa säger att han tog med sig patchen för att visa goodwill tillsvidare...
tack for tillaget
men finnas kanske mer bakom
han hade kunnat visa upp patchen och bevisa GL69s storhet
sen krigar han med OMC, har tagit andra vaster osv?
sa varfor lamna tillbaka den?
patchen var kanske anvandbar?
2013-07-27, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Jag har kompetensen att avgöra hurvida Raffa är en bra talare eller ej. Raffa är en utmärkt talare, de flesta människor klarar inte av att med styrka och kraft hålla en monolog i flera minuter framför en publik. Raffa klarade det galant trots att han är i ett utsatt läge. Raffas kraftfulla sätt när han talar är troligen anledningen till att han är en ledartyp. En bra ledare måste kunna mer än tala och hurvida det är med det när det gäller Raffa låter jag vara osagt.
Jaa uppenbarligen är ju du en sådan som kan bedöma detta.....
Galant!.... att slänga fina ord utan att klara av att sätta dessa i rätt ordföljd eller i rätt meningsbyggnad verkar ju ge dig resning! För oss med lagom utbildning ser vi att detta är ett spel för galleriet! Sug!
2013-07-27, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos
Det kan vara så, men jag tycker det verkar osannolikt...Dels för att Raffa är ett klappträ av episka proportioner och verkar gå på någon sorts "instinkt" snarare än eftertanke.
Det känns som ett desperat försök att binda en ny svagsint människa vid sig.
Tror att han ser det som han härskar över någon när de gör som han säger, och det är så han behöver ha det.
om han ar en san som det pastas, som han sjalv skrivit, sa ta detta med harska ett steg till
anta var inte en person, utan en tillhorighet (sak)
ante hade kanske aldrig en genuin person pa andra sidan, an mindre en van
denna tomhet 'void' ar valkand
det ar inte bara en avsaknad av empati, utan en utebliven normal respons
ante kan tex fraga nagot han tycker han borde fa svar pa, men det ar luft for honom
Senast redigerad av buckan 2013-07-27 kl. 06:14.
2013-07-27, 06:24
Medlem
Thyrsoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckan
om han ar en san som det pastas, som han sjalv skrivit, sa ta detta med harska ett steg till
anta var inte en person, utan en tillhorighet (sak)
ante hade kanske aldrig en genuin person pa andra sidan, an mindre en van
denna tomhet 'void' ar valkand
det ar inte bara en avsaknad av empati, utan en utebliven normal respons
ante kan tex fraga nagot han tycker han borde fa svar pa, men det ar luft for honom

Absolut!
I störningen ser säkert Stairmaster Skywalker helt i svart eller vitt och utan objektskonstans.
Det som han och Ante har haft är som bortblåst i och med Antes "svek".
Ante är helt igenom svart och död för Raffa, han hatar honom och är inte värd mer än en leksak som hsn skadat sig på och därför kastar.
Borderline-Raffa?

Det hade varit otroligt kul att få tag på ett psykologiskt utlåtande på honom.
2013-07-27, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos
Absolut!
I störningen ser säkert Stairmaster Skywalker helt i svart eller vitt och utan objektskonstans.
Det som han och Ante har haft är som bortblåst i och med Antes "svek".
Ante är helt igenom svart och död för Raffa, han hatar honom och är inte värd mer än en leksak som hsn skadat sig på och därför kastar.
ta kanske ocksa detta ett steg till
vanskapen blev inte som bortblast, eftersom det aldrig fanns nagon
ante var kanske en gronsak ifran borjan till slut
var eller ar varken svart och dod, inget andrades
han ar och var en komplex anvandbar gronsak
2013-07-27, 07:45
Medlem
Blobenheimers avatar
Kom att tänka på en sak, kan det vara så att raffe och inte Frk.Ledhund ljuger om civilstånd?
jag menar alla raffes tidigare förhållanden har ju varit med ensamma mammor det borde ju diskvalificera Jessi*a för så vitt jag vet har Jessi*a inte barn.

Således bara ännu en raffa lögn att lägga till den redan långa raden av lögner.

(Eller så är det dax att sova en stund)
2013-07-27, 08:31
Medlem
Hahaha i tilltanad raffa 3, jag kom i konflikt med min flickvän hahaha helvete vilken berättare han är ralfus
2013-07-27, 11:51
Medlem
Har inte läst igenom de sista sisådär 40 sidorna. Hur gammal är Antes dotter? Hur många här är med på ge henne ett litet bidrag som en slags ursäkt att hon drogs in i detta, samt som ett uppmuntrande och konfirmerande budskap för det goda hon gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in