2013-05-05, 12:56
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Det här är ett parti som till skillnad ifrån sd inte har några logiska luckor eller fumligheter i sina resonemang. Det mesta är glasklart utifrån deras perspektiv. Det ber inte om ursäkt.

Jag är inte svpare. Jag är demokrat. Jag kan inte tänka mig ett samhälle där man deporterar medborgare osv.

Men jag är övertygad om att svp kommer komma in i riksdagen näst nästa val..om sd krackelerar. Man ser redan förändringen här på flashback och annorstädes. Tidigare dominerades flashback av sdare och sd-aktiga argument. Idag har sd få noterbara medlemmar här. Sd är påväg i samma riktning som moderaterna var. Sakta men säkert tynar de bort.

Om svp kommer in i riksdagen tror det kommer bli totalt kaos.
Citera
2013-05-05, 12:59
Medlem
H8erfisternators avatar
Nej, SD kom in i riksdagen eftersom de representerar en stor del av svenska folket, om svp kommer in representerar även dessa en stor del av folket. Det behövs nytt folk i Riksdagen så att folkets vilja projekteras, och inte medias
Citera
2013-05-05, 12:59
Medlem
1.1s avatar
Svp blir lika politiskt korrekta som när SD kom in.
Citera
2013-05-05, 13:02
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Det tror jag inte.

Svp är vargen som msm har ropat på alla dessa år. Det har ropat sig hesa på harmlösa sd. Nu står ett välorganiserat nazist parti utanför dörren och vill in. Och msm har ingen röst kvar

Alla tillmälen som msm har använt rinner av svp. De står för en helt annan världsåskådning. Msm kan inte argumentera med svp.

Undrar om media förstår vad de gör när det motverkar sd.
Senast redigerad av Till-marschmusik 2013-05-05 kl. 13:08.
Citera
2013-05-05, 13:09
Medlem
Asurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Svp blir lika politiskt korrekta som när SD kom in.
Jag tror Svp har svårare att bli pk än sd, fast det kommer nog hända. Det beror på hur redo svp är att inte vika sig för mediadrevet och våldsverkare.
Citera
2013-05-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Till-marschmusik

Jag är inte svpare. Jag är demokrat. Jag kan inte tänka mig ett samhälle där man deporterar medborgare osv.

Med tanke på att tidigare regeringar bokstavligt talat deporterat in folk för att bli medborgare finner jag ditt konsekvenstänkande rätt humoristisk. Kommer det in vägglöss i huset får jag inte göra mig av med dom för dom finns redan där, oavsett hur de kom in från första början.
Citera
2013-05-05, 13:22
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Med tanke på att tidigare regeringar bokstavligt talat deporterat in folk för att bli medborgare finner jag ditt konsekvenstänkande rätt humoristisk. Kommer det in vägglöss i huset får jag inte göra mig av med dom för dom finns redan där, oavsett hur de kom in från första början.

Nu handlar det ju inte om vad jag tycker och tänker om svp partiprogram.

Utan samhällets gensvar om svp kommer in.
Citera
2013-05-05, 13:36
Medlem
Citat:
Nu handlar det ju inte om vad jag tycker och tänker om svp partiprogram.

Utan samhällets gensvar om svp kommer in.

Så varför skrev du meningen från första början då?

Felet är att du verkar se samhället utifrån etablissemangets perspektiv. Och SvP som "de andra", som en tredjepart som bara är ett främmande element, när det i verkligheten är SvPs perspektiv på samhället du borde anamma när du ställde frågan. Det är etablissemanget och pkidioter som är extrema i sin syn på vad ett gensvar är. Varför tar media aldrig upp koreakonflikten utifrån nordkoreas perspektiv? För att media anser NK vara extrema. I Sverige existerar inte detta förnuft och alla perspektiv som kan tänkas vara sverigevänliga ses på samma sätt som ur ett Nordkoreansk perspektiv, när det egentligen borde vara tvärt om. Du analyserar hur ett gensvar skulle kunna vara utifrån ett nordkoreanskt perspektiv.
Citera
2013-05-05, 13:47
Medlem
franges avatar
Citat:
Det tror jag inte.

Svp är vargen som msm har ropat på alla dessa år. Det har ropat sig hesa på harmlösa sd. Nu står ett välorganiserat nazist parti utanför dörren och vill in. Och msm har ingen röst kvar

Alla tillmälen som msm har använt rinner av svp. De står för en helt annan världsåskådning. Msm kan inte argumentera med svp.

Undrar om media förstår vad de gör när det motverkar sd.

