2013-07-26, 19:27
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Du tror inte att svp kan utvecklas till att tilltala fler?

SVP kanske kan bli ett frihetsparti för under-medelklass som inte vill låta sig utnyttjas av överklassen och dess lönesäkningar? Typ blir ett nytt S, fast utan feminism, invandringsgullande, israel gullande osv.

Kanske se SinnFein som ett alternativ?

Alltså "utnyttjas av överklassen och dess lönesänkningar"
Vad är detta för trams?
Det skulle kunna bli ett nytt S. Om 200 år. Men satan, då får de helt ändra politik. Och politiker. deras politiker är ju ett skämt! hahaha sicka nötter.
Citera
2013-07-26, 19:51
Medlem
Rickard-SvPs avatar
Stefan Jacobsson hälsar att:
"I mitt tal på första maj, så har jag råkat säga 923 000 000 000 000 dollar, och den korrekta siffran skall vara 92 300 miljarder dollar, som Goldman Sachs hade i tillgångar. Rätt skall vara rätt och jag ber om ursäkt för felsägningen."
Senast redigerad av Rickard-SvP 2013-07-26 kl. 20:17.
Citera
2013-07-26, 20:04
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Den stora frågan är när. Ju längre det dröjer desto svårare och hårdare kommer smällen att bli. Då talar jag inte bara ekonomiskt utan även socialt.

Det håller jag med om. Jag personligen har uppfattningen om att det kommer
att det kommer att ske inom den närmsta tioårsperioden (om inget oväntat
som förändrar förutsättningarna sker).
Citera
2013-07-26, 20:33
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Alltså "utnyttjas av överklassen och dess lönesänkningar"
Vad är detta för trams?
Det skulle kunna bli ett nytt S. Om 200 år. Men satan, då får de helt ändra politik. Och politiker. deras politiker är ju ett skämt! hahaha sicka nötter.

För det första så har sossarna som parti lyckats leverera massvis
halvidioter till politikerleden och ändå sitta vid makten i över 70 år
sammantaget trots detta. Att SVP's ledare skulle vara sämre än sossarna
håller jag inte med om, det är du som inte vet vad du snackar om....

Om 200 år så kommer det svenska folket (som vi känner det idag)
med den nuvarande politiken inte längre existera. Kan man inte med den
förda politiken garantera det egna folkets överlevnad så är allting annat
meningslöst.
Citera
2013-07-26, 21:39
Medlem
Enda skälet till att det var SD och inte ND som kom in i riksdagen förra valet var för att media lät folket veta att SD fanns men inte att ND fanns. Jag hade personligen lagt rösten på ND istället då, om jag vetat att de fanns. Nu har ND försvunnit p.g.a. dålig intern hantering och liberalisering mm, och därför hamnar min röst nu på SvP som jag både vet finns, och som kommer göra det jag egentligen röstade för när jag röstade SD i förra valet. SD är dessutom för extremistiskt med sitt Israel-tjafs, vi vill bara slänga ut invandrarna inte hålla på och stötta folkmordsstaten Israel. Därför tror jag folk har lättare för att rösta på SvP än på SD i kommande val. Dock tror jag folk av taktiska skäl väljer "inget svar" eller låtsas välja SD i opinionsundersökningar. Dessutom är ett partis tidiga framväxt ofta ojämnt fördelad i landet så mätinstituten kan lätt missa dem. Andra mätinstitut ställer helt enkelt inte frågan på ett sätt så att man kan svara SvP eller tror att de anser att det är ett av valalternativen i undersökningen. Medias hets gör också att folk avstår att säga vad de vill i dessa undersökningar, i synnerhet t.ex. i DN/Ipsos som ägs av judiska Bonniers.

Generellt gäller att ju fler röster SvP får i nästa val, desto fler får de i valet efter det, osv. Därför är det extra viktigt att gå över till SvP nu istället för redan döda SD. Endast då finns det någon chans alls att pressa både SD och det svenskfientliga etablissemanget.
Citera
2013-07-26, 22:06
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Önskar att du har rätt, men hmm...

http://www.youtube.com/watch?v=aY-MRq-7iUQ
11:45

923 000 000 000 000 dollar...
Ja, det där var ett felsteg som hette duga, varifrån kommer dessa helt vanvettiga siffror? Världens BNP är knappt 72000 miljarder dollar. Sådana där helt orealistiska faktafel ska inte få passera.
Citera
2013-07-26, 22:09
Medlem
Näe, det tror jag inte de gör
Citera
2013-07-26, 22:30
Medlem
Inte än på ett tag. Jag tror SD fungerar lite som en säkerhetsventil för svenska folket tyvärr. Man röstar på ett svagt invandringskritiskt parti istället för ett svenskvänligt parti.
Citera
2013-07-26, 22:31
Medlem
Citat:
Tror ni att SvP kommer kunna växa så som SD gjorde och nå riksdagen?

SVP är en helt annan typ av parti än SD, det är fler saker som skiljer de åt än vad som förenar dem.
Jag tror att SVP kommer att öka rejält från sina 600 röster 2010, kanske kan de till och med få sina 10.000 röster som de hoppas på. Men det ser ja som föga troligt.

Låt mig gissa, ja säger 4.800 röster för SVP 2014. Får SVP mot förmodan sina 10.000 röster så lovar ja att rösta på dem 2018.

Citat:
Kommer de att utvecklas så som SD gjorde, fast sluta gulla med judarna?

Eventuellt så kan de nog strömlinjeforma sitt parti och sina politik något. Men det finns för mycket råbarkat folk i det partiet för att kunna gå samma väg som SD.

Citat:
Är det någon ide att rösta på dem i kommande val eller kan man likagärna rösta på kalle anka partiet?

Det är klart att det ger något att rösta på dem. Varje käftsmäll på massinvandringspartierna är ett glädjeämne i sig Men som ja ser det så ger det betydligt mer att rösta på SD 2014. Ja vill se ett SD med över 10% efter valet.

Citat:
Är korkad men inte så korkad att jag tror SVP når riksdagen 2014 men menar på längre sikt, typ 2022 eller 2026.

Jag tror tyvärr aldrig att ett parti som SVP kan nå riksdagen. Men visst kan partiet växa. Enligt de senaste beräkningarna så kommer det att finnas fler utlänningar än Svenskar i Sverige några år efter valet 2026 så klockan klämtar för ett folk som hotas av utrotning.
Senast redigerad av Doktoranden 2013-07-26 kl. 22:42.
Citera
2013-07-26, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Låt mig gissa, ja säger 4.800 röster för SVP 2014. Får SVP mot förmodan sina 10.000 röster så lovar ja att rösta på dem 2018.

Var inte du rätt negativt inställd till SvP för inte så längesen eller blandar jag ihop dig med någon annan? Om det stämmer, vad har fått dig att ändra dig?

Eftersom jag är övertygad om att SvP får minst 10 000 röster, så hoppas jag att du håller vad du sagt.

Citat:
Eventuellt så kan de nog strömlinjeforma sitt parti och sina politik något. Men det finns för mycket råbarkat folk i det partiet för att kunna gå samma väg som SD.

Det är väl bara positivt? Jag hyser ett väldigt stort förakt mot den rådande partipolitiks-kultur som råder i västeuropa. Jag vill inte rösta på några ryggradslösa politiker som inte är annat än fega karriärister. Jag vill rösta på något starkt och passionerat alternativ som verkligen menar vad de säger och som faktiskt kan leda oss. Jag är övertygad om att en betydelsefull del av väljarkåren känner lite som jag, folk är trötta på dessa politikerbroilers utan själ som sitter där av helt fel anledning.

Jag röstade på SD i valet 2010 av flera anledningar. Dels för att jag inte kunde motstå frestelsen att bidra med att få in ett invandringskritiskt parti in i riksdagen. Jag tänkte redan då att det kunde förändra debatten och förutsättningarna för hårdare alternativ. Men även för att SD faktiskt har punkter som jag faktiskt stödjer, som invandringskritiken, hårdare kriminalpolitik och upprusta försvaret. Det jag INTE gillar, är SDs plötsliga förnekande av det etniska svenska folket, deras nolltolerans, den öppna svenskheten och deras hårda assimilationslinje, etc. Så för mig kommer det bli SvP.

Citat:
Jag tror tyvärr aldrig att ett parti som SVP kan nå riksdagen. Men visst kan partiet växa. Enligt de senaste beräkningarna så kommer det att finnas fler utlänningar än Svenskar i Sverige några år efter valet 2026 så klockan klämtar för ett folk som hotas av utrotning. Nöden har ingen lag heter det ju, min uppfattning är därför att allt är tillåtet i det här kriget, ett krig som inte får förloras.
Jag är knappast lika pessimistisk som du vad gäller eventuella framtida framgångar, som sagt så har precis sådana saker skett i andra delar av Europa. Vi har Grekland, Ungern och Ukraina som färska exempel.

Sedan är inte det parlamentariska spelet allt. SvP strävar efter att bli en bred svensk folkrörelse. Vi ska alltid hålla ihop oavsett vad. Det spelar ingen roll om de skulle bli fler än oss i en mörk framtid. Så länge vi håller ihop så är vi starka. Vi kommer fortfarande vara minst hundratusentals svenska nationalister, det är fortfarande en stor minoritet. I allra värsta fall i ett mardrömsscenario får vi väl bryta oss loss från det mångkulturella Sverige.
Senast redigerad av Feru 2013-07-26 kl. 22:56.
Citera
2013-07-26, 22:59
Medlem
NirvanAs avatar
På ett eller annat sätt, till slut, ja.
Citera
2013-07-26, 23:22
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
2018. Tveklöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera