2013-07-26, 15:45
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Stämmer bra! Och vart lärde du dig det; Bibeln eller vetenskapen?
Lärde mig det genom vetenskapen. Vart vill du komma?
Citat:
(Genesis, Chapter 27, Verse 1) "And it came to pass, that Isaac was old, and his eyes were dim..."
Tittade de mycket på TV innan bibeln skrevs?
Nej, det gjorde de inte. Sen så står det inte så mycket varför hans öga blev svagt. Synfel beror inte på Gud, synfel beror på människan.
Citat:
Så dumt svar...
I would not know why God would have a coccyx, but I think I have an idea as to why we have one. Evolution.
http://www.examiner.com/article/do-we-need-a-tailbone-to-be-made-the-image-of-god
"I would not know why God would have a coccyx..."
Så han VET inte varför Gud skapade svanskotan därför så TROR han att det var evolution.
Citat:
"Biologists believe the human appendix is a vestigial organ left behind from a plant-eating ancestor. In Charles Darwin's On the Origin of Species (1859) and his next publication, The Descent of Man (1871), he referred to several "vestiges" in human anatomy that were left over from the course of evolution. These vestigial organs, Darwin argued, are evidence of evolution and represent a function that was once necessary for survival, but over time that function became either diminished or nonexistent."
Blindtarmen används ofta som ett exempel på ett organ som inte har någon funktion i kroppen och därför skulle vara ett bevis på evolution. Men om den skulle ha en funktion, skulle den fortfarande vara ett bevis för evolution?
Citat:
Och därför måste den vara skapt av gud?
Kunskap0
Det har jag inte sagt. Har bara sagt att kroppen är fantastisk, håller du inte med?
Citera
2013-07-26, 15:48
Medlem
Citat:
Så du menar alltså att din gud finns för att matematiken fungerar?

Det är inte samma sak. Det är långt ifrån samma sak.

"Bibeln säger att gud finns. Hur vet jag att bibeln är sann? Det står i bibeln." Det brukar vara där man hamnar med religiöst folk.

https://www.flashback.org/sp44481585

Du har lite frågor att svara på där. Jag vill gärna ha svar. Eller måste man börja vara otrevlig mot dig som person för att du skall reagera och svara?

Själv vet jag så klart att det är Gud jag visar på. Men som svar på din fråga så kan man jämföra tydliga matematiska bevis med hur Gud beskrivs i bibeln och det finns ingen motsättning. Ingen alls. Tvärtom erhåller man ökad klarhet i mycket som bibeln säger om Gud men som kan vara svårt att förstå. Det är ett starkt bevis jag presenterat.
Citera
2013-07-26, 15:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Att inte gud behövs för moralen säger bara folk som inte varit helkriminella.

Och vad vet du om det?

Citat:
Om man varit en fullkomligt hänsynslös galning, så kan det vara bra med lite tro. Framför allt för ens omgivning.

Så troende är alltså mindre farliga än icke-troende? Detta baserar du på vad?
Citera
2013-07-26, 15:52
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Lärde mig det genom vetenskapen. Vart vill du komma?
Det var bara en fråga.

Citat:
Nej, det gjorde de inte. Sen så står det inte så mycket varför hans öga blev svagt. Synfel beror inte på Gud, synfel beror på människan.
Källa? (Inte bibeln eller annat hittepåbok)

Citat:
Så han VET inte varför Gud skapade svanskotan därför så TROR han att det var evolution.
Det där var lika dumt sagt som förut faktiskt...

Citat:
Blindtarmen används ofta som ett exempel på ett organ som inte har någon funktion i kroppen och därför skulle vara ett bevis på evolution. Men om den skulle ha en funktion, skulle den fortfarande vara ett bevis för evolution?
What? Hela kroppen talar för evolutionen. Inte bara blindtarmen. Anser du att evolutionen inte finns eller bara att just vi människor på något vis är bättre än alla andra här på planeten?

Citat:
Det har jag inte sagt. Har bara sagt att kroppen är fantastisk, håller du inte med?
Jo, självklart!
Citera
2013-07-26, 15:53
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Själv vet jag så klart att det är Gud jag visar på. Men som svar på din fråga så kan man jämföra tydliga matematiska bevis med hur Gud beskrivs i bibeln och det finns ingen motsättning. Ingen alls. Tvärtom erhåller man ökad klarhet i mycket som bibeln säger om Gud men som kan vara svårt att förstå. Det är ett starkt bevis jag presenterat.

Var är sambandet?

Det är inget starkt bevis du presenterat. Du tror väl inte det på riktigt va?
Citera
2013-07-26, 15:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Beror på att människan är långt ifrån perfekt.. Vi nöts ut och det är naturligt.

Citat:
Nej, han vet inte varför GUD själv skulle ha en svanskota (då han är magiskt uppstånden eller magiskt evig eller något..), men han vet varför VI skulle kunna ha en (apsvans).

Citat:
Bevis, nej, indikation, kanske.. Oavsett är det nuvarande syftet med blindtarmen inte det samma som det varit. Organ utvecklas, förtvinar och förändras. Det är del i det hela..

Citat:
Det är den. Den är både otroligt tålig och otroligt ömtålig på samma gång.
Citera
2013-07-26, 15:56
Medlem
Mänsklighetens grymma beteende mot varandra är bevis nog på att det INTE finns en gud.
Citera
2013-07-26, 15:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb

T-R-O-L-L
Citera
2013-07-26, 15:57
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Blinda fläcken är väl inget evolutionärt misstag. Som du kanske vet så måste syncellernas nervtrådar gå ihop till synnerven och sedan gå vidare till hjärnan för att vi ska kunna se. Blinda fläcken är inget man märker av i vårt vardagliga liv, tack och lov.

Varför vi drabbas av synfel? För mycket tv tittande eller för mycket tittande på Flashback

Svanskota? Kan vara bra att ha som stöd när man ska sitta.

Blindtarmen? Viktigt för vårt immunförsvar samt fungerar som ett "förråd" för goda bakterier.

Jag ser kroppen som en underbar maskin. Tänk dig att du har en pump som kan klara sig i mer än 70 år som inte behöver underhållning. Men givetvis måste du tillföra energi.

Orsaken till blinda fläcken är att syncellerna i näthinnan är felvända. Nervtrådarna är riktade uppåt och går vidare över näthinnan till den blinda fläcken där de samlas ihop till ett knippe för att vända igen på sin väg till hjärnan - den blinda fläcken. Blinda fläcken beror troligen på något evolutionärt misstag för länge, länge sedan, och är idag oåterkalleligt. Bläckfiskens nerver, till exempel, ligger helt rättvända och ingen onödig blind fläck har uppstått.

Svanskotan kan vara bra att ha som stöd, men är allmänt bara i vägen.

Blindtarmen är en rest från tidigare evolution. Den har en funktion, dock väldigt begränsad sådan, varför man ofta väljer att operera bort denna vid inflammation.

Du vet väl att för i tiden, när välfärd inte fanns, levde människor knappt 20-30 år, va? Det är vetenskapliga framsteg inom medicin, biologi och teknik som möjliggjort för långa liv.
Citera
2013-07-26, 16:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Välkommen tillbaka
Citera
2013-07-26, 16:37
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.
Beviset är alla de sannolika premisser som föreligger och som är beskrivna i tråden.
De räcker gott och väl för många människor, men inte för alla.
Det heter ju "tro på" inte "vet på"
Citera
2013-07-26, 16:42
Medlem
Citat:
Var är sambandet?

Viket samband?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto