Citat:
Ursprungligen postat av
Doktoranden
Låt mig gissa, ja säger 4.800 röster för SVP 2014. Får SVP mot förmodan sina 10.000 röster så lovar ja att rösta på dem 2018.
Var inte du rätt negativt inställd till SvP för inte så längesen eller blandar jag ihop dig med någon annan? Om det stämmer, vad har fått dig att ändra dig?
Eftersom jag är övertygad om att SvP får minst 10 000 röster, så hoppas jag att du håller vad du sagt.
Citat:
Eventuellt så kan de nog strömlinjeforma sitt parti och sina politik något. Men det finns för mycket råbarkat folk i det partiet för att kunna gå samma väg som SD.
Det är väl bara positivt? Jag hyser ett väldigt stort förakt mot den rådande partipolitiks-kultur som råder i västeuropa. Jag vill inte rösta på några ryggradslösa politiker som inte är annat än fega karriärister. Jag vill rösta på något starkt och passionerat alternativ som verkligen menar vad de säger och som faktiskt kan leda oss. Jag är övertygad om att en betydelsefull del av väljarkåren känner lite som jag, folk är trötta på dessa politikerbroilers utan själ som sitter där av helt fel anledning.
Jag röstade på SD i valet 2010 av flera anledningar. Dels för att jag inte kunde motstå frestelsen att bidra med att få in ett invandringskritiskt parti in i riksdagen. Jag tänkte redan då att det kunde förändra debatten och förutsättningarna för hårdare alternativ. Men även för att SD faktiskt har punkter som jag faktiskt stödjer, som invandringskritiken, hårdare kriminalpolitik och upprusta försvaret. Det jag INTE gillar, är SDs plötsliga förnekande av det etniska svenska folket, deras nolltolerans, den öppna svenskheten och deras hårda assimilationslinje, etc. Så för mig kommer det bli SvP.
Citat:
Jag tror tyvärr aldrig att ett parti som SVP kan nå riksdagen. Men visst kan partiet växa. Enligt de senaste beräkningarna så kommer det att finnas fler utlänningar än Svenskar i Sverige några år efter valet 2026 så klockan klämtar för ett folk som hotas av utrotning. Nöden har ingen lag heter det ju, min uppfattning är därför att allt är tillåtet i det här kriget, ett krig som inte får förloras.
Jag är knappast lika pessimistisk som du vad gäller eventuella framtida framgångar, som sagt så har precis sådana saker skett i andra delar av Europa. Vi har Grekland, Ungern och Ukraina som färska exempel.
Sedan är inte det parlamentariska spelet allt. SvP strävar efter att bli en bred svensk folkrörelse. Vi ska alltid hålla ihop oavsett vad. Det spelar ingen roll om de skulle bli fler än oss i en mörk framtid. Så länge vi håller ihop så är vi starka. Vi kommer fortfarande vara minst hundratusentals svenska nationalister, det är fortfarande en stor minoritet. I allra värsta fall i ett mardrömsscenario får vi väl bryta oss loss från det mångkulturella Sverige.