Just det har jag funderat på väldigt mycket det sista året - hur skall etablissemanget bemöta dem?

De har ju redan skrikit sig hesa och kastat alla rasist/dödsnazist/förintelsevurmare/barnätare-argument de kunnat få fram på SD, och det mesta har ju trots allt runnit av SD även i allmänhetens ögon - eftersom SD inte är några nazister.

Ska etablissemanget nu göra samma sak? Eller skrika att SvP är ÄNNU värre nazister än SD?
"Titta, vi sa ju hur hemskt det skulle bli om dödsnazisterna SD skulle komma in i riksdagen, då skulle det börja avrättas invandrare och startas utrotningsläger överallt och.... eh... ja, ni vet. Och ni ser ju hur mycket det... eh... har avrättats folk nu? Se hur...eh... nazisthemskt det... eh... är i Sverige idag!"

Och Svenssson som redan har tappat förtroendet för svensk media, etablissemanget och politikerna - har ju redan sett de verkliga SD, att det är ett ganska harmlöst parti förutom ett par klantskallar som gapar och skriker lite på fyllan. Definitivt inte några tungt beväpnade SS-soldater som har bedrivit blitzkrieg genom Sverige för att slakta små bruna barn på rad, vilket det sades skulle ske.

Så att "ropa varg" är det i högsta grad - man har skrikit varg i högan sky över en liten hundvalp nu i 2,5 år - och många har tröttnat och orkar knappt bry sig - för man vet att det bara är en liten ofarlig hundvalp i form av Jimmie Åkesson som sitter där och ber snällt om en kaka...
Senast redigerad av frange 2013-05-05 kl. 13:49.
Citera
2013-05-05, 13:52
Medlem
bombaccis avatar
Om Svp kommer in i riksdagen så kommer ingenting att förändras. Man kommer byta ut lite trötta sossar och moderater osv mot några trötta, okunniga svp:are som kan leva livets glada dagar på skattebetalarnas pengar.

De kommer inte få igenom något av betydelse och när det blir dags för återval så kommer de göra allt för att kunna fortsätta leva sitt lyxliv så de kommer skära ned på den värsta retoriken och bli mer pk, allt för att få behålla det de har vunnit. Sedan kan gräsrötterna sitta här o hylla dem så mycket de vill.
Citera
2013-05-05, 14:06
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Om Svp kommer in i riksdagen så kommer ingenting att förändras. Man kommer byta ut lite trötta sossar och moderater osv mot några trötta, okunniga svp:are som kan leva livets glada dagar på skattebetalarnas pengar.

De kommer inte få igenom något av betydelse och när det blir dags för återval så kommer de göra allt för att kunna fortsätta leva sitt lyxliv så de kommer skära ned på den värsta retoriken och bli mer pk, allt för att få behålla det de har vunnit. Sedan kan gräsrötterna sitta här o hylla dem så mycket de vill.

En som har hajat! Huvudet på spiken!
Citera
2013-05-05, 16:46
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Just det har jag funderat på väldigt mycket det sista året - hur skall etablissemanget bemöta dem?

De har ju redan skrikit sig hesa och kastat alla rasist/dödsnazist/förintelsevurmare/barnätare-argument de kunnat få fram på SD, och det mesta har ju trots allt runnit av SD även i allmänhetens ögon - eftersom SD inte är några nazister.

Ska etablissemanget nu göra samma sak? Eller skrika att SvP är ÄNNU värre nazister än SD?
"Titta, vi sa ju hur hemskt det skulle bli om dödsnazisterna SD skulle komma in i riksdagen, då skulle det börja avrättas invandrare och startas utrotningsläger överallt och.... eh... ja, ni vet. Och ni ser ju hur mycket det... eh... har avrättats folk nu? Se hur...eh... nazisthemskt det... eh... är i Sverige idag!"

Och Svenssson som redan har tappat förtroendet för svensk media, etablissemanget och politikerna - har ju redan sett de verkliga SD, att det är ett ganska harmlöst parti förutom ett par klantskallar som gapar och skriker lite på fyllan. Definitivt inte några tungt beväpnade SS-soldater som har bedrivit blitzkrieg genom Sverige för att slakta små bruna barn på rad, vilket det sades skulle ske.

Så att "ropa varg" är det i högsta grad - man har skrikit varg i högan sky över en liten hundvalp nu i 2,5 år - och många har tröttnat och orkar knappt bry sig - för man vet att det bara är en liten ofarlig hundvalp i form av Jimmie Åkesson som sitter där och ber snällt om en kaka...

ja vad skall dom säga.

dundernazist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in