2013-07-26, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Lär inte bli nåt inbördeskrig i Sverige dom närmaste 50 åren
Blir det riktigt folkmord i Sverige, blir det ett innebördeskrig, självklart.
Citera
2013-07-26, 16:14
Medlem
MentosFruitcores avatar
Nej, det tror jag absolut inte.
Citera
2013-07-26, 16:17
Medlem
Intelligenskvots avatar
Bostadsbubblan som håller upp svensk ekonomi lär explodera efter nästa val om regeringen lyckas med målet att få den att överleva tills dess. Därefter går svensk ekonomi in i en gigantisk depression samtidigt som invandringen fortsätter att slå nya rekord när övriga Europa stänger dörrarna. Skolan fortsätter kollapsa, den organiserade brottsligheten tar över fler områden, allt värre raskravaller varje år, tandvård och sjukvård kollapsar pga av hela Europa reser hit för att få fri vård som illegala invandrare, en flod av zigenare översvämmar Sverige efter nyårskiftet när EU öppnar gränserna helt om Rumänien och Bulgarien och Sverige till skillnad från andra länder inte infört några egna begränsningar...

Vad som helst kan hända.
Senast redigerad av Intelligenskvot 2013-07-26 kl. 16:39.
Citera
2013-07-26, 16:38
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaHoror
Jag tror inte att SvP kommer nå riksdagen. Tack vare Jimmie Åkesson gjorde han någonting av SD. Jag kanske har fel, vem vet hur Sverige kommer se ut om 20-30 med Fredrik Reinfeldt och CO. Jag tror att det finns ett stop, när innebördeskriget börjar, då får SvP säkert en massa röster.

Du tror inte att svp kan utvecklas till att tilltala fler?

SVP kanske kan bli ett frihetsparti för under-medelklass som inte vill låta sig utnyttjas av överklassen och dess lönesäkningar? Typ blir ett nytt S, fast utan feminism, invandringsgullande, israel gullande osv.

Kanske se SinnFein som ett alternativ?
Citera
2013-07-26, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Du tror inte att svp kan utvecklas till att tilltala fler?

SVP kanske kan bli ett frihetsparti för under-medelklass som inte vill låta sig utnyttjas av överklassen och dess lönesäkningar? Typ blir ett nytt S, fast utan feminism, invandringsgullande, israel gullande osv.

Kanske se SinnFein som ett alternativ?
Väldigt tveksamt, jag har svårt att se etnisk rensning lockar folk. Det är extremt idag att rösta SD, det kommer säkert aldrig att bli accepterat att rösta SvP. Jag tror att de alltid kommer att ligga på några tusen röster som mest.
Citera
2013-07-26, 17:09
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaHoror
Väldigt tveksamt, jag har svårt att se etnisk rensning lockar folk. Det är extremt idag att rösta SD, det kommer säkert aldrig att bli accepterat att rösta SvP. Jag tror att de alltid kommer att ligga på några tusen röster som mest.

Man kanske kan omformulera politiken till att man vill stoppa invandringen samt skicka tillbaka kriminella och människor som kommit nyligen, utan att snacka om ras, fast ja resultatet blir detsamma oavsett
Citera
2013-07-26, 17:18
Bannlyst
Citat:
Man kanske kan omformulera politiken till att man vill stoppa invandringen samt skicka tillbaka kriminella och människor som kommit nyligen, utan att snacka om ras, fast ja resultatet blir detsamma oavsett
Jo, det skulle säkert funka. SvP vill deportera alla förutom etniska svenskar och västeuropéer. Jag tror SD skulle kommit lika långt idag om de velat stoppa invandringen 100%.
Citera
2013-07-26, 17:23
Medlem
Mr.Goats avatar
SvP kommer garanterat att nå riksdagen, om inte 2018 så garanterat 2022.

Den nya partiledaren Stefan Jacobsson är precis lika slipad som Åkesson, ger ett lika sympatiskt intryck men ändock med en jävla massa mer pondus.
Hans största tillgång är också att han är ÄRLIG, vilket är otroligt sällsynt numer bland politiker.

SvP kommer segla upp som en morgonsol under en gyllene gryning, var så säker.

