2013-07-26, 18:04
Medlem
Uppslagsverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Han är minst lika slipad som Åkesson.
Inte RIKTIGT lika medievan än så länge(förstås) men han har imponerat på mig varje gång han hörts i radio osv.

Önskar att du har rätt, men hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=aY-MRq-7iUQ
11:45

923 000 000 000 000 dollar...
Citera
2013-07-26, 18:06
Medlem
2014 är naturligtvis uteslutet. Däremot tror jag ändå partiet kan göra ett väldigt bra val i relation till dess förutsättningar. Jag tror inte partiet tar sig in i riksdagen 2018 heller, men jag utesluter det inte. Väldigt mycket kan hända innan dess, men nej jag tror inte det året heller. 2022 däremot, tror jag mycket väl att partiet har möjligheter för ett riksdagsinträde.

Detta är dessutom väldigt svårt att spekulera i, då väldigt mycket kan hända som sagt. Vi har ju sett tidigare ute i Europa hur mikroskopiska nationalistiska partier går från några decimaler till att marschera in i parlamentet. Så om SvP faktiskt skulle komma in 2018, vore det verkligen inte något unikt för Sverige, utan det har redan hänt i bland annat Grekland och Ungern.

Skulle partiet lyckas få en procent i valet, skulle partiet få gratis valsedlar till nästkommande val, vilket underlättar för partiet väldigt mycket ekonomiskt och strategiskt. Tänk er SvPs valsedlar vid varje vallokal riket runt. Partiet kommer dessutom bli mer känt om de växer till sig, och blir det tydliga alternativet för folk som tröttnat på SD.

Att SvP skulle kunna komma in i riksdagen ser jag verkligen inte som omöjligt, men allra tidigast 2018 förmodligen. Men för att partiet ska komma in då krävs det att folk faktiskt röstar på det nu också. Sedan är det värt att påminna om att SvP inte är ett vanligt simpelt parti, det strävar efter att vara en bredare folkrörelse. Det parlamentariska arbetet är således endast en del av något mycket större.
Citera
2013-07-26, 18:07
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Önskar att du har rätt, men hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=aY-MRq-7iUQ
11:45

923 000 000 000 000 dollar...

Och?
Jag har ingen aning ifall det stämmer eller ej.

Men ett litet faktafel kommer knappast sänka honom.
Han har det perfekta utseendet och räds inte prata sanning såsom Åkesson gör när han hela tiden trasslar in sig i trassliga omvägar för att inte verka "rasistisk".
Citera
2013-07-26, 18:08
Medlem
Nej, aldrig i verkligheten.

Möjligen om Sveriges ekonomi slogs ut brutalt och svält började uppkomma i landet och att arbetslösheten gick upp till sisådär 30-40 %. Då möjligen skulle politik klimatet se annorlunda ut.
Citera
2013-07-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Nog för att SvP står på rätt ideologiska grund men Jacobsson är knappast i närheten av att vara så slipad som Åkesson.
Nu har jag inte så mycket att säga om Jacobsson, men han har gett mig iaf ett positivt intryck och han är den enda politiska ledaren i Sverige som jag faktiskt har förtroende för. Ge honom dessutom lite tid, det är en bra bit kvar, och även om du skulle vara allergisk mot honom kommer han ändå inte sitta där i en evighet. Så fokusera hellre på SvP som organisation än på personer däri.
Citera
2013-07-26, 18:15
Medlem
Uppslagsverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Och?
Jag har ingen aning ifall det stämmer eller ej.

Men ett litet faktafel kommer knappast sänka honom.
Han har det perfekta utseendet och räds inte prata sanning såsom Åkesson gör när han hela tiden trasslar in sig i trassliga omvägar för att inte verka "rasistisk".

Det är mer än 13 gånger planetens BNP, men visst.

Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nu har jag inte så mycket att säga om Jacobsson, men han har gett mig iaf ett positivt intryck och han är den enda politiska ledaren i Sverige som jag faktiskt har förtroende för. Ge honom dessutom lite tid, det är en bra bit kvar, och även om du skulle vara allergisk mot honom kommer han ändå inte sitta där i en evighet. Så fokusera hellre på SvP som organisation än på personer däri.

Det kanske är otydligt men det är lite det jag försöker göra när jag säger att SvP står på rätt ideologisk grund osv.
Citera
2013-07-26, 18:49
Medlem
Som det ser ut i nuläget så nej, tyvärr inte.
Alternativ media går ärligt talat uselt, hur ska de få 10 000 röster när de inte lyckats få mer än 600 pers att teckna prenumeration på Realisten på ett halvår.

Utan en någorlunda stark alternativ media kommer vi få oerhört svårt att få till någon förändring.

Det tråkiga är att vi har gott om nationalister här på Flashback, men merparten av dessa stödjer inte en enda av de nationella publikationer som finns.

Senast redigerad av RisingSun 2013-07-26 kl. 18:52.
Citera
2013-07-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RisingSun
Som det ser ut i nuläget så nej, tyvärr inte.
Alternativ media går ärligt talat uselt, hur ska de få 10 000 röster när de inte lyckats få mer än 600 pers att teckna prenumeration på Realisten på ett halvår.

Utan en någorlunda stark alternativ media kommer vi få oerhört svårt att få till någon förändring.

Det tråkiga är att vi har gott om nationalister här på Flashback, men merparten av dessa stödjer inte en enda av de nationella publikationer som finns.
Hur kan du säga att alternativ media går uselt när de ändå har så extremt höga unika besökare i månaden? Visst inget statligt stöd än, men det kommer förmodligen så småningom. Som du skriver finns det bevisligen väldigt många fler svenska nationalister än prenumeranter, det ligger väl något i den svenska kulturen eller något.
Citera
2013-07-26, 19:03
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Lär inte bli nåt inbördeskrig i Sverige dom närmaste 50 åren

Nej det brukar ju heta så från dom klentrogna: "Det kommer aaaaldriiiig hääända hääär!"
Man kan inte tänka sig att något som avviker från redan har upplevt, detta trots
att förutsättningarna som tidigare garanterade den tidigare stabila utvecklingen
håller på att förändras i grunden för att inte säga helt omkullkastas.

Inte det faktum att den svenska ekonomin redan nu knakar i fogarna (+ Eurokrisen
som fortsätter förvärras) och vi samtligt är utsatta för den största invandringen
Sveriges historia kommer att snabba på utvecklingen rejält. Förutsätter det som nu så
kommer vi att få uppleva en större intern konflikt inom den närmsta 20-års perioden.
Citera
2013-07-26, 19:14
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Med tanke på att dom ligger på mindre än 1,6% (SIFO juni 2013, alla övriga partier ligger på totalt 1,6%) så tror jag inte risken är så stor.

Visst men man är ett rätt nybildat parti, det är sällan partier går direkt in i
riksdagen efter bara fem år, det tar tid att bygga upp en stabil väljarbas.
Man hade kunnat sagt samma sak om SD i början av 90-talet.
Citera
2013-07-26, 19:17
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Nej, aldrig i verkligheten.

Möjligen om Sveriges ekonomi slogs ut brutalt och svält började uppkomma i landet och att arbetslösheten gick upp till sisådär 30-40 %. Då möjligen skulle politik klimatet se annorlunda ut.

Vi är på väg mot en liknande situation i Sverige. Vilket alla inte verkar vara
medvetna om...
Citera
2013-07-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Vi är på väg mot en liknande situation i Sverige. Vilket alla inte verkar vara
medvetna om...
Den stora frågan är när. Ju längre det dröjer desto svårare och hårdare kommer smällen att bli. Då talar jag inte bara ekonomiskt utan även socialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in