Det hela hänger dock på att alla vi som vill svenskarnas bästa faktiskt tar och röstar på dem, propagerar för dem vid tillfälle och övertygar våra nära att göra detsamma.
Vi är alla ansvariga för vårat öde.
Senast redigerad av Mr.Goat 2013-07-26 kl. 17:26.
Citera
2013-07-26, 17:41
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Tror ni att SvP kommer kunna växa så som SD gjorde och nå riksdagen?

Nej! Inte till 2014 i alla fall.

Citat:
Kommer de att utvecklas så som SD gjorde, fast sluta gulla med judarna?

Det är ingen som gullar med judarna, alla gullar med muslimerna.

Citat:
Är det någon ide att rösta på dem i kommande val eller kan man likagärna rösta på kalle anka partiet?

Rösta på Sverigedemokraterna.

Citat:
Är korkad men inte så korkad att jag tror SVP når riksdagen 2014 men menar på längre sikt, typ 2022 eller 2026.

Kanske.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-07-26 kl. 17:43.
Citera
2013-07-26, 17:47
Medlem
Arthass avatar
Det är svårt att säga just nu om SvP kommer in i riksdagen någon gång. Det som talar för är att situationen i Sverige verkar bli värre och värre, samt att en ekonomisk kris kan göra folk radikalare.

Det som talar är emot att SvP skulle komma in de närmsta 3 valen är den "process" som behövs.

SD
2010,5,70%, 339610 röster

2006,2,93%, 162463 röster

2002, 1,44%, 76300 röster

1998, 0,37%, 19624 röster

Nationaldemokraterna
2002, 4122 röster (orkar ej räkna ut procent runt 0.04 antar jag) och sedan runt 3000 2006.

SVP
2010, 681 röster 0,01%

Låt säga att SvP inte är sektliknande med massa internt käbbel, vilket ND blev, och att de får x15 mer röster 2014. Alltså runt 10 k. Och sedan 100k 2018. Tidigast skulle alltså SvP komma in riksdagen 2022 och då använder jag grymt optimistiska siffror och en massa andra faktorer måste stämma.

SvP är ett överskattat promilleparti just nu, men kom tillbaka efter valet om ni lyckats skrapa ihop 10 tusen röster. Då är man på rätt väg som politiskt parti i alla fall.
Citera
2013-07-26, 17:49
Medlem
Uppslagsverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
SvP kommer garanterat att nå riksdagen, om inte 2018 så garanterat 2022.

Den nya partiledaren Stefan Jacobsson är precis lika slipad som Åkesson, ger ett lika sympatiskt intryck men ändock med en jävla massa mer pondus.
Hans största tillgång är också att han är ÄRLIG, vilket är otroligt sällsynt numer bland politiker.

SvP kommer segla upp som en morgonsol under en gyllene gryning, var så säker.

Det hela hänger dock på att alla vi som vill svenskarnas bästa faktiskt tar och röstar på dem, propagerar för dem vid tillfälle och övertygar våra nära att göra detsamma.
Vi är alla ansvariga för vårat öde.

Nog för att SvP står på rätt ideologiska grund men Jacobsson är knappast i närheten av att vara så slipad som Åkesson.

SvP har begåvade sympatisörer som är just sympatisörer. De har för mycket att förlora när de engagerar sig i ett totalt stigmatiserat parti som SvP. SvP idag är ett parti fullt av pajasar som råkar ha rätt åsikter. Men med lite tålamod så kommer partiet att mogna i takt med att befolkningen mognar och då kan de även få min röst.
Citera
2013-07-26, 17:51
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppslagsverk
Nog för att SvP står på rätt ideologiska grund men Jacobsson är knappast i närheten av att vara så slipad som Åkesson.

SvP har begåvade sympatisörer som är just sympatisörer. De har för mycket att förlora när de engagerar sig i ett totalt stigmatiserat parti som SvP. SvP idag är ett parti fullt av pajasar som råkar ha rätt åsikter. Men med lite tålamod så kommer partiet att mogna i takt med att befolkningen mognar och då kan de även få min röst.

Han är minst lika slipad som Åkesson.
Inte RIKTIGT lika medievan än så länge(förstås) men han har imponerat på mig varje gång han hörts i radio osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in